Prøvedagbok: klare for nummer to!

Søndag 19.01. - i morgen er jeg 30+0 uker på vei
Denne uka har det ikke skjedd så mye. Det har vært mye jobb, og vi har hatt besøk av søsteren min fra mandag til lørdag. Merker jeg blir litt sliten av å ha besøk. I tillegg har jeg klart å pådra meg en ordentlig forkjølelse, så nå har jeg manflu til gangs! Torsdag og tidlig fredag bare hosta jeg litt, allmenntilstanden var topp. Så. I løpet av de 15 minuttene jeg brukte fra jobb og hjem på fredag ettermiddag ble nesa tett og hodet tungt. Bihulene er nå tette og vonde, halsen sår og stemmen hes. Og jeg synes så latterlig synd på meg selv. Jeg er jo klar over at forkjølelse er bagatellmessig, men herlighet, som jeg hater det! Mannen er så heldig at han har vært bortreist i helga, så han har nesten helt sluppet klaginga mi. Jeg har et håp om at det blir bedre i løpet av dagen, hvis ikke har jeg en veldig tung arbeidsdag foran meg i morgen.

Med tanke på graviditet og sånt noe, så har det skjedd en positiv ting: magesekken har av en eller annen grunn fått bedre plass igjen, så jeg kan spise normale måltider! Hurra for det :)

Jeg har også lagt på meg mer igjen (hjelp!) - total vektoppgang er nå 7,6 kg, og jeg veier 69,4 kg. Jeg må innrømme at jeg synes det begynner å bli nok, selv om det er helt normalt. Det er fortsatt ikke gøy å stadig se et høyere tall på vekta.

Formen er egentlig veldig fin - var i hvert fall det, fram til jeg ble så forkjøla. På grunn av besøk ble det litt mindre trening denne uka, men jeg var på to gravidtimer hvor jeg både fikk opp pulsen og fikk litt styrketrening. Har ellers gått litt tur og sånt, så kan være fornøyd nok med det. Jeg har jo egentlig lyst til å dra på trening i morgen igjen, men jeg må nok se an formen med tanke på forkjølelsen. Er den som nå er det uaktuelt, i hvert fall - klarer ikke å både trene og å klage så mye samtidig :p

Jaja, satser på at nedturen kom kjapt men kortvarig og at jeg snart er i full gang igjen :) Ha en strålende uke, du som leser!
 
Søndag 19.01. - i morgen er jeg 30+0 uker på vei
Denne uka har det ikke skjedd så mye. Det har vært mye jobb, og vi har hatt besøk av søsteren min fra mandag til lørdag. Merker jeg blir litt sliten av å ha besøk. I tillegg har jeg klart å pådra meg en ordentlig forkjølelse, så nå har jeg manflu til gangs! Torsdag og tidlig fredag bare hosta jeg litt, allmenntilstanden var topp. Så. I løpet av de 15 minuttene jeg brukte fra jobb og hjem på fredag ettermiddag ble nesa tett og hodet tungt. Bihulene er nå tette og vonde, halsen sår og stemmen hes. Og jeg synes så latterlig synd på meg selv. Jeg er jo klar over at forkjølelse er bagatellmessig, men herlighet, som jeg hater det! Mannen er så heldig at han har vært bortreist i helga, så han har nesten helt sluppet klaginga mi. Jeg har et håp om at det blir bedre i løpet av dagen, hvis ikke har jeg en veldig tung arbeidsdag foran meg i morgen.

Med tanke på graviditet og sånt noe, så har det skjedd en positiv ting: magesekken har av en eller annen grunn fått bedre plass igjen, så jeg kan spise normale måltider! Hurra for det :)

Jeg har også lagt på meg mer igjen (hjelp!) - total vektoppgang er nå 7,6 kg, og jeg veier 69,4 kg. Jeg må innrømme at jeg synes det begynner å bli nok, selv om det er helt normalt. Det er fortsatt ikke gøy å stadig se et høyere tall på vekta.

