Myrababy - søsken på vei!❤️

Trist at det ille klaffet denne gangen!
Ta vare på deg selv, er enig i hva AnLinnea sier, et svangerskap vil også kunne gi noen utfordringer når du allerede har så vondt!
Håper det klaffer fort etter det ❤
 
Heisann! Har ikke klart å legge babyverdenforumet helt bort disse månedene, kikker stadig innom. Har følt meg langt unna noen prøver da, og knapt husket å registrere mensenstart i appene mine til og med, hehe. Men nå er det 1.desember, og jeg skal etter planen operere «på nyåret». Har enda ikke fått dato, men skal ringe sykehuset på tirsdag og mase. De må jo snart begynne å sette opp en plan for nyåret tenker jeg!

Jeg håper å få operasjonen i januar, kanskje midten av januar. Det hadde passet veldig bra om jeg fikk tid til ei uke på Gran Canaria i leiligheten til moren min før operasjonen, litt sol på kroppen hadde ikke vært feil;)
Og om jeg får operert i januar, kan jeg være klar til å begynne å prøve igjen i februar/mars!

Snakket nettopp med samboeren om det nå, vi ble enige om at han skal begynne å ta sædkvalitets-vennlige vitaminer og mineraler nå, siden det tar 3 måneder å fornye «varene». Jeg selv skal begynne å ta folsyre og omega 3 igjen, etter å ha droppet det en stund. Forhåpentligvis kommer jeg meg ganske fort av de «hardeste smertestillende» etter operasjonen, sånn at det er forsvarlig å prøve på barn.
Disse operasjonene er jo veldig store påkjenninger for kroppen min, og jeg har opplevd forstyrret syklus i flere måneder etterpå.. så er nok ikke så veldig stor sjanse for at det klaffer de første månedene etterpå riktignok.

Jeg tenkte jo lenge at jeg skulle unngå å prøve i mars og april, for å ikke få barn født på slutten av året.. men det er vel egentlig bare tull. Jeg er ikke så sikker på om graviditet kommer lett til oss, så er nok bare å bruke de mulighetene/månedene man får! Jeg blir jo 30 i april, årene går!

Uansett, nå som jeg har en plan for å prøve på barn igjen i 2020, kan jeg vel kalle meg pre-prøver iallfall!

Det blir vel PP4 som starter opp i mars. Appene er foreløpig veldig uenige om når jeg burde forvente EL i mars, mellom 13.-22. tydeligvis;)
 
Heisann! Har ikke klart å legge babyverdenforumet helt bort disse månedene, kikker stadig innom. Har følt meg langt unna noen prøver da, og knapt husket å registrere mensenstart i appene mine til og med, hehe. Men nå er det 1.desember, og jeg skal etter planen operere «på nyåret». Har enda ikke fått dato, men skal ringe sykehuset på tirsdag og mase. De må jo snart begynne å sette opp en plan for nyåret tenker jeg!

Jeg håper å få operasjonen i januar, kanskje midten av januar. Det hadde passet veldig bra om jeg fikk tid til ei uke på Gran Canaria i leiligheten til moren min før operasjonen, litt sol på kroppen hadde ikke vært feil;)
Og om jeg får operert i januar, kan jeg være klar til å begynne å prøve igjen i februar/mars!

Snakket nettopp med samboeren om det nå, vi ble enige om at han skal begynne å ta sædkvalitets-vennlige vitaminer og mineraler nå, siden det tar 3 måneder å fornye «varene». Jeg selv skal begynne å ta folsyre og omega 3 igjen, etter å ha droppet det en stund. Forhåpentligvis kommer jeg meg ganske fort av de «hardeste smertestillende» etter operasjonen, sånn at det er forsvarlig å prøve på barn.
Disse operasjonene er jo veldig store påkjenninger for kroppen min, og jeg har opplevd forstyrret syklus i flere måneder etterpå.. så er nok ikke så veldig stor sjanse for at det klaffer de første månedene etterpå riktignok.

