For mye morsmelkerstatning

Blomsterjenta93

Andre møte med forumet
Hei! Har en gutt på snart 6 uker. Han får mme, hipp da jeg ikke har melk. Han spiser mer enn det som anbefales. Han spiser 170 ml i døgnet, ca 7 ganger per døgn. Jeg vet at man ikke bør overstige 1 liter i døgnet, er dette fortsatt gjeldene? Jeg kan jo ikke nekte han mat, usikker på hva jeg skal gjøre da han ikke kan begynne med fast føde enda. Har du noen tips?
 
Snakk med helsesykepleier. Mener du 170 ml x7? Det høres veldig mye ut for en på 6 uker. Gulper han noe?
 
Bruker du langsom flaskemating? Det motvirker eventuell overspising hvis du er redd for det, for da vil barnet rekke å bli mett og kjenne etter :)
 
Det som står på boksen er kun veiledende, noen spiser mer og noen spiser mindre og det går gjerne i perioder. 1 liter i døgnet har de gått vekk ifra. Men ta en prat med helsesøster. :)
 
Som flere sier er det veiledende det som står på pakken. Mine har aldri følgt det som står der. Jeg har fått beskjed fra to ulike helsestasjoner at max 1 liter fortsatt gjelder, men ser at andre har fått beskjed om noe annet (synes er rart at man ikke kan få lik beskjed)
 
Men om gutten er 6 uker å nærmer seg grensen så mye, så ville jeg snakket med fagfolk. Funnet ut om det finnes en mer næringsrik melk eller noe som kan erstatte litt av det behovet han har uten at det er skadelig. Å ikke nekt babyen mat, her ville jeg starta 3 verdenskrig om jeg nekta gutten min mat, han blir så sinna å lei seg når han må vente 5 min mens vi varmer melka hans.
 
Hei! Har en gutt på snart 6 uker. Han får mme, hipp da jeg ikke har melk. Han spiser mer enn det som anbefales. Han spiser 170 ml i døgnet, ca 7 ganger per døgn. Jeg vet at man ikke bør overstige 1 liter i døgnet, er dette fortsatt gjeldene? Jeg kan jo ikke nekte han mat, usikker på hva jeg skal gjøre da han ikke kan begynne med fast føde enda. Har du noen tips?
Hei :) Hvordan går det med dere nå? Spiser han fremdeles like mye? Jeg har en nyfødt på to uker som spiser vanvittig mye MME i døgnet, lurer derfor selv på om noen har tips.
 
Back
Topp