Formen er egentlig veldig fin - var i hvert fall det, fram til jeg ble så forkjøla. På grunn av besøk ble det litt mindre trening denne uka, men jeg var på to gravidtimer hvor jeg både fikk opp pulsen og fikk litt styrketrening. Har ellers gått litt tur og sånt, så kan være fornøyd nok med det. Jeg har jo egentlig lyst til å dra på trening i morgen igjen, men jeg må nok se an formen med tanke på forkjølelsen. Er den som nå er det uaktuelt, i hvert fall - klarer ikke å både trene og å klage så mye samtidig :p

Jaja, satser på at nedturen kom kjapt men kortvarig og at jeg snart er i full gang igjen :) Ha en strålende uke, du som leser!

Det er noe skikkelig dritt å være forkjølet, men du er meget sprek da:woot:
Hallo liksom, 30uker gravid og "bare" trent 2 ganger;) syns du er super flink jeg :happy:
 
Det er noe skikkelig dritt å være forkjølet, men du er meget sprek da:woot:
Hallo liksom, 30uker gravid og "bare" trent 2 ganger;) syns du er super flink jeg :happy:

Haha, takk ;) Jeg er bare så redd for å komme ut av de gode rutinene, tenker de må få sette seg litt :) Men den forkjølelsen ødelegger litt, altså!
 
30+6
I morgen er jeg 31 uker på vei. Siden sist jeg skrev har jeg vært i dårlig form på grunn av forkjølelse. Jeg har klart å være på jobb hver dag og er veldig fornøyd med det. Det har kosta, jeg har ikke gjort noe som helst annet hele uka. Både i går og i dag har jeg hatt nok med å ligge på sofaen, og gå en liten tur. Har likevel hatt en del kynnere. Forkjølelsen er heldigvis endelig på vei til å gi seg, så jeg satser på å komme i gang med litt trening igjen i morgen.

Jeg veide meg i morges, og veide da 66,8 kg. Litt ned fra forrige uke, og totalt opp 7 kg. Rart det gikk nedover, jeg har drukket masse solbærtoddy hver dag, hatt nugatti på brødskiva stadig vekk og ikke bevega meg noe særlig :p Men jeg er ikke like forstoppa som før, så bærer nok på litt mindre i tarmene enn forrige søndag :p

Ellers har jeg en litt ubehagelig følelse i kroppen for tida - jeg er skikkelig tørst (har sikkert drukket fire liter vann hittil i dag) og blir ekstremt fort anpusten. Er fortsatt slått ut etter vi gikk en liten tur for to timer siden :p Det føles også som at blodsukkeret er ordentlig lavt, også når jeg har spist ganske nylig. Skulle tro jeg hadde diabetes eller noe, men glukosebelastningstesten i uke 24 var jo helt fin. Det kan kanskje være at blodtrykket er veldig lavt - det har ligget nokså lavt på hver kontroll, men ikke veldig. Da har jeg jo nettopp småløpt for å rekke kontrollen, og jeg blir litt stressa av at det skal måles også, så jeg tror nok det ofte er en del lavere når jeg er hjemme. Lavt blodtrykk er heldigvis ikke noe farlig, så jeg gidder ikke å bekymre meg, selv om jeg irriterer meg :p Kan jo likevel nevne det for jordmor på neste kontroll hvis følelsen vedvarer.

Jaja, nok klaging. Mannen er i gang med å male tripptrappstol og den sprinkelsenga han selv hadde som liten, og i går var ei venninne innom med babyklær vi har kjøpt av henne. Jeg tror vi begynner å få det meste på plass nå, så det er deilig :) Babyen hadde også en aldri så liten fest i magen i går, og det er så koselig å kjenne liv! :Heartred Gleder meg veldig til å hilse på han eller henne. Ellers er det jo nå bare seks og en halv uke igjen på jobb før det er tid for permisjon. Jeg gleder meg STORT! Herregud, som jeg gleder meg! :wav
 
02.02.20 - 31+6

I dag er det nøyaktig 2 måneder til termin - hurra! Fy søren, så heldig jeg er, som får oppleve dette.

