Lilutta - Et lillesøsken i 2020? ♡

HCG-verdien 6+4 var på 30000. Fornøyd med det da jeg hadde regna meg fram til at jeg ville ha 28500 :smug:
 
♡ 7+3

Da er time til tidlig ultralyd bestilt privat :nailbiting: Det blir i starten av april, og da vil jeg etter mine beregninger være 12+4. Hadde egentlig ikke tenkt til å bestille enda, fordi jeg syns det er veldig skummelt. Men så gikk jeg tilfeldigvis inn for å se hvordan det lå an med ledige timer rundt den tida, og det begynte allerede å bli utplukka. Så da ble det sånn da :oops:

Håper jeg får offentlig tul i uke 9, og at jeg slipper å avbestille timen igjen - at alt er bra :shy::smiley-angelic001
 
Jeg blir så nervøs når formen er bedre for en periode :sorry: Er så redd for at det betyr at noe er galt.

15:30 fikk jeg i meg ganske mye middag og har siden det (2 timer) klart å sitte oppreist i sofaen uten å måtte spy. Jeg pleier å ligge i fosterstilling og «kjempe» for å holde maten nede. Jeg er fortsatt uggen, men ikke på langt nær sånn jeg har hatt det den siste uka. Det gjør meg så bekymra :bag: Sist gang roet kvalmen seg ca en uke før vi oppdaget MA på ultralyd..

Den overveldende kvalmen kommer sikkert snart tilbake, men jeg klarer ikke å la være å uroe meg :banghead:
 
Jeg føler ikke at dette kan gå veien, jeg mister troa og håpet følger etter :sad010 Hater denne dårlige følelsen jeg får. Nå føles det uendelig lenge å vente 1,5-2 uker på ultralyd. Vil bare få de dårlige nyhetene nå og bli ferdig med det :bag: For dette kan umulig gå.

Tenker at noe er galt. At det ikke går veien denne gangen heller. At det ikke blir noen baby til høsten. At jeg ikke får en 2020-baby som jeg lengter etter.

Jeg er så redd for at denne dårlige magefølelsen stemmer, akkurat som sist.

Føler jeg allerede har gitt opp. Tar sorgene på forskudd. Tenker at jeg må igjennom enda en medisinsk abort. Gå igjennom denne kvalmen igjen. Forgjeves. Gang på gang.

Orker ikke :crybaby2
 
Last edited:
Jeg føler ikke at dette kan gå veien, jeg mister troa og håpet følger etter :sad010 Hater denne dårlige følelsen jeg får. Nå føles det uendelig lenge å vente 1,5-2 uker på ultralyd. Vil bare få de dårlige nyhetene nå og bli ferdig med det :bag: For dette kan umulig gå.

Tenker at noe er galt. At det ikke går veien denne gangen heller. At det ikke blir noen baby til høsten. At jeg ikke får en 2020-baby som jeg lengter etter.

Jeg er så redd for at denne dårlige magefølelsen stemmer, akkurat som sist.

Føler jeg allerede har gitt opp. Tar sorgene på forskudd. Tenker at jeg må igjennom enda en medisinsk abort. Gå igjennom denne kvalmen igjen. Forgjeves. Gang på gang.

Orker ikke :crybaby2

huff, det er tøft å gå gravid i de ukene før uke 12. Jeg føler med deg. Husk at ingen svangerskap er like, og at kvalmen kan svinge. Ikke sikkert det betyr noe at du føler deg litt bedre annet enn at kroppen din håndterer det annerledes. Før du vet ordet av det kommer kvalmen kastet på deg igjen.


Ikke mist motet ❤️


Sender deg en klem
 
Skjønner veldig godt følelsen ❤️
Etter å ha mistet har jeg hatt en dårlig følelse sæogaå når det har gått bra, det sitter bare for sterkt i og blir verre når du er i nærheten av der det gikk dårlig sist.
Klem
 
huff, det er tøft å gå gravid i de ukene før uke 12. Jeg føler med deg. Husk at ingen svangerskap er like, og at kvalmen kan svinge. Ikke sikkert det betyr noe at du føler deg litt bedre annet enn at kroppen din håndterer det annerledes. Før du vet ordet av det kommer kvalmen kastet på deg igjen.


