Lilutta - Et lillesøsken i 2020? ♡

5+0 (21 dpo)
HCG-nivået i kroppen stiger fremdeles, håper det betyr at alt foreløpig er bra der inne :smiley-angelic001
91B3E99A-3856-4C36-B666-13A0A7A2DA4F.jpeg

F1B94FE9-528A-46D5-9678-BDC294AFE496.jpeg


Ellers grubler jeg meg grønn på tidlig ultralyd. Blir ikke enig med meg selv :confused004

I utgangspunktet tenkte jeg å bestille tul når jeg er 10 uker. Men så skal vi på påskeferie når jeg er 13 uker, og jeg vil helst ha ultralyden så tett opp mot ferien som mulig sånn at jeg (om alt er bra) ikke skal bekymre meg så mye på ferie. Derfor tenkte jeg at jeg kanskje skulle klare å vente til uke 12 allikevel. Men om det skulle vise seg at historien gjentar seg og jeg må igjennom en abort, så vil jeg jo gjerne være ferdig med aborten i grei tid før vi drar på ferie. Så kanskje vi skal ta ultralyd i uke 11 istedenfor? Jeg blir gal av meg selv, tankene bare spinner :schocked028

Ellers er vi rundt på visninger om dagen, vi skal flytte iløpet av våren. Og jeg sliter med dilemmaet om jeg skal regne med spira i magen i planene våre, eller om jeg ikke skal gjøre det. Hater denne usikre tida altså :bag: De neste mnd kan gjerne gå fort :hilarious:
 
Last edited:
I går og i dag har jeg følt at dette kommer til å gå bra. Hvor i all verden kom den følelsen fra? :oops:
 
5+2
Når man håper på 3+ er det kjipt med 2-3, men visste jo jeg burde vente et par dager til :wacky:
F483DB9D-DA46-4E08-BBAF-842BE150E58C.jpeg


Men strimlene bare øker og øker, og nå får den ikke blitt stort mer positiv tror jeg :rolleyes: Har én igjen og jeg må jo svi av den siste strimmelen også før jeg gir meg :hilarious:
E91BA4E8-E41F-4EDE-93D7-0FB288E73CCB.jpeg

55FEB876-C459-4303-9BEA-09126DDFA162.jpeg


Håper du klamrer deg fast lille spire :Heartred
 
5+2
Når man håper på 3+ er det kjipt med 2-3, men visste jo jeg burde vente et par dager til :wacky:


Håper du klamrer deg fast lille spire :Heartred

Jeg fikk aldri 3 +.. men er høyst gravid i uke 31 nå! Så vet ikke hva som gjorde det, men ikke sikkert alle får det?
Uansett, lykke til! Jeg har trua ☺️
 
Jeg fikk aldri 3 +.. men er høyst gravid i uke 31 nå! Så vet ikke hva som gjorde det, men ikke sikkert alle får det?
Uansett, lykke til! Jeg har trua ☺️

Det var rart :pompus: Hvor lenge testa du etter 3+? :) Tusen takk, håper dette går veien selvom jeg er redd for å tro det :Heartred
 
Det var rart :pompus: Hvor lenge testa du etter 3+? :) Tusen takk, håper dette går veien selvom jeg er redd for å tro det :Heartred
Tror jeg var 5,5 uker på vei da jeg tok siste test. Bestemte meg til slutt bare for å ikke teste mer og heller ta hcg-blodprøve hos legen.
 
Tror jeg var 5,5 uker på vei da jeg tok siste test. Bestemte meg til slutt bare for å ikke teste mer og heller ta hcg-blodprøve hos legen.

Vet ikke helt om jeg gidder å bruke penger på en test til jeg heller, det hjelper jo egentlig ingenting hverken til eller fra :wacky: Får se om jeg ber om HCG måling med to dagers mellomrom istedenfor, ihvertfall om jeg fortsetter å ha så lite symptomer iløpet av neste uke eller uka etter :)
 
5+4
Siste test er tatt. Er ikke så spennende lenger når testen omtrent ikke kan bli mer positiv :hilarious: Så det kjennes faktisk litt godt å være ferdig med den delen.
F3969666-47DC-484C-B062-D9C90CD38DF3.jpeg