Uka starta kjempebra - forkjølelsen var tilnærma borte på mandag, og formen var generelt betraktlig bedre enn før. Mandag-onsdag gikk veldig fint på jobb, men etter jobb onsdag hadde jeg ikke så mye energi igjen. Resten av uka har vel egentlig energien bare avtatt, men jeg har sovet masse og slappa godt av i helga, så jeg satser på at kommende uke skal gå fint, selv om jeg er sliten og har en del vondt i korsryggen om dagen. Det ble kun trening på torsdag, og ellers et par gåturer, så jeg kunne vært flinkere på fysisk aktivitet. Kanskje det føles bedre om jeg får til mer aktivitet i den kommende uka.

Jeg synes det er litt i roligste laget i magen, men når jeg legger meg ned et par timer for å telle bevegelser, kommer jeg til ti til slutt, så da regner jeg med at det skal være greit.

På onsdag har jeg time hos jordmor igjen - kjenner det skal bli veldig godt å høre hjertelyden nå.

Vekta har steget ytterligere - i dag veide jeg 69,9 kg, og har da lagt på meg 8,1 kg. Det føles ikke helt greit, men må vel til. Ser at det er en helt vanlig vektoppgang.

Ellers fikk jeg en hyggelig overraskelse av mannen i morges - et par enkle, fine øredobber som var pent innpakka, fordi det er to år siden vi forlova oss i dag:Heartred Veldig koselig! Jeg hadde ikke tenkt på å markere dagen på noen måte, så merker jeg må finne på noe lurt til bursdagen hans, i hvert fall :)

Jeg hadde bestemt meg for å sette en fot i bakken og kjenne ekstra etter hvordan formen er i månedsskiftet. Jeg må si jeg begynner mentalt å bli noe mer åpen for en gradert sykmelding, siden jeg er så sliten, men jeg tenker jeg tar én dag av gangen og ser an hvordan det går. Jeg liker følelsen av å være i full jobb også, så det sitter langt inne å gjøre endringer. Et alternativ kan jo være å be om en form for tilrettelegging, men problemet er at jeg ikke har tid til sånne på papiret fine tiltak, som å ha en ekstra pause etc. Uansett er det bare 5 og en halv uke igjen før permisjon nå. Kanskje jeg klarer det løpet ut, jeg er jo tross alt i veldig fin form sammenligna med mange andre.


Håper du som leser har en like avslappende helg som jeg har :)
 
Hm, ser nå at jeg veide 66,6 kg forrige søndag, og 69,9 i dag. Over 3 kg på én uke er kanskje litt i meste laget?

Nei, vent ... Jeg skrev feil sist. Det var 68,8 jeg veide for en uke siden. Da får det være greit! :D
 
Hm, ser nå at jeg veide 66,6 kg forrige søndag, og 69,9 i dag. Over 3 kg på én uke er kanskje litt i meste laget?

Nei, vent ... Jeg skrev feil sist. Det var 68,8 jeg veide for en uke siden. Da får det være greit! :D
Ja, det var litt mye:p Men spørs jo når på dagen, mtp væske i kroppen og dobesøk. Jeg måler alltid etter jeg har tisset om morgenen, før jeg har spist og drukket:) Men hvis du er i fin form ellers, er det sikkert ikke så farlig. Du skal jo snart til jordmor, så da får du sjekket for protein og høyt blodtrykk da.

Så flott at du fremdeles er i god form! Men ikke strekk strikken for langt på slutten, bare fordi du nesten er i mål;) Håper formen din holder seg bra:Heartred
 
02.02.20 - 31+6
I dag er det nøyaktig 2 måneder til termin - hurra! Fy søren, så heldig jeg er, som får oppleve dette.

