Lilutta - Et lillesøsken i 2020? ♡

Lilutta

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Tenkte jeg skulle lage min egen lille dagbok, mest for min egen skyld egentlig men dere er hjertelig velkomne til å følge med dere også. Samle tanker og følelser på et sted kan være greit noen ganger.


Min historie kort fortalt:

Slutta på pilla i august 2015 og ble gravid i februar 2016. Det resulterte i en fantastisk liten gutt som kom til verden 6,5 uke før termin :Heartblue

Begynte prøvingen på nummer 2 i august 2019 og ble gravid på første forsøk. Fikk den triste beskjeden om MA i slutten av oktober (12+1). Toeggede tvillinger som hadde sluttet å utvikle seg :crybaby2 Hadde medisinsk abort i starten av november og begynte prøvingen igjen når blødningen hadde stoppet.

Spent på veien videre mot barn nummer 2, håper på en lykkelig slutt :Heartred:smiley-angelic001


Liten oppsummering (etter MA):
PP1 - 31 dager
PP2 - 34 dager
PP3 - EL CD 15. Første PP med EL-testing. GRAVID :love017 (g-tester fra s. 3)

4+3 HCG på 240
6+2 HCG på 19000
6+4 HCG på 30000

8+4 ♡ Første ultralyd. En liten bønne på 1,5 cm med et bankende hjerte. Målt til 8+2 (s. 7)

11+4 ♡ Andre ultralyd. Fine hjerteslag og bevegelser. 5 cm stor. Målt til 11+3 (s. 8)
 
Last edited:
Er på pp2 etter MA. CD 27 og ca 11 dpo i dag (verken tester eller temper så litt usikkert) og fikk blenda test på morgenurin. Føler at alt håp er ute, og jeg blir så deppa av tanken :(

Har hatt litt sensitive nipler den siste uka, som har gitt meg store forhåpninger denne pp’n. Og fordi jeg ble gravid med én gang sist, forventer jeg at det skal gå fort igjen. Idiotisk, jeg vet.
 
Last edited:
Tårene har presset på i hele dag, generelt vært lei meg i dag. I bilen på vei hjem vandret tankene til de to små vi nylig mistet, og tårene trilla :( Det har egentlig gått ganske bra etter den første uka etter aborten, men i dag var det tungt å tenke på.

Håper på bedre tider og et bedre år - 2020 :Heartred
 
Første dagen i det nye året, og vi har høye forhåpninger til 2020 :Heartred Håper det gir oss en vellykka graviditet og kanskje tilogmed en baby før året er omme :smiley-angelic001 Er i dag ved godt mot og tror dette skal gå!

Vis oss hva du kan 2020 :rolleyes:
 
2020 er året, vet du. Jeg har trua. :)

Trist å høre at dere mistet. Jeg tror nok at vi på dager som i går reflekterer ekstra over hva som er på vei, hva som var og hva som kunne ha vært.
 
2020 er året, vet du. Jeg har trua. :)

Trist å høre at dere mistet. Jeg tror nok at vi på dager som i går reflekterer ekstra over hva som er på vei, hva som var og hva som kunne ha vært.

Jeg har også trua!

Det er nok veldig sant. Var veldig emosjonell i går, men det endte med å bli en fin dag allikevel :shy: Nå har vi gått inn i det nye året og har så mange dager liggende ubrukte foran oss :joyful:
 
CD 32, ingen tegn til TR :shifty: Er lei av denne syklusen og vil bare starte på en ny! Humøret er så opp og ned for tida. Optimistisk og glad den ene dagen, for så å være lei og deppa den neste. Vil bare ha et lite frø i magen, det burde ikke være så vanskelig?! :bored:
 
PP2 - CD 34..
Tror nok eggløsningen uteble (eller kom mye senere) denne mnd. Er egentlig ikke overraska, det var sykt mye stress i desember og kroppen er veldig sliten.

