Tigers drøm om egne barn, drømmen om tigersøsken

Hvordan går det med dere? :)
Det går greit, fortsatt mye hyl og skrik her i hus. Er oppdaget at hun har noe i nakken, mest sannsynlig en låsning, så fysio jobber jevnt med det, men det er veldig vanskelig med et barn som sutrer og hyler store deler av tiden :(
 
Ja, det vet jeg alt om :( Man blir jo gal, og sliten. Håper dere får orden på låsninger snart og at det løser problemene ❤️
Man blir jo helt sinnsykt når det står på :sorry: folk snakker om babyer som sover i timevis, hvis min skal sove i timevis på dagen må hun ha Paracet mot smerter :hungover:
 
Håper frøkna snart slipper vondter og kan få det bedre
 
Huff, håper det ordner seg fort! Det er tungt når de små har smerter altså ❤️
 
Uff, babyer som ikke finner roen er vanskelig altså. Man blir så fortvilet og utslitt. Vi fant aldri ut hvorfor vår var så urolig, men hvis det er en trøst så gikk det over.

Der og da føltes som som livet kom til å bestå av slit og strev for å få til sovingen og å finne roen for alltid, men det ER sant at alt er faser med barna. Fireåringen her sover i snitt mer per døgn nå enn hun gjorde som baby, og hele familien får sove hele natta. Vi kommer oss også ut av huset og får gjort både det ene og det andre sammen, som var umulig da hun var liten (neimen om jeg orket å stå borti hjørnet på babysang og rugge febrilsk på en baby som bare hylte uansett).

Hold ut, det blir bedre!
 
Åhoi folkens.
Liten oppdatering fra dette hjørnet, frøkna er litt over 3mnd, har fått vaksiner og det har gått knallbra, ingen reaksjoner som jeg var redd for :cat: hurra!

Eksem over hele ungen, legetime til uka.

Vi har bestemt oss for å prøve oss på embryoene på frys, foreløpig har jeg spiral og er godt fornøyd med det, men i 2022 skal den ut. Embryoer har vi til aug 2023 så tenker det er greit å ha litt tid å bruke dem på.
Så hurra, og kjempeskummelt.
Uansett så blir det i tilfelle barn nr2 en søknad om keisersnitt i narkose, slik at jeg ikke skal påvirkes av traumet fra denne runden.
 
Bra med ingen reaksjon på vaksiner, kipt med eksem, håper dere får god hjelp.
Og spennende med bestemt prøving! Og ja, planlagt keisersnitt i narkose er nok best med din historie. Tøft at du vil prøve igjen!
 
Hvordan har dere det? :)
Vi har det greit etter forholdene, bacheloren min skranter litt, mannen ble permittert og har derfor full pappaperm nesten ut året, jeg har søkt jobb.

Holder på å prøve å slutte med amming, jeg er så sykt lei av å krangle med ungen om puppen, hun nekter å ta ordentlig tak før etter flere under hyling.
Må bæres i søvn og egentlig ganske tragisk hele greia totalt sett. Ammeslutt er tydeligvis ikke mitt valg, tror hun på en eller annen måte har skjønt det så nå krangler hun like mye med flaska med MME.

Hun er 5mnd i dag da, det er litt fint.

Vi reiser bort til svigers i mai for at vi skal få litt avlastning og jeg få tid til oppgaven min..
 
Vi har det greit etter forholdene, bacheloren min skranter litt, mannen ble permittert og har derfor full pappaperm nesten ut året, jeg har søkt jobb.

Holder på å prøve å slutte med amming, jeg er så sykt lei av å krangle med ungen om puppen, hun nekter å ta ordentlig tak før etter flere under hyling.
Må bæres i søvn og egentlig ganske tragisk hele greia totalt sett. Ammeslutt er tydeligvis ikke mitt valg, tror hun på en eller annen måte har skjønt det så nå krangler hun like mye med flaska med MME.

Hun er 5mnd i dag da, det er litt fint.

Vi reiser bort til svigers i mai for at vi skal få litt avlastning og jeg få tid til oppgaven min..

Uff så leit å høre at noe så etterlengtet bli så tøft og utfordrende.❤️Heldigvis går barn/ babyer stadig over i nye faser❤️ Håper du har fått nyte tiden litt også de blir så alt for for store❤️
 
Jeg sniker inn i tråden din, men jeg må bare spørre, har du fått henne sjekket for refluks og/eller stramt tungebånd? De barna krangler jo ofte med søvn og mating.
 
Det blir bedre, men en uteolig fattig trøst mens det står på
 
Jeg sniker inn i tråden din, men jeg må bare spørre, har du fått henne sjekket for refluks og/eller stramt tungebånd? De barna krangler jo ofte med søvn og mating.
Nope, de sjekker ikke sånt her vi bor.
Hun har ikke problem med sugetak altså, vi har plagdes en del med masse annet, låsninger, overproduksjon, stress fra min side, jeg er rett og slett sliten. Hun har blitt knødd mye hos fysioterapeut, der var MYE værre i starten, og det som er nå er tydelig utviklingstrinn, tror jeg :sorry:
Uff så leit å høre at noe så etterlengtet bli så tøft og utfordrende.❤️Heldigvis går barn/ babyer stadig over i nye faser❤️ Håper du har fått nyte tiden litt også de blir så alt for for store❤️
Joda, vi har kosa oss masse, det har bare ballet seg på for min del, som har gjort hele stemninga dårlig.

En evt nr2 skal jeg ikke jobbe like hardt for ammingen med, det er rett og slett ikke verd alt jeg har lagt i det til nå. Vi blir nok å delamme om natta osv, det er veldig mye mer praktisk, men nå den siste tiden har den ene puppen vært dobbelt så stor som den andre fordi hun bare vil ha den ene :hilarious: jeg er bra kul med en stor og en liten pupp!
 
Det blir bedre, men en uteolig fattig trøst mens det står på
Det har blitt en del bedre de gangene jeg har tatt en oppvask med mannen for å si det sånn :p
Så her ligger jeg i senga ti på halv to på matta og har nettopp tittet gjennom bacheloren min og skrevet noen ord, det var veldig fint.
 
Ta vare på deg selv, tiger. Det er tøft med baby og ti ganger tøffere (minst) med en krevende
 
Vi fikk henne til å ta NAN sensilac, og så gulper hun nesten ikke heller! Hurra!
Hipp kom jo opp i samme mengde som hun drakk, så det var veldig frustrerende.
Det jeg nå får ammet er bare for kos, ikke for mat i seg selv. Evt håndmelking eller pumping pga spreng går i flaska med mme.
Nå spiser hun gladelig annen mat også, så ting begynner å løsne.
Har også fått jobbet godt med bacheloren min, det har vært deilig!
Under to uker til innlevering, skummelt!
 
Back
Topp