Uka starta kjempebra - forkjølelsen var tilnærma borte på mandag, og formen var generelt betraktlig bedre enn før. Mandag-onsdag gikk veldig fint på jobb, men etter jobb onsdag hadde jeg ikke så mye energi igjen. Resten av uka har vel egentlig energien bare avtatt, men jeg har sovet masse og slappa godt av i helga, så jeg satser på at kommende uke skal gå fint, selv om jeg er sliten og har en del vondt i korsryggen om dagen. Det ble kun trening på torsdag, og ellers et par gåturer, så jeg kunne vært flinkere på fysisk aktivitet. Kanskje det føles bedre om jeg får til mer aktivitet i den kommende uka.

Jeg synes det er litt i roligste laget i magen, men når jeg legger meg ned et par timer for å telle bevegelser, kommer jeg til ti til slutt, så da regner jeg med at det skal være greit.

På onsdag har jeg time hos jordmor igjen - kjenner det skal bli veldig godt å høre hjertelyden nå.

Vekta har steget ytterligere - i dag veide jeg 69,9 kg, og har da lagt på meg 8,1 kg. Det føles ikke helt greit, men må vel til. Ser at det er en helt vanlig vektoppgang.

Ellers fikk jeg en hyggelig overraskelse av mannen i morges - et par enkle, fine øredobber som var pent innpakka, fordi det er to år siden vi forlova oss i dag:Heartred Veldig koselig! Jeg hadde ikke tenkt på å markere dagen på noen måte, så merker jeg må finne på noe lurt til bursdagen hans, i hvert fall :)

Jeg hadde bestemt meg for å sette en fot i bakken og kjenne ekstra etter hvordan formen er i månedsskiftet. Jeg må si jeg begynner mentalt å bli noe mer åpen for en gradert sykmelding, siden jeg er så sliten, men jeg tenker jeg tar én dag av gangen og ser an hvordan det går. Jeg liker følelsen av å være i full jobb også, så det sitter langt inne å gjøre endringer. Et alternativ kan jo være å be om en form for tilrettelegging, men problemet er at jeg ikke har tid til sånne på papiret fine tiltak, som å ha en ekstra pause etc. Uansett er det bare 5 og en halv uke igjen før permisjon nå. Kanskje jeg klarer det løpet ut, jeg er jo tross alt i veldig fin form sammenligna med mange andre.


Håper du som leser har en like avslappende helg som jeg har :)
Så bra du begynner å bli frisk igjen. Ikke noe særlig å være både gravid og syk. Og for en søt mann du har da :Heartred Tror aldri min mann hadde husket noe sånt.

Blir sikkert fint å høre hva jordmor sier om å jobbe helt til permisjon. Kan jo hende at du bare må trappe litt ned nå. Om det ikke kan tilrettelegges på noe vis, så får ting kanskje gå litt saktere? Vet ikke hva du jobber med, men det er jo uansett ikke lenge til du blir helt borte, i mange måneder! Så kanskje de på jobb også synes det er greit med en sakte tilvenning mtp at du skal ut i perm?

Synes ikke du skal stresse noe med vekta! Du har lagt på deg helt normalt. Da jeg ventet første la jeg på meg 30 kg!! med nummer to 16 kg. Denne gangen ikke så mye, men til forskjell fra de andre gangene var jeg overvektig før jeg ble gravid. Så da bør jeg ikke legge på meg så mye heller.

Ha en fin uke, og lykke til hos jordmor i morgen.
 
Ja, det var litt mye:p Men spørs jo når på dagen, mtp væske i kroppen og dobesøk. Jeg måler alltid etter jeg har tisset om morgenen, før jeg har spist og drukket:) Men hvis du er i fin form ellers, er det sikkert ikke så farlig. Du skal jo snart til jordmor, så da får du sjekket for protein og høyt blodtrykk da.