Jeg tenkte jo lenge at jeg skulle unngå å prøve i mars og april, for å ikke få barn født på slutten av året.. men det er vel egentlig bare tull. Jeg er ikke så sikker på om graviditet kommer lett til oss, så er nok bare å bruke de mulighetene/månedene man får! Jeg blir jo 30 i april, årene går!

Uansett, nå som jeg har en plan for å prøve på barn igjen i 2020, kan jeg vel kalle meg pre-prøver iallfall!

Det blir vel PP4 som starter opp i mars. Appene er foreløpig veldig uenige om når jeg burde forvente EL i mars, mellom 13.-22. tydeligvis;)

Ja, ring og mas slik at du kan få dato til operasjon snart, ville tru de hadde lagt opp løpet alt nå?
Håper 2020 er babyåret for dere!:happy:
 
Heisann! Har ikke klart å legge babyverdenforumet helt bort disse månedene, kikker stadig innom. Har følt meg langt unna noen prøver da, og knapt husket å registrere mensenstart i appene mine til og med, hehe. Men nå er det 1.desember, og jeg skal etter planen operere «på nyåret». Har enda ikke fått dato, men skal ringe sykehuset på tirsdag og mase. De må jo snart begynne å sette opp en plan for nyåret tenker jeg!

Jeg håper å få operasjonen i januar, kanskje midten av januar. Det hadde passet veldig bra om jeg fikk tid til ei uke på Gran Canaria i leiligheten til moren min før operasjonen, litt sol på kroppen hadde ikke vært feil;)
Og om jeg får operert i januar, kan jeg være klar til å begynne å prøve igjen i februar/mars!

Snakket nettopp med samboeren om det nå, vi ble enige om at han skal begynne å ta sædkvalitets-vennlige vitaminer og mineraler nå, siden det tar 3 måneder å fornye «varene». Jeg selv skal begynne å ta folsyre og omega 3 igjen, etter å ha droppet det en stund. Forhåpentligvis kommer jeg meg ganske fort av de «hardeste smertestillende» etter operasjonen, sånn at det er forsvarlig å prøve på barn.
Disse operasjonene er jo veldig store påkjenninger for kroppen min, og jeg har opplevd forstyrret syklus i flere måneder etterpå.. så er nok ikke så veldig stor sjanse for at det klaffer de første månedene etterpå riktignok.

Jeg tenkte jo lenge at jeg skulle unngå å prøve i mars og april, for å ikke få barn født på slutten av året.. men det er vel egentlig bare tull. Jeg er ikke så sikker på om graviditet kommer lett til oss, så er nok bare å bruke de mulighetene/månedene man får! Jeg blir jo 30 i april, årene går!

Uansett, nå som jeg har en plan for å prøve på barn igjen i 2020, kan jeg vel kalle meg pre-prøver iallfall!

Det blir vel PP4 som starter opp i mars. Appene er foreløpig veldig uenige om når jeg burde forvente EL i mars, mellom 13.-22. tydeligvis;)

Så trivelig at du er tilbake her, husker vi var i samme IKM-gruppe i sommer :)

Krysser fingrene for at operasjon er rett rundt hjørnet og også at du rekker å nyte litt sol i sydligere strøk før den tid :D

Helt enig hva gjelder å bruke de mnd og mulighetene man får. Før vi mistet i MA hadde vi termin i slutten av desember, og jeg kunne virkelig ikke brydd med mindre om det ble desember eller januar den kom! Det er noen fordeler med å føde seint på året nå, tenk så hyggelig å sitte inne og kose seg med den lille i høst/vintermørket :rolleyes: Nå romantiserer jeg fælt, men det gjør man jo når man ikke har barn fra før :hilarious:

Gleder meg til å følge med videre :)
 
Ja, ring og mas slik at du kan få dato til operasjon snart, ville tru de hadde lagt opp løpet alt nå?
Håper 2020 er babyåret for dere!:happy:

Takk, det håper jeg også!:Heartpink Jo, jeg forventer nesten at de skal kunne svare meg når jeg ringer dem i morgen, men blir ikke for overrasket om de ber meg vente og ta det som det kommer:rolleyes: Men erfaringsmessig så hjelper det å mase litt da! Skylde på jobben er et smart triks vet jeg:p Jeg jobber ikke dette året da, men det vet jo ikke de:cool:

