.... Alf

Høstbaby19

Flørter med forumet
Septemberbarna 2019
Vi trenger noen tips til navn som kan kombineres med Alf, det vriene er at Alf skal være mellomnavnet. Så vi sliter veldig med å finne noe som klinger bra:hilarious:
 
Vi trenger noen tips til navn som kan kombineres med Alf, det vriene er at Alf skal være mellomnavnet. Så vi sliter veldig med å finne noe som klinger bra:hilarious:

Skal begge deler brukes til hverdags? :)
 
Per Alf
Knut Alf

Synes det er lettere når Alf er først egentlig
Alf Ole
Alf Einar
Alf Egil

Men synes Alf er et kult navn som står godt alene også jeg :)
 
Per Alf
Knut Alf

Synes det er lettere når Alf er først egentlig
Alf Ole
Alf Einar
Alf Egil

Men synes Alf er et kult navn som står godt alene også jeg :)

Vi finner mange navn der Alf passer først, men samboer har kun sagt det er greit med Alf som mellomnavn. Oppkalt etter min bestefar, derfor litt vrien på det området.. Så derfor (dessverre) finne ett navn som kan klinge bra med Alf som mellomnavn, men ser nesten ut som en tapt kamp
 
synes det er vanskelig å finne noe som funker foran Alf.... Ville vurdert navnet Alfred som fornavn. Stilig navn, og fortsatt oppkalling ;)
 
Vi finner mange navn der Alf passer først, men samboer har kun sagt det er greit med Alf som mellomnavn. Oppkalt etter min bestefar, derfor litt vrien på det området.. Så derfor (dessverre) finne ett navn som kan klinge bra med Alf som mellomnavn, men ser nesten ut som en tapt kamp

Men om det er kun greit som mellomnavn
, tenker han da også at dere ikke skal bruke navnet i det daglige? Isåfall er det jo egentlig ikke såå farlig, men viktigere hva som blir der første navnet.
Eller så synes jeg også at Alfred er veldig fint.
 
Alfred er et veldig fint alternativ!

Jonathan Alf
Sebastian Alf
Hugo Alf
Benjamin Alf
Noah Alf
 
Hva med Joralf? Veldig fint og ikke så mye brukt annen en hos «Snåsamannen». Ikke noe mellomnavn, men Alf er iallefall med :happy7
 
Man venner deg jo til alt, så selv om det klinger litt uvant i starten, betyr ikke det at Alf som mellomnavn blir så merkelig når man bare får hørt det mange nok ganger. Er vel mer det at de fleste har hørt Alf som første navn heller enn mellomnavn, så derfor høres det "rart" ut. Men jeg vil tro at man venner seg til det, og at det vil gå helt fint. Syntes Jonathan Alf, som ble foreslått tidligere, hørtes pent ut. Andre forslag:

William Alf
Petter Alf
Oscar Alf
Einar Alf
Gjermund Alf

Alf er et kort og mykt navn, synes i grunn det kan passe til det meste.
 
Jeg tror det er nærmest umulig å finne en kombinasjon som gjør at fornavn og mellomnavn klinger godt som ett "sammengengende" navn til hverdagsbruk når Alf er mellomnavnet. I mitt hodet høres da Alf nesten mer ut som et mellom-etternavn enn fornavn. Jeg synes Alf i seg selv er et råkult navn da, som enten står seg godt alene, eller som første fornavn:) Du får minne samboeren din på at oldefarnavn er veldig i tiden nå;).
 
Jeg har fått skikkelig lyst på Alf som navn på eget barn, som oppkalling etter faren min som døde for noen år siden. Men bestekompisen til mannen min heter det, så da tviler jeg på at det blir noe av. Vi venter uansett jente nå.
Alfred er et knallgodt alternativ, synes jeg.

Vanskelig å få Alf til å klinge godt som fornavn nr 2.
 
Alf Henrik klinger godt.

Enig med de over, det er vanskelig å finne noe fornavn som gir den ‘rette’ klangen med Alf som mellomnavn.
..Spørs kanskje litt hvor i landet du bor :)
 
Tor Alf/ Toralf

Per Alf
 
Back
Topp