Så flott at du fremdeles er i god form! Men ikke strekk strikken for langt på slutten, bare fordi du nesten er i mål;) Håper formen din holder seg bra:Heartred
Det var heldigvis en skrivefeil, hadde ikke gått opp tre kilo på en uke! :p Jeg veier meg også etter jeg har tissa om morgenen, og uten klær. Det vil jo fortsatt variere litt etter hvor rask fordøyelsen er og sånt, men en får i hvert fall utelukka noen feilkilder :)

Takk :Heartred Hehe, jordmor sa det samme angående jobb - det gjorde hun forsåvidt sist også. Jeg skal få bedt leder om å få en litt rolig dag uten tildeling av noe nytt, sånn at jeg får kommet meg litt ajour.


Så bra du begynner å bli frisk igjen. Ikke noe særlig å være både gravid og syk. Og for en søt mann du har da :Heartred Tror aldri min mann hadde husket noe sånt.

Blir sikkert fint å høre hva jordmor sier om å jobbe helt til permisjon. Kan jo hende at du bare må trappe litt ned nå. Om det ikke kan tilrettelegges på noe vis, så får ting kanskje gå litt saktere? Vet ikke hva du jobber med, men det er jo uansett ikke lenge til du blir helt borte, i mange måneder! Så kanskje de på jobb også synes det er greit med en sakte tilvenning mtp at du skal ut i perm?

Synes ikke du skal stresse noe med vekta! Du har lagt på deg helt normalt. Da jeg ventet første la jeg på meg 30 kg!! med nummer to 16 kg. Denne gangen ikke så mye, men til forskjell fra de andre gangene var jeg overvektig før jeg ble gravid. Så da bør jeg ikke legge på meg så mye heller.

Ha en fin uke, og lykke til hos jordmor i morgen.

Åh, ja, det er så deilig å kunne puste fritt igjen! Skikkelig dritt å være forkjøla og gravid! En skal sette pris på å være frisk, altså :) Jeg vet - mannen er veldig søt! Jeg er heldig sånn :Heartred

Jeg tar meg i å alltid si til jordmor at formen er fin, selv når jeg er skikkelig sliten. Likevel mente hun både sist og denne gangen at det kan være en idé å trappe ned på jobb. Jeg skal snakke med lederen min, så jeg i hvert fall får en dag uten tildeling av nye saker, og kan bli ferdig med det jeg har liggende. Det hjelper nok litt på energien :)

Du har helt rett - det er jo normal vektøkning. Veide meg igjen i dag, siden jeg skulle til jordmor, og har tippa over 70 kg nå. Litt rart med et nytt titall - men jordmor bekrefta jo at det også var helt normalt :)

Jeg synes det er så rart at du var overvektig før du ble gravid! Mener jeg har sett et magebilde og at du ikke ser så mye som en smule overvektig ut engang :p Men sant, det er jo en del som legger på seg så mye som 30 kg, uten at det er noe som helst galt. Så jeg skal nok ikke klage!

Tusen takk - og ha en fin uke videre, du også! :Heartred
 
Var hos jordmor i dag. Hun snakka, som skrevet over, om at jeg kanskje bør roe ned mer på jobb. Eller, hun anbefalte meg det sterkt. Så jeg skal i hvert fall be om en rolig dag, i første omgang. For stressnivået på jobb stiger mer igjen nå, jeg drømmer om jobb hver eneste natt, og det er vel et tegn på at jobben opptar litt vel mye av livet :p

Ellers var SF-målet (magemålet, enkelt forklart) litt lavt, så hun henviste meg til vekstkontroll på sykehuset. Først tenkte jeg bare på det positive i at jeg får se babyen en gang til på ultralyd, men så kjenner jeg at jeg blir ganske bekymra også, da. Tenk hvis babyen er for liten, eller jeg har for lite fostervann? Satser på at jeg får time fort, og at alt er bare bra.

I tillegg satte hun opp ny time allerede om to uker, sånn at vi kan følge opp SF-målet.

