Datateknisk beklagelse på forhånd

Bringebær7

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2022
Jeg må bare beklage på forhånd om jeg bruker Emoji som ikke er «passende». Jeg har ikke helt fått med meg alle de skjulte kodene. F.eks blunkefjes. Som jeg synes er veldig hyggelig, det er det tydeligvis ikke ;)o_O:angelic:

Dessuten kommer jeg nær gulerota når jeg skal gi hjertelig, så hvis du får ei gulerot er sannsynligheten stor for at du skal ha et hjerte ❤️
 
Jeg sendte blunkefjes til ei venninne en gang, og hun hisset seg litt opp og sa at jeg kunne ikke finne på å sende det, det var frekt. I did not know.
Så hvis alle andre kan disse kodene må jeg bare unnskylde på forhånd. Hehe :angelic:
 
Ja kan bare noen få jeg ❤️ :D :)

De andre kan jeg ikke. Har jo vært her en god stund også.
 
Det er godt å se at vi er flere! Jeg slenger ut emoji i aller beste mening, og siden de betyr ting jeg ikke forstår, så kan jeg bli tatt for å være frekk. Derfor ville jeg bare beklage. Jeg har ingen intensjon om å være frekk, jeg har bare ikke skjønt det ;)
 
Blunke-tegnet er en ting. Men for guds skyld ikke forveksle le emoji og grpte emoji :hilarious::hilarious: Da går det galt.:p
 
Hahaha dauer.. Hvis det hjelper har jeg hele tiden trodd at :hilarious: er en ryggsekk- og har ikke fattet hvilke sammenhenger folk bruker den :)
 
Hahaha dauer.. Hvis det hjelper har jeg hele tiden trodd at :hilarious: er en ryggsekk- og har ikke fattet hvilke sammenhenger folk bruker den :)
Det tok kjempelang tid før jeg så hva det egentlig var også :hilarious: Jeg så bare en D og skjønte ikke vitsen :rolleyes:
 
Hahaha dauer.. Hvis det hjelper har jeg hele tiden trodd at :hilarious: er en ryggsekk- og har ikke fattet hvilke sammenhenger folk bruker den :)

Haha what! Så kreativt :D

Vi er mange som har trodd at skiftenøkkelen var en gulrot, men i prinsippet er det jo samme mening - man gir en gulrot til noen som gir gode råd (altså som er nyttige :D ).

Men at lol-smileyen er en ryggsekk.. Impressive! Elsker slik hjerneplastisitet :D Hvilken del av ryggsekken er hånda? Jeg forsøker å se det for meg! :D
 
Jeg trodde også lenge at den skiftenøkkelen var gulrot.. :hilarious::hilarious::laughing001
 
Jeg applauderer :gen014
Det er godt å se at det er normale folk med common sense her ❤️
 
Hahaha dauer.. Hvis det hjelper har jeg hele tiden trodd at :hilarious: er en ryggsekk- og har ikke fattet hvilke sammenhenger folk bruker den :)
Ikke ta dette som kritikk, jeg syntes bare det er ekstremt fasinerende og lurer virkelig - hvordan ser du dette som en ryggsekk? Hva er hva liksom? Jeg prøver så godt jeg kan å se en ryggsekk, men klarer ikke :facepalm::hilarious::hilarious::hilarious:
 
Jeg sendte blunkefjes til ei venninne en gang, og hun hisset seg litt opp og sa at jeg kunne ikke finne på å sende det, det var frekt. I did not know.
Så hvis alle andre kan disse kodene må jeg bare unnskylde på forhånd. Hehe :angelic:
Dette med blunkefjes kan endre mening etter sammenheng. Blunkefjessmilyen er somregel positiv, men hvis du f.eks skriver «det burde du visst ;)«, så kan blunkefjeset «forsterke» kritikken du gir om at personen burde visst det.
Blinkefjeset, akkuratt som å blunke til noen, kan forsterke/bekrefte det man sier, og hvis man da sier noe som kan være negativt, kan det forsterke det negative.

Jeg opplever det ikke som at du sliter med smilyene du bruker, da jeg syntes dem passer inn i det du skriver nedover her. Det virker kanskje mer som at du har en opplevelse bak deg hvor du endten har brukt smilyen litt feil, eller det har blitt tolket litt feil. Slik skjer den beste. Kanskje har venninna di hatt en dårlig dag, eller følt seg ubegunnet truffet av det som har blitt sagt e.l, også har smilyen vært det som «tippa henne» over. Må ikke la en slik enkelthendelse påvirke deg for mye :) Både ord og smilyer kan missforstås, det opplever vi alle.
 
Dette med blunkefjes kan endre mening etter sammenheng. Blunkefjessmilyen er somregel positiv, men hvis du f.eks skriver «det burde du visst ;)«, så kan blunkefjeset «forsterke» kritikken du gir om at personen burde visst det.
Blinkefjeset, akkuratt som å blunke til noen, kan forsterke/bekrefte det man sier, og hvis man da sier noe som kan være negativt, kan det forsterke det negative.

Jeg opplever det ikke som at du sliter med smilyene du bruker, da jeg syntes dem passer inn i det du skriver nedover her. Det virker kanskje mer som at du har en opplevelse bak deg hvor du endten har brukt smilyen litt feil, eller det har blitt tolket litt feil. Slik skjer den beste. Kanskje har venninna di hatt en dårlig dag, eller følt seg ubegunnet truffet av det som har blitt sagt e.l, også har smilyen vært det som «tippa henne» over. Må ikke la en slik enkelthendelse påvirke deg for mye :) Både ord og smilyer kan missforstås, det opplever vi alle.

Psykoeksen min mente at blinkey uten unntak _ALLTID_ var flørting. Det var helt absurd å forholde seg til. Brukte ikke blinkesmiley på flere år etter hans psykiske terror. Husker i begynnelsen når jeg var sosial og hadde mange venner fra universitetet, så klikka han fordi jeg brukte blinkesmiley i facebookkommentarer til både kvinner og menn. Puh. Blinkesmiley er altså en belastet emoji.
 
Back
Topp