Amme trøbbel og fast føde.

Jusom

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Juligull2021
Å hjelp. Nå er alt annet gøy enn å amme for lille gutt. Må gå å hjømme oss på Soverommet når vi skal amme, men mange gabge snur ha seg bare bort. . Det er vell normalt når de opplever at det finnes en verden.

Har også begynt med fast føde. Halv porsjon med grøt om Morgen og kveld pluss et lite mellommåltid med frukt mos Eller grøskasmos til middag. I begynnelsen syntes jeg det gikk fint med Amminga. Men nå trur jeg at han ikke har like behov for pupp like mye. :( en stikk i Mamma hjerte.

Men på natta ja da skal det ammes! Nå Ammer jeg 4 ganger om natta.. :p

Er dette normalt?
 
Å hjelp. Nå er alt annet gøy enn å amme for lille gutt. Må gå å hjømme oss på Soverommet når vi skal amme, men mange gabge snur ha seg bare bort. . Det er vell normalt når de opplever at det finnes en verden.

Har også begynt med fast føde. Halv porsjon med grøt om Morgen og kveld pluss et lite mellommåltid med frukt mos Eller grøskasmos til middag. I begynnelsen syntes jeg det gikk fint med Amminga. Men nå trur jeg at han ikke har like behov for pupp like mye. :( en stikk i Mamma hjerte.

Men på natta ja da skal det ammes! Nå Ammer jeg 4 ganger om natta.. :p

Er dette normalt?

Vet ikke om det er normalt men er sånn her også nå. Veldig uinteressant med pupp om dagen; river mye og snur seg konstant bort. Og så ammer vi annenhver time hele natta. Bare vart noen dager så får se om det går seg til.. håper det <3
 
Å hjelp. Nå er alt annet gøy enn å amme for lille gutt. Må gå å hjømme oss på Soverommet når vi skal amme, men mange gabge snur ha seg bare bort. . Det er vell normalt når de opplever at det finnes en verden.

Har også begynt med fast føde. Halv porsjon med grøt om Morgen og kveld pluss et lite mellommåltid med frukt mos Eller grøskasmos til middag. I begynnelsen syntes jeg det gikk fint med Amminga. Men nå trur jeg at han ikke har like behov for pupp like mye. :( en stikk i Mamma hjerte.

Men på natta ja da skal det ammes! Nå Ammer jeg 4 ganger om natta.. :p

Er dette normalt?

Amming har jeg ingen peiling på etter 3 flaske barn, men vil bare sende mammahjerte ditt en stor klem :Heartred
Å for en innsats du legger ned på natta!
 
Vet ikke om det er normalt men er sånn her også nå. Veldig uinteressant med pupp om dagen; river mye og snur seg konstant bort. Og så ammer vi annenhver time hele natta. Bare vart noen dager så får se om det går seg til.. håper det <3
Ja da er jeg værtfall ikke alene om dette :p er jo mer våken nå enn når jeg hadde nyfødt. :p gir dere grøt og eventuelt hvor mye?
 
Ja da er jeg værtfall ikke alene om dette :p er jo mer våken nå enn når jeg hadde nyfødt. :p gir dere grøt og eventuelt hvor mye?

Ja, vi er bare mer og mer våken her også :wacky: ofte hvert 90.minutt gjennom hele natt også. Enda oftere på det verste.. ja vi gir grøt formiddag og grøt eller noe grønnsaksmos ettermiddag etter anbefaling hs. Det er først en ukes tid han har spist noe særlige mengder og enda skeptisk til grønnsakene.. så det er jo mulig en sammenheng? Eller kanskje bare en tilvenning? Dette er første barn så aner ikke :rolleyes:
 
Ja da er jeg værtfall ikke alene om dette :p er jo mer våken nå enn når jeg hadde nyfødt. :p gir dere grøt og eventuelt hvor mye?

Sånn hadde vi det også fra 6-8 mnd, hvertfall det med hyppig amming på natt. Da han var 4 mnd ammet han maks 1 gang, men det varte altås ikke.
Men hold ut, du er god ❤️
 
Å hjelp. Nå er alt annet gøy enn å amme for lille gutt. Må gå å hjømme oss på Soverommet når vi skal amme, men mange gabge snur ha seg bare bort. . Det er vell normalt når de opplever at det finnes en verden.

Har også begynt med fast føde. Halv porsjon med grøt om Morgen og kveld pluss et lite mellommåltid med frukt mos Eller grøskasmos til middag. I begynnelsen syntes jeg det gikk fint med Amminga. Men nå trur jeg at han ikke har like behov for pupp like mye. :( en stikk i Mamma hjerte.

Men på natta ja da skal det ammes! Nå Ammer jeg 4 ganger om natta.. :p

Er dette normalt?
Åh, skulle tro du var meg :p her har vi det akkurat likedan! han begynte å tulle ved puppen på dagtid og vi måtte til slutt amme hjemme på soverommet, liggende i senga. Selv da har det egentlig vært en kamp, og det kan ta en time å amme han. Konsekvensen har vært at vi har måtte begynne på grøt (formiddag og etter middag). Han vil ha pupp som første måltid, men så vil han ha grøt. Etter "middag" vil han også fylles opp med grøt..natta er grei, men det virker som om han vil ha mer og mer fast føde på dagtid.. jeg sliter litt med det, for er virkelig ikke klar for å gi opp ammingen, men virker som om han er litt ferdig med det...kan ikke annet enn å sende deg en stor medfølende klem herfra!
 
Sniker, men i perioder hvor verden er veldig ny og spennende er det gjerne nattamminga som sørger for døgnbehovet med melk. Så det er heeelt vanlig - men utrolig slitsomt! Jeg har pleid å passe på at det blir noen gode duppeamminger på dagtid og med mine to, amming i bæresela eller til eller underveis i duppene :)

det går over, de fleste blir plutselig interessert igjen :)
 
Back
Topp