Så trivelig at du er tilbake her, husker vi var i samme IKM-gruppe i sommer :)

Krysser fingrene for at operasjon er rett rundt hjørnet og også at du rekker å nyte litt sol i sydligere strøk før den tid :D

Helt enig hva gjelder å bruke de mnd og mulighetene man får. Før vi mistet i MA hadde vi termin i slutten av desember, og jeg kunne virkelig ikke brydd med mindre om det ble desember eller januar den kom! Det er noen fordeler med å føde seint på året nå, tenk så hyggelig å sitte inne og kose seg med den lille i høst/vintermørket :rolleyes: Nå romantiserer jeg fælt, men det gjør man jo når man ikke har barn fra før :hilarious:

Gleder meg til å følge med videre :)

Så koselig! Forsåvidt kjipt at du er her enda da men, hehe. Jeg har tre venninner som fikk baby i sept/oktober, det ser ut som de koser seg masse med de små.. og litt styr da sef, så sikkert ikke helt rosenrødt, men nesten tenker jeg!:D
 
Takk, det håper jeg også!:Heartpink Jo, jeg forventer nesten at de skal kunne svare meg når jeg ringer dem i morgen, men blir ikke for overrasket om de ber meg vente og ta det som det kommer:rolleyes: Men erfaringsmessig så hjelper det å mase litt da! Skylde på jobben er et smart triks vet jeg:p Jeg jobber ikke dette året da, men det vet jo ikke de:cool:



Så koselig! Forsåvidt kjipt at du er her enda da men, hehe. Jeg har tre venninner som fikk baby i sept/oktober, det ser ut som de koser seg masse med de små.. og litt styr da sef, så sikkert ikke helt rosenrødt, men nesten tenker jeg!:D

Ja, skulle helst vært i terminforum for å si det sånn! :p har hatt litt uflaks rett og slett, ble gravid igjen i oktober men mistet dessverre den spiren også. Holder på med utredning for habituell abort, bra at ting blir tatt tak i ihvertfall :)

Har også noen venninner som har fått baby på høsten, ser bare sååå trivelig ut å sitte inne med stearinlys og babynest med baby i :hilarious:
 
Nå ringte jeg ventelistekontoret på sykehuset, det var nok greit at jeg gjorde! De hadde ikke sett at legen hadde skrevet at jeg ville opereres på nyåret... Hun jeg snakket med kjente meg igjen fra tidligere operasjoner, og hadde forståelse for at jeg ønsket å bli ferdig fortest mulig nå. Hun kunne ikke love at operasjonen ble tidlig på nyåret, men hun skulle prøve det hun kunne for å få det til i januar eller februar. De som får operasjon i januar og begynnelsen av februar skal få brev i løpet av uka sa hun, så da er det bare å krysse fingrene! De siste listene fra kirurgene hadde kommet inn i natt, de hadde egentlig frist på seg til 1.november! Så hun dama her var jo ganske frustrert;)
Men uansett var det bra jeg ikke utsatte telefonsamtalen! Klokka var 4 min på 11 da jeg kom på at jeg hadde planlagt å ringe i dag, og de har kun tlf tid tirs-tors 8.30-11.00! Hadde jeg ventet til i morgen hadde kanskje kirurgen min garantert vært fylt opp i januar/februar. Hun sa «du vet jo med denne kirurgen, han rives i alle retninger og alle vil ha han med på noe! Han er jo god på alt, så det er ikke så rart.. men det kan ta tid å få operasjoner med han!»

Så jeg får bare vente i spenning den neste uken og se om det dukker opp en innkalling!
Jeg kunne jo sagt «kjappa på, jeg vil bli preggers!!», men valgte å la være, hehe. Hun hørtes råstresset ut denne dama, og samtidig hørtes det ut som hun skulle gjøre det hun kunne for å få meg på operasjonslista Så tidlig som mulig uansett ;)
 
Da var det bare vente og håpe på operasjonsdato januar/tidlig februar! Spennende :rolleyes: også så bra at du husket og ringe og purre på!!
 
