Baby gulper "bæsj"

Bruspulver

Forelsket i forumet
Babyen min på 7 dager gulpet akkurat opp noe som hadde mørk farge som bæsj.
På legevakta mente de dette var helt normalt. Farget fostervann, eller gammelt blod fra mune litt såre pupper. Men jeg er superstresset.
Noen som har opplevd dette?
 
Babyen min på 7 dager gulpet akkurat opp noe som hadde mørk farge som bæsj.
På legevakta mente de dette var helt normalt. Farget fostervann, eller gammelt blod fra mune litt såre pupper. Men jeg er superstresset.
Noen som har opplevd dette?

Hvis dem sier det er helt normalt så er det nok det, men om det kun er 7 dager siden födsel så hade jag rett og slett ringt föden/barsel, DEM vet så absolut vad som er normalt. Sikkert inget å bekymre sig for, men ring dem og hör :Heartred
 
Hvis dem sier det er helt normalt så er det nok det, men om det kun er 7 dager siden födsel så hade jag rett og slett ringt föden/barsel, DEM vet så absolut vad som er normalt. Sikkert inget å bekymre sig for, men ring dem og hör :Heartred
Det var føden jeg mente å si jeg ringte til. Ikke legevakt. Skrev feil.
Men da får jeg bare stole på at det ikke er noe.
 
Ikke oppplevd det selv, men med to gulpebabyer har jeg opplevd mange ulike konsistenser med halvfordøyd gulp. Følg med på allmenntilstand og det som kommer andre veien, hvis det er bra (nok våte bleier og jevnlig avføring) og det ikke skjer igjen er det nok normalt, men ikke vær redd for å ringe igjen om du er bekymret. Nyfødte har veldig svake sykdomstegn i starten
 
Ikke oppplevd det selv, men med to gulpebabyer har jeg opplevd mange ulike konsistenser med halvfordøyd gulp. Følg med på allmenntilstand og det som kommer andre veien, hvis det er bra (nok våte bleier og jevnlig avføring) og det ikke skjer igjen er det nok normalt, men ikke vær redd for å ringe igjen om du er bekymret. Nyfødte har veldig svake sykdomstegn i starten

Det er veldig lite i bleia. Ingen bæsj på halvannen døgn og minimalt med tiss.
Vi er bekymret og gitt henne mme i natt.
Når vi ringer føden er "alt normalt" uansett og føler nesten det er plagsomt at vi ringer.
 
Det er veldig lite i bleia. Ingen bæsj på halvannen døgn og minimalt med tiss.
Vi er bekymret og gitt henne mme i natt.
Når vi ringer føden er "alt normalt" uansett og føler nesten det er plagsomt at vi ringer.

en uke gammel? Da bør dere inn. Forklar at det er nesten ikke tiss og dere er redd for dehydrering.
 
Å gi mme er ikke noen løsning mot lite tiss/avføring. Fullammede babyer kan gå 14 dager uten avføring, og det er normalt.
Å plutselig gi mme til en fullammet baby kan føre til dehydrering, da barnet ikke nødvendigvis ber om pupp.

Det at det ikke er tiss er bekymringsverdig, så det bør dere si ifra om.
 
Å gi mme er ikke noen løsning mot lite tiss/avføring. Fullammede babyer kan gå 14 dager uten avføring, og det er normalt.
Å plutselig gi mme til en fullammet baby kan føre til dehydrering, da barnet ikke nødvendigvis ber om pupp.

Det at det ikke er tiss er bekymringsverdig, så det bør dere si ifra om.
Vel, etter at vi ga mme så har det kommet både ene og andre i bleia.
Var inne på føden i dag, det viste seg at jeg har minimalt med melk/kun noen få dråper, så jeg har matet ungen min med ingenting.
De synes det var veldig bra vi hadde gitt henne næring.
 
Hvordan går det idag? Har dere vart i kontakt med føden?
Ja var inne der i dag. Siden det ikke har skjedd igjen var de ikke bekymret og mente det mest sannsynlig var blod fra mine pupper.
Og det har ikke kommet mer, bare vanlig gulp. Så jeg er litt lettere. Man blir jo livredd når det skjer.
 
Vel, etter at vi ga mme så har det kommet både ene og andre i bleia.
Var inne på føden i dag, det viste seg at jeg har minimalt med melk/kun noen få dråper, så jeg har matet ungen min med ingenting.
De synes det var veldig bra vi hadde gitt henne næring.

Det skal veldig, veldig mye til for å ikke ha melk i puppene, og for noen tar det tid før melken kommer inn. Det er derfor normalvektige babyer er født med et fettlager som de tar av mens de spiser colostrum. :)
Du har nok stresset en del, og det hemmer utdrivningsrefleksen. Nå som du har fått ro, blir det nok lettere. :)
 
Back
Topp