Ellers spurte hun mye om "stramming" av magen - kynnere. Jeg sa, som sant er, at jeg bare kjenner det når jeg går tur eller trener. Men så sa hun at hun kjente magen strammet seg da jeg lå på benken og skulle ta SF-mål. Den er jo ca alltid så stram som den var da :p Jeg fikk liksom ikke sagt det, men det må jeg få gjort på neste time. Hun har nevnt det samme før, og da merka jeg heller ikke noe forskjell fra normalen.

Etter timen hos jordmor dro jeg bare rett hjem, siden det var så lite igjen av arbeidsdagen at tida hadde gått bort til reising. Deilig å komme tidlig hjem for en gangs skyld!! Føler jeg virkelig trengte det i dag. Og i morgen er det torsdag! Snart helg :) Koser meg med den tanken, og prøver å ikke bekymre meg for ungen vår :Heartred
 
Allerede i dag ringte sykehuset, som hadde fått henvisningen. Det var ikke tid til å sende brev, sa hun som ringte. Fikk time onsdag i neste uke. Godt å ha timen avtalt. Er litt nervøs. Men ting er nok bra.

Er også veldig sliten og har vondt i både hodet og korsryggen i dag, pluss en del kynnere. Tror faktisk jeg må roe litt ned på jobb. Jeg bare hater å snakke med leder om sånt.

Nå er min kjære mann og kjøper bringebærsorbet til meg, etter han har måka mengder av regntung snø fra gårdsplassen. Han er bare verdens beste :Heartred
 
Da var det søndag, i morgen er jeg 33 uker på vei
I går kjørte vi rundt og leverte takkekort etter bryllupet (på tide, vi gifta oss i juni), også var vi en tur på butikken. Etterpå spiste vi lunsj, og så sov jeg til middagen var ferdig klokka sju :p Så en film og spiste godteri på kvelden. I dag er planen først og fremst å forberede meg litt på fødsel og barseltid, rett og slett sette av litt tid til å tenke på sånt. Det var planen i går også, men jeg sovna jo :p Kjenner jeg har mye mer energi i dag enn i går, vi har gått en liten tur og jeg har fortsatt mer igjen, så satser på at jeg får tenkt litt og organisert hodet i dag :D Kjenner det passer bra at jeg ikke har noen barn fra før akkurat nå, selv om jeg kanskje da hadde visst litt mer om hva vi begir oss ut på.

Mest sannsynlig er jo alt bra med babyen, og jeg skal bare være takknemlig for at helsetjenesten fungerer så bra at det lave SF-målet resulterer i en såpass kjapp ultralydundersøkelse, som med stor sannsynlighet går bra. Jeg blir jo likevel urolig, og tenker på at i verste fall kan det jo stå så dårlig til på onsdag at de bestemmer seg for at babyen må ut. Jeg er jo ikke forberedt på verken fødsel eller keisersnitt - og aller minst på å ha en baby, så jeg stresser litt med at jeg må gjøre meg mentalt klar, bare i tilfelle den må ut før vi ønsker.

Vekta fortsetter oppover i rykk og napp - kun 100 gram opp fra forrige helg nå (veier da 70 kg).

Ellers: jeg skal snakke med leder i morgen og be om tilrettelegging på jobb. Forventer jo ikke at han er noe vanskelig å be - men jeg hater å be om ting og si at det blir for mye etc. Liker å være den flinke, ukompliserte, som ikke krever eller ber om noe. Jeg har nok godt av å øve meg på å være bittelitt mer selvhevdende :p

Håper du som leser har en fin helg og at uka blir fin :Heartred
 
Koselig å lese litt i dagboka di igjen! Nå er jeg tilbake som prøver etter operasjonen, morsomt å se at du snart er verpeklar! Synes nettopp du fant ut at du var gravid:joyful:

Håper alt ser bra ut på vekstkontrollen, og at bekymringene til jordmor har en naturlig og ufarlig årsak:)
Lykke til:D
 