Der kom julegaven fra sykehuset! Jeg trodde håpet for operasjon på nyåret var ute, siden jeg ikke hadde hørt noe/sett noen innkalling på helsenorge.no i løpet av helga... men Lille julaften ringte hun fra Ventelistekontoret og kunne fortelle at jeg får operasjon 09.januar! Det er jo bare drøye to uker til! Wow.

I forhold til «prosjekt preggers» betyr det at prøvingen kanskje er nærmere enn jeg trodde! Jeg skal prøve å få med samboeren på prøving allerede i februar, dersom jeg er fysisk i form til det, hehe. Gleder meg til prøvingen, gleder meg kanskje ikke så mye til operasjonen.. men jeg har klart det mange ganger før, så da går det vel greit denne gangen også:)

God Jul!!:bigsmurf:santa
 
Puuh, operasjonen er overstått! Det er også de første VERSTE to ukene etter den.. og den tredje uka har heldigvis vært atskillig bedre. Jepp, altså 3 uker siden operasjonen min nå! De to første var jeg på sykehuset, nå er jeg på rehabiliteringssenter.
Sinnsykt godt å være ferdig, og vite at det ikke er noen flere planlagte operasjoner i horisonten:couchpotato: Antagelig bare en liten en til høsten fort fjerne metallplate i beinet, dersom jeg ikke er gravid da:angelic: Den er uansett piece of cake i forhold til de andre.

Jeg begynner å glede meg såå mye til å bli aktiv prøver igjen! Det er så spennende og frustrerende på samme tid... håper jo selvsagt vi ikke behøver å bli så veldig frustrerte riktignok, men prøver å forberede meg på at det kan ta lang tid.

Det er ikke bare å hive seg ut i høyet med det samme dessverre. Jeg er på rehab for å «klare meg i hverdagen» og for å trene meg opp etter operasjonen, blir her i 2-3 uker til. Vi bor bare 40 min unna, men samboeren er jo opptatt hele tiden så han er bare på besøk 1-2 ganger i uka, og det blir selvsagt ikke noe sengekos da han er livredd det skal komme inn noen pleiere på rommet, hehe:eek::hilarious:

Og en annen ting, som forventet, er at syklusen min er helt fucket opp. Hadde siste EL uka før operasjonen (ved nyttår), og forventet mensen midt i januar, uka etter op. Men ingen TR kom:confused005 (Er ikke gravid by any chance;))
Nå er det tid for ny EL, men så langt ingen sikre tegn på den heller. Har ikke sett EL-slim, og har ikke tester her heller. Antar at syklusen enda er litt forstyrret, og ikke bare nøyet seg med å hoppe over en omgang.

Nå skal det sies at jeg tar veldig sterke NSAIDs, antiinflammatoriske smertestillende, som er kjent for å hindre EL. Det kan selvsagt være en viktig årsak. Tror kuren er ferdig denne eller neste uke, så da håper jeg iallfall at neste EL kommer som den skal ila februar!
Da har jeg forhåpentligvis rukket å komme hjem igjen også:)
Uansett er kanskje sjansene for å bli gravid de neste 2-3 månedene ganske små med så forstyrret syklus. Skal prøve å slappe av og bare håpe den ordner seg raskt, spise nok og gi kroppen det den trenger for å ordne seg etter operasjonen.

Det er en del «god tid» her på rehab, så jeg strikker mye.. og siden jeg kun har tynne pinner og tynt garn for hånden for tiden, blir det veldig mye babyplagg! Verdens søteste små sokker, votter og luer til baby.. det er jo i utgangspunktet til venners babyer, men guri som jeg får lyst til å ha en liten en å tre plaggene påxsmile3
For å si det sånn, er det ikke få her på senteret som har skjønt at mitt neste «prosjekt» er å prøve å stifte familie;)
 
Så gode nyheter å lese, lenge siden jeg kikket innom dagboka di nå...
Ta vare på deg selv og kom deg skikkelig. Kan godt hende du trenger det når du blir gravid :)
 