C6A2950D-5D54-43FA-A63E-0A431CEDD3F5.jpeg


Formen er fortsatt fin, jeg er bare litt mer trøtt og sliten enn jeg pleier. Ingen kvalme enda heller :eek: Det syns jeg er helt sykt. Men er forberedt på at den kommer som lyn fra klar himmel i løpet av de neste to ukene. Begynte å spy 6+5 i første svangerskap og 6+4 tror jeg i andre svangerskap. Men da hadde jeg jo vært kvalm i en god uke før det, så jeg er veldig spent på hvordan det blir denne gangen. Hadde jo vært deilig med et fint svangerskap for en gangs skyld, men tør ikke håpe på det :p
 
Vet ikke helt om jeg gidder å bruke penger på en test til jeg heller, det hjelper jo egentlig ingenting hverken til eller fra :wacky: Får se om jeg ber om HCG måling med to dagers mellomrom istedenfor, ihvertfall om jeg fortsetter å ha så lite symptomer iløpet av neste uke eller uka etter :)
Det skjønner jeg. Det var vel det samme jeg kom frem til!
 
5+4
På jobb i kveld har kvalmen kommet sniiiikende :shifty: Da slipper jeg nok ikke unna. Bah, ser ikke fram til en ny runde med dette.. Men så lenge det faktisk blir en baby denne gangen skal jeg ikke klage egentlig :rolleyes:
 
5+6
Jeg er så sinnsykt trøtt :singing: Vil bare sove og sove og sove og sove.

Ellers går dagene veldig fort. Vi er allerede halvveis i februar :wideyed: Jeg har fortsatt ikke bestilt hverken første svangerskapskontroll eller tidlig ultralyd. Alt blir nok gjort i siste liten i dette svangerskapet :hilarious: Veksler mellom å være optimistisk og pessimistisk ang alt dette, men jeg håper virkelig at dette skal gå bra :rolleyes:

Håper det er et hjerte som slår og en spire som vokser :Heartred
 
Jeg hater at jeg ikke kan stole på kroppen min. Det er så vanskelig å være oppi alt dette. Være gravid men ikke ane om det faktisk er liv der inne. Ikke kunne stole på symptomene man har. Tegnene.

Selvom jeg ikke har smerter og selvom jeg ikke blør, så kan det være så galt allikevel.. Jeg hadde i det minste magefølelsen sist gang, som fortalte meg at noe ikke var som det skulle. Rart at man egentlig veit, helt uten å vite det. Man bør ikke ta magefølelsen for gitt, lærte jeg meg. Kanskje kroppen faktisk prøvde å fortelle hodet hva som skjedde? At noe var galt.

Men nå, nå aner jeg ikke hva min reelle magefølelse forteller meg. Er det magefølelsen jeg kjenner på, eller er det frykten som skinner igjennom? Frykten som vinner over magefølelsen? Eller er det noe galt denne gangen også?

Jeg blir sprø av å ikke vite. Dette kan gå hvilken vei som helst :nailbiting:
 
Var hos legen i dag og tok blodprøve for å sjekke HCG, etter legens ønske faktisk :) Så da får jeg ta ny prøve om to dager igjen. Spent på stigningen. Håper den er tilfredsstillende, selvom det ikke nødvendigvis betyr at alt er bra så er det ihvertfall noe :oops:

Kvalmen er her konstant nå, men jeg har ikke begynt å spy enda. Det er nok bare et tidsspørsmål :yuck:
 
Venter og venter og venter og venter. Tok ny blodprøve i går for å måle HCG, og den har stått som «under arbeid» inne på Fürst sine sider siden i går ettermiddag :shifty: Lei av å vente på svaret. Skal ta oppfølgingsprøve i morgen, spent på stigningen. Har skjønt mange ikke anbefaler å sjekke HCG etter 6 uker, så håper jeg ikke blir mer bekymra :nailbiting:
 
Endelig fått svar. HCG-nivå på 19000 i går 6+2, som jo skal være innafor. Men det beroliger meg ikke det grann :bag:

Jeg knekker helt når jeg tenker på at jeg kan oppleve en ny MA :sorry: Så jeg prøver å skyve de tankene vekk så fort de kommer, men noen ganger tar de bare helt overtak.. Hvordan i all verden skal jeg takle det om jeg mister igjen. Prøver å ikke bli knyttet til spira, i tilfelle den ikke skal bli til noe. Men det er jo håpløst å ikke bli glad i noe som er så ønska :Heartred Det er så nærme men samtidig så uendelig langt unna.