Koselig å lese litt i dagboka di igjen! Nå er jeg tilbake som prøver etter operasjonen, morsomt å se at du snart er verpeklar! Synes nettopp du fant ut at du var gravid:joyful:

Håper alt ser bra ut på vekstkontrollen, og at bekymringene til jordmor har en naturlig og ufarlig årsak:)
Lykke til:D

Så koselig at du er tilbake som prøver og at du er innom her og sier hei! Haha, ja, når jeg ser tilbake har det gått veldig fort, dette svangerskapet! Har igjen 4 og en halv uke på jobb, så er det ruging for alle penga :D

Takk for det. Det håper jeg også - kommer nok med en oppdatering på onsdag :)
 
Hurra! Kjapt innom, bare. Er ferdig på ultralyd nå, og babyen er helt gjennomsnittlig, og veier ca 2100 gram :) Alle mål så fine og proporsjonale ut, og mini bevega seg masse i løpet av undersøkelsen.

Ellers var jeg også flink på mandag og snakka med lederen min, så nå har jeg det veldig fint og tilrettelagt på jobb. Det hjelper mye på energien at jeg ikke trenger å stresse og at jeg har tid til å ta meg noen pauser i løpet av dagen. Da skal det gå veldig fint å jobbe fullt de siste fire ukene :)
 
Hurra! Kjapt innom, bare. Er ferdig på ultralyd nå, og babyen er helt gjennomsnittlig, og veier ca 2100 gram :) Alle mål så fine og proporsjonale ut, og mini bevega seg masse i løpet av undersøkelsen.

Ellers var jeg også flink på mandag og snakka med lederen min, så nå har jeg det veldig fint og tilrettelagt på jobb. Det hjelper mye på energien at jeg ikke trenger å stresse og at jeg har tid til å ta meg noen pauser i løpet av dagen. Da skal det gå veldig fint å jobbe fullt de siste fire ukene :)
Nå lurte jeg på hvordan det gikk på ultralyd i dag. Kjekt å lese at alt ser bra ut! Og ikke minst at du nå har tatt praten med lederen din og dermed får bedre dager.

Bare å kose seg med innspurten!

Ha en fortsatt fin uke :)
 
Hurra! Kjapt innom, bare. Er ferdig på ultralyd nå, og babyen er helt gjennomsnittlig, og veier ca 2100 gram :) Alle mål så fine og proporsjonale ut, og mini bevega seg masse i løpet av undersøkelsen.

Ellers var jeg også flink på mandag og snakka med lederen min, så nå har jeg det veldig fint og tilrettelagt på jobb. Det hjelper mye på energien at jeg ikke trenger å stresse og at jeg har tid til å ta meg noen pauser i løpet av dagen. Da skal det gå veldig fint å jobbe fullt de siste fire ukene :)

Så herlig at alt står bra til :happy:
Det er gull verdt å ha en leder som kan tilrettelegge så du klarer å jobbe lengere! Ikke alle som er heldige der :)
Godt at du føler litt lindre stress :joyful:
 
Nå lurte jeg på hvordan det gikk på ultralyd i dag. Kjekt å lese at alt ser bra ut! Og ikke minst at du nå har tatt praten med lederen din og dermed får bedre dager.

Bare å kose seg med innspurten!

Ha en fortsatt fin uke :)
Så herlig at alt står bra til :happy:
Det er gull verdt å ha en leder som kan tilrettelegge så du klarer å jobbe lengere! Ikke alle som er heldige der :)
Godt at du føler litt lindre stress :joyful:

Jaa, nå skal jeg bare nyte siste del av graviditeten!! Det er så godt å ikke bekymre seg :)

Og det er sant, Brooke - ikke alle er så heldige med arbeidsgiver - selv om arbeidsgiver faktisk er pålagt å tilrettelegge for gravide. Det er en av fordelene med å være ansatt i staten - lønna er kanskje ikke den høyeste, men tilrettelegging og sånt tas på alvor ;) Sjefen var bare glad jeg sa ifra - han vil mye heller at jeg er der og produserer litt mindre enn at jeg er mye borte.
 
