Raping etter amming om natten

Persillebrille

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Septemberbarna 2019
Novemberbarna 2021
Når baby spiser og sovnet ved matfatet så vekker jeg henne ikke for å rape. De gangene jeg har vekket henne bare gråter hun og vrir seg og det kommer ingen rap.

Hva gjør dere?

Hun har tidvis mye luft i magen og vondt. Lurer på om å ikke rape om natten bidrar til det.

hun spiser flere ganger om natten. 3 måneder
 
Sjeldent rapt om natten, selv om begge har hatt stort rapebehov på dagen. Dog har begge liggi litt mage mot mage etter amming og i tillegg ammer vi i tilbakelent stilling på natt, det hjelper å få ut både promp og rap :)
 
Sjeldent rapt om natten, selv om begge har hatt stort rapebehov på dagen. Dog har begge liggi litt mage mot mage etter amming og i tillegg ammer vi i tilbakelent stilling på natt, det hjelper å få ut både promp og rap :)
Hvordan tilbakelent stilling?

Her ammes det sideveis liggende i sengen
 
Hvordan tilbakelent stilling?

Her ammes det sideveis liggende i sengen
Sideveis amming i søvn her også og ingen mulighet til raping, men merker at hun promper mye mer på kveld/natt. Hvis hun er urolig eller vi skifter bleie så forsøker vi å få opp en rap med å bære litt på skulder. Sjeldent det kommer noe rap på natten, har vel fått det meste ut andre veien :joyful:
 
Ikke noe raping på natt her heller, som regel sovna både baby og jeg uansett. :p Amma liggende.
 
Når baby spiser og sovnet ved matfatet så vekker jeg henne ikke for å rape. De gangene jeg har vekket henne bare gråter hun og vrir seg og det kommer ingen rap.

Hva gjør dere?

Hun har tidvis mye luft i magen og vondt. Lurer på om å ikke rape om natten bidrar til det.

hun spiser flere ganger om natten. 3 måneder

Ikke tatt opp for å rape på natt selv om det ble rapt og gulpet masse på dagtid :)
Babyen våkner nok og blir urolig om. Det er luft som må opp.
 
Jeg gjorde det ikke i starten men endte opp med å starte raping på natt også i det hun hadde aå mye luftsmerter og her hjalp det faktisk, men hun sov omtrent igjennom rapinga:)
 
Du kan legge henne på hennes høyre side, eller sette henne forsiktig opp og bruke sittende teknikk på rapinga. :)
 
Når baby spiser og sovnet ved matfatet så vekker jeg henne ikke for å rape. De gangene jeg har vekket henne bare gråter hun og vrir seg og det kommer ingen rap.

Hva gjør dere?

Hun har tidvis mye luft i magen og vondt. Lurer på om å ikke rape om natten bidrar til det.

hun spiser flere ganger om natten. 3 måneder
Rap henbe uten å vekke
 
Når baby spiser og sovnet ved matfatet så vekker jeg henne ikke for å rape. De gangene jeg har vekket henne bare gråter hun og vrir seg og det kommer ingen rap.

Hva gjør dere?

Hun har tidvis mye luft i magen og vondt. Lurer på om å ikke rape om natten bidrar til det.

hun spiser flere ganger om natten. 3 måneder

Dette har vært noe jeg har tenkt på lenge!
Mini har slete med mye luft om nettene, og jeg har letet lenge etter hvordan jeg kan rape mini når vi ammer liggende. Jeg har også testet tilbakelent amming, og følte det hjalp de første dagene, men så var han like kavete pga luft selv om vi ammet slik så det var ikke verdt det. Det som jeg gjør noen ganger når jeg føler han har svelget luft er å legge han oppover brystet mitt mens jeg ligger på siden. Altså sittet han nesten på knærå og slapper av med hodet og armene oppå meg. Da kan jeg fortsette å slappe av og dette vekker ikke mini. Ikke alltid det hjelper, men noen ganger får vi ut luft.
Jeg har hver natt siden fødsel måtta hjulpet mini med luft rundt kl 4, og skal nå forsøke å slutte med dette for å lære han å få det ut selv.
Mini er 4.5mnd gammel.
Så får vi se hvordan det går, fordi jeg får ikke noe mer rap utav han:hilarious:

Får du hjulpet din mini med luft om natten før det blir for vondt? :)
 
Dette har vært noe jeg har tenkt på lenge!
Mini har slete med mye luft om nettene, og jeg har letet lenge etter hvordan jeg kan rape mini når vi ammer liggende. Jeg har også testet tilbakelent amming, og følte det hjalp de første dagene, men så var han like kavete pga luft selv om vi ammet slik så det var ikke verdt det. Det som jeg gjør noen ganger når jeg føler han har svelget luft er å legge han oppover brystet mitt mens jeg ligger på siden. Altså sittet han nesten på knærå og slapper av med hodet og armene oppå meg. Da kan jeg fortsette å slappe av og dette vekker ikke mini. Ikke alltid det hjelper, men noen ganger får vi ut luft.
Jeg har hver natt siden fødsel måtta hjulpet mini med luft rundt kl 4, og skal nå forsøke å slutte med dette for å lære han å få det ut selv.
Mini er 4.5mnd gammel.
Så får vi se hvordan det går, fordi jeg får ikke noe mer rap utav han:hilarious:

Får du hjulpet din mini med luft om natten før det blir for vondt? :)
Det hørtes lurt ut!
Det er ikke noe problem lenger. Det gikk seg til:)
 
Back
Topp