Har legetime på mandag og tenker å spørre om tidlig ultralyd. Orker ikke denne uvissheten. Selvom jeg vet at det fortsatt kan ende dårlig selvom én ul ser bra ut, så hjelper det i det minste å vite at alt er/var bra AKKURAT da :(

#nervevrak
 
6+4

Jeg kom meg selvfølgelig for sent til legekontoret i dag for blodprøva, så den blir ikke henta før på mandag. Så istedenfor å få svaret på mandag får jeg det ikke før på tirsdag :arghh: Føles altfor lenge til.

Ellers er jeg kvalm, men klarer foreløpig å holde den litt i sjakk med hvile og mat - så ingen oppkast enda. Det er godt, men gjør meg bekymra også. Tenk om jeg har svakere symptomer fordi det er noe galt? :bag:

Jeg har også vondt i hele kroppen når jeg våkner hver morgen. Magen føles vond og øm, nesten som luftsmerter uten at jeg egentlig er oppblåst. Kjenner også voksesmerter i livmor, som igjen gjør meg veldig glad!

Det er så slitsomt med disse motstridende følelsene hele tiden. I det ene øyeblikket er jeg kjempepositiv og føler at dette kommer til å gå bra! Hvorfor skulle det ikke det? I det neste øyeblikket har jeg bare lyst til å gi opp hele svangerskapet allerede nå, for hvorfor skulle det gå bra denne gangen liksom? Tenker at jeg er garantert en av de som sliter kjempelenge med å få barn nummer 2.... Og sånn går no’ dagan :shifty:
 
Endelig fått svar. HCG-nivå på 19000 i går 6+2, som jo skal være innafor. Men det beroliger meg ikke det grann :bag:

Jeg knekker helt når jeg tenker på at jeg kan oppleve en ny MA :sorry: Så jeg prøver å skyve de tankene vekk så fort de kommer, men noen ganger tar de bare helt overtak.. Hvordan i all verden skal jeg takle det om jeg mister igjen. Prøver å ikke bli knyttet til spira, i tilfelle den ikke skal bli til noe. Men det er jo håpløst å ikke bli glad i noe som er så ønska :Heartred Det er så nærme men samtidig så uendelig langt unna.

Har legetime på mandag og tenker å spørre om tidlig ultralyd. Orker ikke denne uvissheten. Selvom jeg vet at det fortsatt kan ende dårlig selvom én ul ser bra ut, så hjelper det i det minste å vite at alt er/var bra AKKURAT da :(

#nervevrak

For det første: så fantastisk hcg-verdi! Det høres jo veldig lovende ut :)

Ellers kjenner jeg meg veldig igjen i tankene du beskriver om frykten for ny MA. Tanken om at man rett og slett ikke takler en til slik opplevelse kan til tider føles helt overveldende, og jeg må jo innrømme at tiden til uke 12 har gått sakte (synes vel egentlig den fortsatt går litt sakte :p).

Hvis det kan være noe trøst, så er det jo faktisk ganske sjeldent med MA. Her på forumet får man vel et litt skjevt inntrykk av de faktiske tallene, det virker jo som om absolutt alle har hatt både 2 og 3. Jeg har forsøkt å tenke at med mindre jeg blør eller har sterke smerter, så er det faktisk stor sannsynlighet for at dette fortsatt går bra! Og nå er jeg 13+5 med en kjemisk og to MA bak meg. Dere har jo i tillegg et barn fra før, så det er jo helt soleklart at kroppen din kan dette :)

Sender deg masse gode tanker, og håper du klarer å ha en fin og avslappende helg på tross av alt tankespinnet! :Heartred
 
For det første: så fantastisk hcg-verdi! Det høres jo veldig lovende ut :)

Ellers kjenner jeg meg veldig igjen i tankene du beskriver om frykten for ny MA. Tanken om at man rett og slett ikke takler en til slik opplevelse kan til tider føles helt overveldende, og jeg må jo innrømme at tiden til uke 12 har gått sakte (synes vel egentlig den fortsatt går litt sakte :p).

