Hvilken prevensjon er best?

Filurkatten

Andre møte med forumet
Jeg har tidligere brukt kombinasjons p-piller, hormonspiral (mirena) , amming, og nå sist: hoppe-av-i-svingen-metoden. Sistnevnte metode funket i 1,5 år før den ikke funket mer og nå sitter jeg her med termin i april (men det var virkelig en herlig tid da jeg ikke gikk på noen prevensjon, sexlysten og energien var på topp) :) Men dette svangerskapet har vært veldig tøft og jeg har vært i dårlig form så jeg har begynt å tenke på prevensjon jeg skal bruke etter fødselen. Hva anbefaler dere? Hvilken metode synes dere gir færrest bivirkninger? Vil gjerne ha minst mulig ekstrahormoner i kroppen så heller mot enten hormonspiral, kopperspiral eller p-stav, men de to sistnevnte har jeg aldri prøvd..

Prøver p-stav nå (satt inn for noen uker siden bare) men vurderer mer og mer sterilisering når denne går ut. Vil og slippe hormonprevensjon og vi er sikre på ingen flere barn :)

Tåler ikke hormoner så her er det kun spiral som
Fungerer :) har heilt det siden fødsel av førstemann - sånn bortsett fra svangerskapene, og skal tilbake til det etter fødselen ;)

Vil ikke anbefale hormonspiral hvis du vil beholde sexlysten, jeg ble bortimot aseksuell med spiral :p
Og ble nesten hyperseksuell da jeg tok den ut :hilarious:
Godt mulig det ikke blir sånn for alle såklart, men jeg skal i hvert fall aldri bruke hormonspiral igjen :)

minipillen (cerazette). ammer i tillegg

P piller dreper all sexlyst.. totalt tørke. Det er som all sexlyst er bedøvd. Begynte med hormonell prevensjon fordi jeg blir så plaget av pms. Hjelper veldig på, men kan ikke leve uten sexlyst.. så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
Mannen har kappa strengen så det står ikke på det.

Føler jeg har det best uten hormoner ihvertfall, men har ikle landet på noe annet enn kondom foreløpig. Prøvde mirena en stund etter forrige fødsel, men fjernet den pga plagsomme bivirkninger som satte igang helsevesenet for diverse utredninger :p så nå klarer jeg meg best uten noe :)

Kobberspiral hvis man skal ha det fritt for hormoner og kondom eller sterilisering av ham ikke er et alternativ. Minipilla cerazette fungerer for mange, og er man heldig så får man bivirkningen ingen blødning :)

Bruker hormonspiral for 2.gang og syns det er helt topp. Null mensen og null plager. For meg er den fantastisk hvertfall. :)

Jeg har tidligere brukt kombinasjons p-piller, hormonspiral (mirena) , amming, og nå sist: hoppe-av-i-svingen-metoden. Sistnevnte metode funket i 1,5 år før den ikke funket mer og nå sitter jeg her med termin i april (men det var virkelig en herlig tid da jeg ikke gikk på noen prevensjon, sexlysten og energien var på topp) :) Men dette svangerskapet har vært veldig tøft og jeg har vært i dårlig form så jeg har begynt å tenke på prevensjon jeg skal bruke etter fødselen. Hva anbefaler dere? Hvilken metode synes dere gir færrest bivirkninger? Vil gjerne ha minst mulig ekstrahormoner i kroppen så heller mot enten hormonspiral, kopperspiral eller p-stav, men de to sistnevnte har jeg aldri prøvd..

Jeg har nylig satt inn kobberspiral, og er så utrolig fornøyd. Har prøvd flere hormonprevensjoner, og for meg er det det samme hvor lite hormoner det liksom skal være - så lenge det påvirker syklusen min får jeg bivirkninger jeg ikke liker. Så for meg er det viktig å ha noe som ikke påvirker syklusen min, og det er det bare kobberspiral som ikke gjør :)

Mannen har sterilisert seg. Vi er definitivt ferdige med å få barn, så her er det en optimal løsning.

Jeg blir et troll av hormon prevensjon så jeg steriliserte meg i forbindelse med keisersnittet på minste

Bruker minipille. Tåler ikke hormoner selv. Reagerte voldsomt på kobberspiral.

Jeg har nylig satt inn kobberspiral, og er så utrolig fornøyd. Har prøvd flere hormonprevensjoner, og for meg er det det samme hvor lite hormoner det liksom skal være - så lenge det påvirker syklusen min får jeg bivirkninger jeg ikke liker. Så for meg er det viktig å ha noe som ikke påvirker syklusen min, og det er det bare kobberspiral som ikke gjør :)
Hvordan er det med blødning og smerter for deg på kobberspiral?:)

Hvordan er det med blødning og smerter for deg på kobberspiral?:)
Blør litt kraftigere og litt mer smerter. Men det forsvinner mrdibux om det erille. Så det er absolutt verdt det :)

Bruker minipille. Tåler ikke hormoner selv. Reagerte voldsomt på kobberspiral.

hva reagerte du på med kobberspiral? Ble nysgjerrig da disse ikke skal ha bivirkninger bortsett fra blødninger og mer smerter

Back
Topp