Årsaker til at man ikke blir gravid

Dårlig eggkvalitet...de utvikler seg ikke til blastocyster...men de har ikke noe svar utover det, hva med deg?
Jeg vet ikke svaret på det. Og skulle ønske at jeg visste mer om det. Alle prøver/ undersøkelser har alltid vært bra. Det var en uenighet engang av flere leger om det kunne være noe med at eggene var dårlige. En lege fra Hausken mente at jeg hadde pco og at han mente men var ikke sikker på det om at han så noe på ultralyd med eggene. Mens andre leger er helt uenig med det etter å ha sett på det samme. Men på en måte så tenker jeg at jeg er hele 43 år og det beste er mulig om det er noe med eggene for da er det mulig håp med eggdonor. Jeg har to biologiske barn fra før men mannen har ikke barn.

Jeg funderer mye på hva det kan være. Forsøkte å bli gravid med eksen / far til barna mine i 6 år uten å lykkes. Han fikk barn senere med ny dame. Jeg og min nye mann har forsøkt i 2 år men vi har sjelden sex. Kun en til maks to ganger i måneden. Og det kan jo være at det gjør at jeg ikke blir gravid i dette forholdet. Vet ikke om det er for lite ..

Det er så veldig lett å spekulere i årsaker når man ikke vet.... Det er min fortvilelse i dette.
 
Last edited:
PCOS
 

Vet du om PCOS / PCO alltid kan måles på blodprøver? Det var en lege som tidligere tenkte at eggene kunne mulig være dårlige pga PCO. Men alle blodprøvene mine har alltid vært normale.

Leser også at det er kun 6 prosent sjanse for å bli gravid på hver syklus når man er 40 år. Og det er veldig liten sjanse. Så det må være noe med at mange egg som slippes ut kan mulig være for dårlig til at de befruktes.
 
Last edited:
Vet du om PCOS / PCO alltid kan måles på blodprøver? Det var en lege som tidligere tenkte at eggene kunne mulig være dårlige pga PCO. Men alle blodprøvene mine har alltid vært normale.

Leser også at det er kun 6 prosent sjanse for å bli gravid på hver syklus når man er 40 år. Og det er veldig liten sjanse. Så det må være noe med at mange egg som slippes ut kan mulig være for dårlig til at de befruktes.
Det vet jeg ikke. Jeg fikk diagnosen fordi jeg hadde cyster på eggstokka.
 
Back
Topp