Hjem fra sykehuset, klær til baby

Sunny90

Flørter med forumet
Hvor mye kler man på baby fra sykehuset til bilen og hjem? Bilen står jo i parkeringshus på sykehuset, så baby er ikke mye ute
 
Vi skal kjøre i 2 timer så bilen vil bli ganske varm etterhvert. Kommer til å ta på vanlig klær og ha et teppe over som vi kan ta av når bilen er varm nok. Kommer ikke til å ha i bilstolposen da det blir for varmt for en så lang kjøretur. :)
 
Klær +hentesett og teppe. Mulig vi bruker bilstolpose. Vurderer temperatur
 
Førstemann skulle selvfølgelig hjem den kaldeste dagen som var den vinteren han ble født. 23 kalde og fuktige minusgrader i Oslo :eek: Han hadde på seg ullbody og -strømpebukse, en sånn fleecedress hvor man kan brette klaffer over hender og føtter, og en ullue. Mannen passa på at bilen ikke var helt kald, også tok vi et pledd over bilstolen da vi bar den ut. Var bare 5-10min å kjøre da. Hadde det vært lengre så hadde nok den fleecedressen blitt for varm.
 
Tenker bomullslag innerst, så ullbukse og genser, og bilstolpose utenpå. Åpner nok posen underveis på turen så det ikke blir for varmt.
 
Har pakka ned et tynt ullsett + hjemstrikka hentesett i ull + ullsokker og tynn ulllue, tar med bilstolposen og et tynt ullteppe og ser ann temp:)
 
Forrige gang hadde vi bomullsbody, bomull strømpebukse og strikket hentesett i ull (selebukse, cardigan, sokker/tøfler og lue), blir det samme denne gangen også. Vi setter på varmen i bilen før vi kjører hjem og vi kan i tillegg justere temperaturen i baksetene dersom det skulle bli for varmt/kaldt.
 
Tynn ull og bilstolpose Men vi har bare 5 min å kjøre.
 
Rart spm, men lagt bilposen på plass i stolen og skjønner ikke helt hvordan hodet får plass i den støtte og en pose, da må jo hodet være super lite? Eller tar man bort hodestøtten når man bruker bilstolpose?
 
Rart spm, men lagt bilposen på plass i stolen og skjønner ikke helt hvordan hodet får plass i den støtte og en pose, da må jo hodet være super lite? Eller tar man bort hodestøtten når man bruker bilstolpose?
Hodestøtten må være der.
mange bruker innlegget nedi bilstolposen.
 
Tynn ull-drakt innerst og strikket hentesett i ull utenpå, og lue i ull. har også en tykkere ulldrakt om det skulle dra på med kaldere vær, men vi har så kort vei hjem at det trolig ikke blir nødvendig. Ja, jeg sverger til ull :hilarious: Brukte det mye til og med til juli-jenta vår. (krysser fingrene hardt for at det ikke blir noe ullallergi, tar med innerlag I bomull for sikkerhets skyld.)
 
Hvilken stol har du? Vi bruker både nyfødtinnlegg og bilstolpose, ingen problem med plass. Vi har også nyfødtinnlegget oppi posen men det spiller egentlig ingen rolle.
image.jpg

Det ser så trangt ut i stolen med posen på plasso_O
 
BeSafe er ganske trange med nyfødtinnlegg.

Sånn ser vår ut:

bOFQ9GK.jpg
Er innlegget bak posen der? Så det funker man må bare dytte litt til siden kanskje eller hva gjør men til å få den se ut som din?
 
Vis vedlegget 316735

Det ser så trangt ut i stolen med posen på plasso_O
Se om du kan få tatt ut innlegget og satt i igjen inni posen (som du bretter ut).
Er det Jolanda har gjort.
Jeg fikk ikke til å få til det i vår cybex, men var ikke noe problem heller
 
Hodestøtten må være der.
mange bruker innlegget nedi bilstolposen.
Mener å huske at Trygg Trafikk ikke anbefaler å ha innlegget inni posen.

Fant innlegget. Se bildet.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200114_125055_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200114_125055_com.android.chrome.jpg
    19,5 KB · Visninger: 32
Mener å huske at Trygg Trafikk ikke anbefaler å ha innlegget inni posen.

Fant innlegget. Se bildet.
Litt utydelig skrift, skjer ofte med bilder her inne om dagen føler jeg.

Jeg vet bare flere/mange har gjort det. Har ikke fått det til med vår bilstol og heller ikke trengt det
 
Back
Topp