Ikke mist motet ❤️


Sender deg en klem

Takk for gode ord :Heartred Jeg er fortsatt dårlig, bare hakket bedre enn jeg har vært. Og føler det er feil at symptomene skal bli mildere allerede i uke 8 :sorry: Selvom det er godt, så klarer jeg ikke å se det positive i det. Disse ukene er så vanskelige. Null kontroll :arghh:
 
Skjønner veldig godt følelsen ❤️
Etter å ha mistet har jeg hatt en dårlig følelse sæogaå når det har gått bra, det sitter bare for sterkt i og blir verre når du er i nærheten av der det gikk dårlig sist.
Klem

:Heartred
Godt å høre at det faktisk kan gå bra selvom den dårlige følelsen er der. Hvis jeg kommer meg til uke 12 og får se en levende baby på ultralyd vil skuldrene senkes litt, selvom det fortsatt kan gå galt selvfølgelig. Men det var da det ble oppdaget sist, så det er en stor milepæl for meg. Men det føles bare umulig å komme dit.
 
8+0

Dagene sniker seg av gårde, syns det går litt saktere nå. Kvalmen er veldig tilstede enda :yuck: *løper for å spy* Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal prøve nye kvalmestillende eller ikke. Ingenting har fungert hittil og har generelt litt medisin-angst.

4 uker og 4 dager til ultralyd, om jeg ikke får en offentlig før det. Det er lenge å vente. Merker at jeg ikke ser på meg selv som gravid, kun som syk. Jeg ligger på sofaen dag ut og dag inn, tenker på kvalme og oppkast og hvordan jeg skal komme meg gjennom dagene. Tenker svært lite på selve svangerskapet, at jeg er gravid og at det muligens er en liten baby inni her. Men den tankegangen fungerer fint den egentlig, så jeg fortsetter sånn :shy:
 
8+2

Ferdig hos legen. Gått ned 2,7 kilo på 10 dager :sorry: Trodde ikke det var så ille denne gangen, men jeg får jo i meg lite mat så burde ikke være overraska.

Fikk også helsekort, søkte fødeplass og ble henvist til ultralyd. Så da er det bare å vente :oops: Håper ikke det er kjempelang ventetid for å få time til tidlig ultralyd, klarer snart ikke vente mer :wacky:
 
Fått time til ultralyd allerede i morgen tidlig! Den timen kom veldig brått på, og nervene kom i rasende fart med den. I morgen kommer dommen; er det liv? Alt jeg klarer å tenke på er at i morgen kan alt være over, i morgen kan være dagen jeg får vite at jeg ikke skal være gravid lenger. Fy søren, det er brutalt :bag:

Men samtidig håper jeg til jeg får vondt i hodet, please la dette gå bra :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001
 
8+4

E9C0DDD2-276B-4C8A-8C3E-A825524AFC32.jpeg


Foreløpig er alt som det skal være :Heartred 1,5 cm stor med hjerteslag. Fikk ikke høre hjertelyd, men vi så blinkingen på skjermen. Målt til 8+2, men jeg fortsetter å telle som før enn så lenge. Deilig å vite at alt er bra akkurat nå, selvom jeg føler meg langt fra trygg enda. Skal på ny ultralyd om 3 uker, så da er det bare å være (u)tålmodig og fortsette ventingen fram til da :p
 
Ble plutselig endel ultralyder å se frem til:
◈ Offentlig ultralyd om 3 uker
◈ Privat ultralyd om 6 uker
◈ Rutineultralyd på sykehuset (OUL) om 10 uker​

Håper alt går bra og at jeg kan dra på alle disse timene :rolleyes: Det blir isåfall godt med jevnlige bekreftelser fram til OUL. En liten morsom tilfeldighet at alle ultralydene er på fredager :hilarious:

Så nå lille spire, nå må du bare være trygg og vokse deg stor og sterk der inne, vi har så lyst til å få møte deg ♡
 
9+0

Det går sakte men sikkert framover. Hjernen min har veldig lyst til å være positiv, hva har skjedd?! :eek: Selvom hjernen har lyst er jeg litt tilbakeholden. Er så redd for å bli skuffa :sorry: Men må innrømme at det er litt godt å ha positive følelser rundt alt dette også innimellom. Da føles det ikke like umulig lenger :rolleyes: 2 uker og 4 dager til ny ultralyd.

Kvalmen er altoppslukende enda og jeg er for det meste sofa/sengeliggende. Orker ikke stort mer enn jeg må. Ikke kjempegivende akkurat, men sånn er nå denne kroppen som gravid :shifty: Ikke noe å få gjort med det, må bare igjennom det.

