Urolig baby ved puppen

Pernille88

Betatt av forumet
Hei dere :)

Jeg har en baby på snart 3mnd som er veldig urolig ved puppen utenom på natta. Hun spiser i kanskje et minutt, ikke det en gang tror jeg også bare ligger hun og styrer så redd hun ikke får i seg den tykke melken. Dette har også ført til at puppen ikke har blitt tømt så jeg har fått tette melkeganger :/ hun har rikelig med tisse og bæsjebleier og følger kurven sin når det kommer til vekt. Det skal sies at dette utviklingstrinnet som er når de bikker 3mnd er visst ganske krevende og det står på «preglife» appen at de kan ha en del mindre apetitt. Lurer bare på om noen av dere kjenner dere igjen, noen som har det likt med sine babyer?
 
Jepp. Begge mine har hatt perioder slik egentlig hele første året, minste har hatt litt mer enn eldste (minste har jo en veldig underholdende storebror som løper rundt og er mer spennende). Er dessverre veldig vanlig, og passe frustrerende :p Har passet på å legge inn noen gode måltider ila dagen og, typ amme på soverommet, amme i bæresela etc har funket på mine, nettopp for å forebygge vonde pupper
 
Jepp. Begge mine har hatt perioder slik egentlig hele første året, minste har hatt litt mer enn eldste (minste har jo en veldig underholdende storebror som løper rundt og er mer spennende). Er dessverre veldig vanlig, og passe frustrerende :p Har passet på å legge inn noen gode måltider ila dagen og, typ amme på soverommet, amme i bæresela etc har funket på mine, nettopp for å forebygge vonde pupper
Veldig frustrerende ja :p går jo rundt og tror det ikke kommer noe melk, at det er derfor hun er så urolig. Åpen helsestasjon imorgen og da skal jeg veie henne :) spent! Godt og høre at noen andre også har opplevd det. Kan prøve og gå på soverommet jeg også kanskje :) takk for tips!
 
Veldig frustrerende ja :p går jo rundt og tror det ikke kommer noe melk, at det er derfor hun er så urolig. Åpen helsestasjon imorgen og da skal jeg veie henne :) spent! Godt og høre at noen andre også har opplevd det. Kan prøve og gå på soverommet jeg også kanskje :) takk for tips!

det er dessverre en vanlig tanke (tenkt den selv), men spiser hun godt og rolig på natta og har gode bleier er det ikke det ikke det, du har ikke plutselig for lite melk mellom 12-16 på onsdager om du har nok ellers :) Men er i sånne faser mange begynner å gi flaske for å være sikker og da er dessverre veien kort til mindre melkeproduksjon og ødelagt amming. For mange år siden var det jo en etablert sannhet at kvinner flest mister melka rundt 3 mnd pga urolige perioder. Men i dag vet vi mer om amming og barna utvikling heldigvis, og det er helt normalt :)
 
det er dessverre en vanlig tanke (tenkt den selv), men spiser hun godt og rolig på natta og har gode bleier er det ikke det ikke det, du har ikke plutselig for lite melk mellom 12-16 på onsdager om du har nok ellers :) Men er i sånne faser mange begynner å gi flaske for å være sikker og da er dessverre veien kort til mindre melkeproduksjon og ødelagt amming. For mange år siden var det jo en etablert sannhet at kvinner flest mister melka rundt 3 mnd pga urolige perioder. Men i dag vet vi mer om amming og barna utvikling heldigvis, og det er helt normalt :)
Så fantastisk skrevet og tusen takk for at du sier det <3 det roet ned meg noen hakk i alle fall!
 
Men hvordan får du til og amme i bæreselen? :p

Spørs litt på hvilken bæresele du har, det går i de fleste, men noen er verre enn andre. Har ammet i meh dai, angelpack, manduca og lennylamb sele. Løsner på midjebeltet og skulderstroppene og senker hele selen litt ned, flytter mini litt til sida så han har fjeset mot puppen og vips. Strammer selene litt når han har fått tak, så han sitter trygt. Løfter han tilbake når han er ferdig :) Anbefaler å ha ammeklær da, å dra opp genser etc gjør det vanskeligere. Har ammet oss gjennom mye urolig/overtrøtt/overstimulert unge med både storebror og lillebror slik :p
 
Back
Topp