Mensen kom dagen etter forrige innlegg, 2 uker forsinket. Den varte bare 3 dager! Jeg er altså på CD 12 nå, og fra CD 10 har jeg hatt EL-slim. Jeg er hjemme i helgene, og siden jeg har såpass sterke fruktbarhetssymptomer og EL-testene har blitt mye sterkere i dag fra i går, tipper jeg EL er rett rundt hjørnet. Da føltes det for dumt å ikke legge inn aksjer når jeg først var hjemme;) Så det ble gjort i morrest! Blir ikke flere anledninger, skal tilbake på rehab straks. Sjansen for graviditet er nok ikke så stor, men vi har iallfall kommet i gang med prøvingen igjen:)
 
Mensen kom dagen etter forrige innlegg, 2 uker forsinket. Den varte bare 3 dager! Jeg er altså på CD 12 nå, og fra CD 10 har jeg hatt EL-slim. Jeg er hjemme i helgene, og siden jeg har såpass sterke fruktbarhetssymptomer og EL-testene har blitt mye sterkere i dag fra i går, tipper jeg EL er rett rundt hjørnet. Da føltes det for dumt å ikke legge inn aksjer når jeg først var hjemme;) Så det ble gjort i morrest! Blir ikke flere anledninger, skal tilbake på rehab straks. Sjansen for graviditet er nok ikke så stor, men vi har iallfall kommet i gang med prøvingen igjen:)

Åå, så kos det var å titte innom dagboka di nå! Godt du er ferdig med operasjonen, og at du til slutt fikk mensen - og sannsynligvis er i en fruktbar periode også nå! Pass godt på deg selv nå - det er vel også mer sannsynlig å bli gravid når du er snill med deg selv og gir kroppen det den trenger for å heles :Heartred

Hihi, det høres ut som du har det fint på rehabiliteringen også, med strikking og det sosiale der. Håper du snart kan strikke til din egen lille spire!
 
Tja, aner ikke når EL var, men ut fra stigningen på EL-testen søndag, den var neeeesten positiv søndag formiddag, så kan jo lh-toppen ha vært den ettermiddagen. Så i beste fall var EL mandagen, i verste fall på torsdag i følge en av appene.. men EL-slimet avtok fra tirsdag, så tror mer på EL tidlig i uka.

Hadde da virkelig ikke tenkt til å tenke så mye på denne PP... da det meste tilsier at det bare var et spontant forsøk på feil tidspunkt, og jeg ikke har noe kontroll på når og om jeg i det hele tatt har hatt EL:p

Men så var det plutselig en rustorange/mørk gullfarget ansamling med seig utflod på papiret da jeg hadde vært på do i dag, 1 uke etter «paring». aldri sett noe sånt før! Det vekket jo selvsagt symptomjegeren i meg likevel...:wacky: Har også hatt mensmurringer i 2-3 dager, men det tror jeg at jeg ofte har faktisk.. Føler ikke noe unormalt med kroppen ellers.
Jeg skal prøve å ikke stresse og tenke noe på det, men det er jo fryktelig vanskelig! Kommer hjem fra rehab på onsdag, så har heldigvis ingen mulighet til å teste på morgenurin før torsdags morgen... og jeg kjenner meg sjøl godt nok til å vite at jeg ikke klarer å vente lengre iallfall:hilarious: Da vil jeg i beste fall være 10 DPO og i «verste fall» bare 7 DPO. Ooom jeg hadde EL i det hele tatt da:shy:

Blir nok nøyere overvåking av syklus fra neste PP;)
 
Ikke noe mer merkelig utflod.. hatt litt mensmurringer, men ikke så mye.
Prøver å ikke ha for mye forhåpninger og leite etter symptomer, men det er så kjedelig på rehabiliteringen de siste dagene her nå at det er umulig å la være:confused:

Har de siste dagene opplevd å få små hetetokter, bli svett i hendene og føle at jeg blir svett «der nede»... Har ikke lagt merke til det tidligere! Men, det kan jo være pga progesteronet som hever tempen i kroppen, og babyfokus.