Hvis det kan være noe trøst, så er det jo faktisk ganske sjeldent med MA. Her på forumet får man vel et litt skjevt inntrykk av de faktiske tallene, det virker jo som om absolutt alle har hatt både 2 og 3. Jeg har forsøkt å tenke at med mindre jeg blør eller har sterke smerter, så er det faktisk stor sannsynlighet for at dette fortsatt går bra! Og nå er jeg 13+5 med en kjemisk og to MA bak meg. Dere har jo i tillegg et barn fra før, så det er jo helt soleklart at kroppen din kan dette :)

Sender deg masse gode tanker, og håper du klarer å ha en fin og avslappende helg på tross av alt tankespinnet! :Heartred

Takk for fint svar :Heartred Og så fint at du nå har kommet så langt etter å ha mistet! :) Ja, HCG verdien er jo lovende. Når MA ble oppdaget sist i uke 12+1 var HCG på 3000. Da hadde jeg ikke målt tidligere, men nå er den jo på 19000 så håper det er et godt tegn :smiley-angelic001 Spent på hva prøve nummer 2 sier.

Ja, jeg føler liksom at jeg er «dømt» til å måtte miste flere ganger før det går veien. Men det er jo naturligvis bare en liten del av alle prøvere/gravide som er her inne på forumet, så et helt korrekt bilde blir det jo ikke. Så på en måte er det kanskje dumt å være her inne, men samtidig er det veldig fint med støtte og å vite at man ikke er alene når man faktisk mister :Heartred

Leser også ofte om at de som har mista har fått støttemedisiner også har de hatt et vellykket svangerskap. Så redd jeg også egentlig trenger det for at dette skal gå. Men det er jo umulig å vite, jeg må liksom bare ta tida til hjelp. Jeg får ikke gjort noe fra eller til, annet enn å prøve å gjøre alt JEG kan for at spira skal ha de beste forutsetningene.

Det er rart med det, de som har opplevd SA er livredde for å begynne å blø og sjekker papiret ved hvert dobesøk osv. Den frykten har jeg ikke i det hele tatt, er ikke det minste bekymret for SA. Selvom det også kan skje selvfølgelig. Det jeg er redd for er at utviklinga bare stopper opp og at hjertet stopper uten at kroppen gir beskjed. Jeg er så sint på kroppen min for at den bare fortsatte å være gravid sist, til ingen nytte.. Kunne ønske det ikke var mulig. Ah, mange tanker :wacky:

Tusen takk og god helg til deg også :Heartred
 
6+6

I går begynte jeg å spy, som bestilt :bag: Er på dag 2 og er drittlei allerede. Kjenner at det er altfor kort tid siden jeg gikk igjennom dette sist gang. Kasta opp fra uke 7-12 da vi oppdaget MA i november i fjor. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom dette :arghh: Håper jeg ikke gjør det forgjeves denne gangen.
 
7+1

Dagene går fortsatt ganske fort syns jeg :wideyed: Allerede i uke 8. Mulig jeg får henvisning til tidlig ultralyd når jeg skal tilbake til legen neste uke. Litt blanda følelser. Er så redd for å få den dårlige beskjeden om at det ikke er noe liv der. Men samtidig er det greit å få vite det - om det er det som er realiteten.

Prøver å få meg selv til å tenke litt mer positivt rundt dette svangerskapet, men det er jaggu ikke lett. Så fort jeg begynner å tro på at dette kan gå veien, så blir fallhøyden så utrolig mye større :bag:

Venter spent på svaret på blodprøve nummer 2 med HCG-verdien. Jeg håper jo med alt jeg har at den har steget som den skal.

Ellers er jeg sykemeldt og prøver så godt det lar seg gjøre å ta vare på meg selv. Prøver å få i meg mat og drikke, og tar folat hver dag uansett hvor lite det frister. I svangerskapet som endte i MA var jeg altfor dårlig til å ta folat, og var på grensa til dehydrert konstant. Jeg tenker jo ofte at kanskje utfallet hadde blitt annerledes om jeg gjorde ting annerledes. Ikke at det hjelper å tenke sånn, for man blir jo sprø i hodet. Men det er sånn jeg tenker. Og denne gangen skal jeg i det minste vite at jeg gjorde alt i min makt for at dette skulle gå veien :shy:
 
Back
Topp