Ønsker dere en god uke :)
 
9+2

Nå går tiden så sakte!

Jeg er i elendig fysisk form, og prøver meg nå på små gåturer på 10-15 minutter noen ganger i uka. Jeg har vanligvis god kondis og liker å jogge. Nå blir jeg ubehagelig andpusten av å gå langsomme museskritt opp en bakke :dead: Puh..

Hjernen min går mer og mer over til et positivt tenkesett nå, når det gjelder graviditeten. Jeg tenker oftere og oftere frem i tid og ser for meg at dette barnet faktisk skal komme. Håper den gode magefølelsen stemmer :rolleyes: Det er veldig skummelt med de optimistiske tankene, for fallhøyden blir så stor. 2 uker og 2 dager til ultralyd ♡
 
9+4

2 uker til ultralyd, med mindre det blir corona-stengt der også innen den tid :confused005 Selvom denne ultralyden ikke er livsviktig, så er den viktig for min psyke. Men det som skjer det skjer, må bare vente å se.

Det blir mange hjemmedager med 3-åringen framover, og jeg hater at jeg er i så dårlig form i denne tiden. Orker ikke å gjøre hjemmedagene koselige og morsomme for han :sorry: Heldigvis er samboer hjemme også, så han må trå til. Rar situasjon å være i dette o_O

Ta vare på hverandre :Heartbigred
 
10+0

Endelig over på tosifra uke, tiden går så ufattelig sakte :eek: Er det mulig.

Merker at jeg har mindre tid til å slappe av nå som mini ikke er i barnehagen. Helga har vært grusom, alt jeg har spist har kommet i retur :arghh: Finner ikke ord som beskriver hvor mye jeg gleder meg til å være meg selv igjen. «Bare» 11 uker igjen til det blir litt bedre nå (om det varer like lenge som med førstemann) :pale

1 uke og 4 dager til ultralyd. Står fortsatt ingenting om at de skal stenge, så jeg håper i det lengste at jeg får dratt :rolleyes: Men situasjonen endrer seg jo fra dag til dag, så jeg er litt forberedt på at det ikke blir noe av.
 
10+4

1 uke igjen til ultralyd, og nå begynner nervene å komme. Jeg har allerede drømt at ultralyden går bra, og en stor del av meg er positiv til svangerskapet nå. Men skummelt er det uten tvil. At alt så fint ut på ultralyd for 2 uker siden betyr jo egentlig ingenting lenger :oops: Håper den neste uka går fort..
 
11+0

I natt drømte jeg at vi fikk en gutt, som var prikk lik storebror :Heartblue Det var en god drøm, har ikke drømt at dette har endt med en baby tidligere dette svangerskapet. Tar det som et godt tegn :smiley-angelic001

Det var en opptur fra gårsdagens hendelse. Da var jeg sikker på at hjertet stoppet opp :sorry: På ca samme tidspunkt i forrige svangerskap (som endte i MA) hadde jeg synsforstyrrelser. Leste da at det kunne komme av hormonforandringer i kroppen. Så da tenkte jeg automatisk at det var et tegn på at det stoppet opp - at HCG nivået i kroppen sank. For jeg hadde også synsforstyrrelser i dagene etter aborten, som jeg tenker kom fordi HCG nivået sank fort. Så det var min første tanke da jeg opplevde det i går. Hååååper det ikke stemmer :sad010 Ultralyden på fredag vil gi oss svaret, føles altfor lenge til nå.
 
11+3

Da var det jaggu meg bare én dag igjen. Ganske nøyaktig 25 timer til ny ultralyd. Nervene er på plass, livredd for at hjertet ikke slår - samtidig føler jeg en viss ro over at alt skal være bra. Merkelig at man kan sitte med så motstridende følelser på samme tid :oops: Håper jeg kan senke skuldrene litt i morgen om alt viser seg å være bra. Det hadde vært veldig godt må jeg innrømme :rolleyes:

I natt måtte jeg for første gang siden jeg ble gravid opp å tisse. Og det bare 2,5 time etter at jeg la meg. Jubler veldig over det :excited001 Alle andre syns nok det er plagsomt. Men for meg var det et tegn på at jeg før første gang på 2 mnd har klart å få i meg tilstrekkelig med væske iløpet av dagen! Hurra, det føles fantastisk :D:rolleyes:
 
Back
Topp