Ellers er jeg ganske pessimistisk:dead:
Men i morgen skal jeg hjem, da blir det en g.test torsdag morgen;) Da kan jeg være 10 DPO, forhåpentligvis.. var EL seinere tror jeg neppe spermen overlevde til egget kom uansett!:bag:
 
Der kom TR, CD25 og 14DPO. Meget forventet etter negative tester 10, 11 og 13 DPO, og var glad den kom nå og ikke torsdag/17 DPO som FF foreslo. Er vel ikke lett å forstå seg på syklusen min for tiden da, den er nok litt på jordet.

Da har altså startskuddet for PP5 gått, forrige PP var jo egentlig litt «bonus» og ikke kalkulert med siden jeg ikke engang var utskrevet fra rehabilitering.

Av symptomer jeg hadde denne PP, som da ikke er gravidsymtomer kan jeg notere:
- Hetetokter 5-8 DPO
- Økt svette i samme periode
- Tidlig oppvåkning
- Mensenmurringer fra 5 DPO

bare helt vanlige pms symptomer altså:wacky:

Denne PP skal jeg:
-Tempe vaginalt first thing in the morning
- Drikke en støyt grapefruktjuice blandet med appelsinjuice morgen og kveld fra ca. nå til over EL
- Teste for EL lengre

Har babyklister, men tenker å spare det et par PP.. må vel ha noen ess i ermet til senere for å ikke miste motet, hehe
Dessuten blir jeg 30 år i vår, og skal arrangere en kjempefest! Sååå, jeg kan vente med å intensivere kjerringrådene til den festen er over.. det går bra å være edru der, men hadde vært veldig fint å faktisk kunne drikke litt egentlig;) Så disse tingene jeg skal gjøre denne og neste PP blir mest for å kartlegge syklus og se om grapefrukt gir meg mer EL-slim. Blir jeg gravid er det supert og flott, vi skal legge inn aksjer og prøve på det, men om ikke «går det greit» enn så lenge:)
 
CD 7 og allerede litt EL slim. Effekt av grapefruktjuice? Begynner nok EL-testing senest i morgen:)
 
Dette blir spennende! Hvordan går det med EL-testinga?

Det ble positiv EL-test på fredag kveld, akkurat da jeg var bortreist uten sambo! Kom hjem i går kveld, men da var han på fest... så vi fikk ikke lagt inn aksjer før i morrest, antagelig enten rett etter eller på EL... så jeg er ikke så positiv egentlig:p Vanskelig å tyde tempingen, for jeg fikk nytt termometer litt seint, og målingene stemmer ikke overens med det gamle termometeret.. får se an tempen i morgen tidlig!
 
Da er jeg sannsynligvis 8 DPO, og kan snart begynne å tenke på testing.
Denne PP har jeg ikke kjent noe som helst av symptomer, kanskje fordi jeg har vært så opptatt med å høre på lydbok og strikke:wacky: Er jo bare hjemme i disse koronatider, men tiden går jo likevel!

Jeg har kanskje lagt merke til økt utflod, i dag var den plutselig litt snørr-lignende! Ble bekymret for at jeg ikke har fått renset termometeret godt nok, og fått basilusker oppi der! Temper for første gang vaginalt denne PP...:bag: Har antibac-spray jeg renser med, men kanskje ikke bra nok?? Merker ikke noe ubehag ellers der nede.. Så håper ikke det er noe skummelt!

Jeg tror kanskje vi traff OK på EL denne PP, men vi fikk kun lagt inn aksjer én gang.. Vi får «Step it up» neste PP:)

Og en annen skuffelse: Oppdaget at alle One Step testene jeg hadde bestilt fra eBay var vanlige tester, ikke tidligtester som jeg hadde trodd! Må ha vært fjern i bestillingsøyeblikket...

Ting jeg har gjort denne PP:
-Tempet vaginalt hver morgen(fikk ordentlig termometer kun 3 dager før EL)
- Drakk grapefruktjuice 1-2 ganger daglig fremtid EL
-Testet for EL med strips

ellers veldig lite:p
 
Back
Topp