Søndag 16. februar - 33+6
Tida går, i morgen er jeg 34 uker på vei.

Det har vært en fin uke, og jeg merker det har hjulpet veldig mye at jeg får tilrettelagt arbeidsdagen slik at jeg har mindre stress og mer tid til pauser. Jeg får også dratt hjem når det passer meg, og unngår å få to timer ekstra plusstid på flekskontoen hver eneste dag. Det er ikke noe feil med plusstid, altså, men det er kanskje ikke så lurt å jobbe mer enn 100 % når en egentlig er sliten.

Jeg var på gravidtrening mandag og torsdag, men aktivitetsnivået ellers har vel ikke vært det høyeste. Jeg får skikkelig vondt i ryggen av å gå tur, og det er kjipt for denne turelskeren. Det ble ikke noen lang tur i går, én på 25 minutter, og to på 15, men det var tydeligvis for mye likevel.

Dagen i dag blir en lat dag med mål om å få ryggen ok igjen. Neste helg tenker jeg å kanskje dra i svømmehallen eller noe i stedet for å gå tur, kanskje jeg da ikke er like tappa på søndag som det jeg er i dag :) Får prøve å få med meg en yogatime også, denne uka.

Ellers koser jeg meg veldig med tanker og dagdrømming om den lille som snart skal komme. Vi kjøpte litt mer småtteri i går, et par bodyer, noen kluter og en svær bamse som mannen ville ha :p

Håper du som leser har en fin søndag og at uka blir bra :)
 
Søndag 16. februar - 33+6
Tida går, i morgen er jeg 34 uker på vei.

Det har vært en fin uke, og jeg merker det har hjulpet veldig mye at jeg får tilrettelagt arbeidsdagen slik at jeg har mindre stress og mer tid til pauser. Jeg får også dratt hjem når det passer meg, og unngår å få to timer ekstra plusstid på flekskontoen hver eneste dag. Det er ikke noe feil med plusstid, altså, men det er kanskje ikke så lurt å jobbe mer enn 100 % når en egentlig er sliten.

Jeg var på gravidtrening mandag og torsdag, men aktivitetsnivået ellers har vel ikke vært det høyeste. Jeg får skikkelig vondt i ryggen av å gå tur, og det er kjipt for denne turelskeren. Det ble ikke noen lang tur i går, én på 25 minutter, og to på 15, men det var tydeligvis for mye likevel.

Dagen i dag blir en lat dag med mål om å få ryggen ok igjen. Neste helg tenker jeg å kanskje dra i svømmehallen eller noe i stedet for å gå tur, kanskje jeg da ikke er like tappa på søndag som det jeg er i dag :) Får prøve å få med meg en yogatime også, denne uka.

Ellers koser jeg meg veldig med tanker og dagdrømming om den lille som snart skal komme. Vi kjøpte litt mer småtteri i går, et par bodyer, noen kluter og en svær bamse som mannen ville ha :p

Håper du som leser har en fin søndag og at uka blir bra :)

Så godt å lese at du nå har det bedre på jobb ❤️ Høres mye bedre ut for både deg og den lille!

Når det kommer til trening er du bare eksepsjonelt god. Selv når du får vondt planlegger du en annen måte å trene på neste gang. Det kaller jeg indre motivasjon! Heia deg!

Jeg har også begynt å dagdrømme med tanke på baby. Gleder meg rett og slett ❤️ Alltid så kjekt å lese dine oppdateringer. Du er jo bare litt over to uker foran meg. Når jeg ser ditt uketall ser jeg at det ikke er lenge til jeg også er der, og da blir det liksom ikke så lenge til ☺️

Ha en god uke!
 
Back
Topp