Tror jeg bare må innse at for å få en spire til å klamre seg fast så må jeg klare å roe litt ned - både fysisk og psykisk. Prøve å ta bedre vare på meg selv og min egen helse, og håpe kroppen snart henter seg inn igjen. Ikke noe rart i det hele tatt at en utslitt kropp ikke prioriterer å lage et nytt liv liksom :sorry:

Men HVORDAN jeg skal klare det vet jeg ikke. Prøver på noen punkter i første omgang:
  • Gå mer tur. Jeg føler meg mye bedre etter å ha fått litt frisk luft. Hjelper også på alle tankene som surrer, og tankene blir ofte mer positive underveis.
  • Legge igjen jobben på jobb. Det er ting som skjer på jobb om dagen som virkelig trykker meg ned. Personer som gjør alt i sin makt for å knekke en.. Uansett hvor mye jeg prøver å ikke la det gå inn på meg, så gjør det jo det. Og det er vanskelig å ikke tenke på det når arbeidsdagen er omme.
  • Spise litt sunnere. Jeg er ikke sånn kjempeusunn av meg, men må prøve å gjøre noen små grep. Droppe enkle ferdigmiddager og spise mer grønt.
  • Sove mer. Tror det at når jeg får mer frisk luft og spiser mer bra mat, at søvnen kommer lettere og blir bedre. Det er erfart tidligere. Nå ligger jeg ofte våken i flere timer før jeg klarer å sovne. Konstant underskudd på søvn.
  • Ha det gøy. Le litt mer i hverdagen, gjøre ting som føles bra. Se en god film, gjøre håndarbeid, være med familie/venner.
Det starter i dag! Istedenfor å fokusere på å bli gravid (like mye) skal jeg fokusere mer på å ha en sunn frisk kropp, og heller håpe jeg blir gravid på veien :rolleyes:
 
En grei start. Ingen forbedring av kostholdet i dag, snarere tvert imot med pepperkakebaking (og spising) :p Det er lov å kose seg!

Men jeg gikk en tur på 35 minutter, kjente det gjorde godt. Deilig frisk luft og kjenne at jeg lever fremdeles. Før jeg ble gravid i august gikk/jogga jeg tur flere dager i uka og var i veldig god form. Men da ble jeg som sakt gravid, og når jeg er gravid er jeg det stikk motsatte av å være i god form. Satser på at det blir litt bedre igjen framover nå :) Også håper jeg kroppen blir glad for det og gir meg en 2020-spire tilbake :oops:
 
Andre menstruasjon etter MA er endelig i gang! Og vi kryper forsiktig inn i prøveperiode 3 :shy: Måtte dette bli pp’n der spira vår sitter :Heartred:smiley-angelic001
 
CD 3 og 2-3 små dager til TR er helt over :D Spent på denne mnd! Håper den blir mer normal enn den forrige. Prøve å stresse mindre og la meg selv få litt mer hvile, så går det vel bra :smug:

Kjære lille spire - dette er pp’n så gjør deg klar :Heartred
 
CD 3 og 2-3 små dager til TR er helt over :D Spent på denne mnd! Håper den blir mer normal enn den forrige. Prøve å stresse mindre og la meg selv få litt mer hvile, så går det vel bra :smug:

Kjære lille spire - dette er pp’n så gjør deg klar :Heartred
Ønser deg all lykke og hell på veien :)
 
TR har dratt for denne gang, håper ikke jeg ser henne på lenge :D Kroppen og hodet kjennes mye bedre ut nå enn i jula, mye mindre stress og mas :shy: Håper det er et godt «grunnlag» for at en spire skal sette seg denne mnd. Gikk en tur på 1 time før jobb i dag, i deilige 2 minusgrader og sol - kjentes bare herlig :)

Nå er jeg på jobb frem til klokka 23, så tar jeg velfortjent helg. God helg!
 
Så leit å høre at dere mistet :sorry: Håper virkelig at dette blir pp’n deres og at spiren sitter helt til termin❤️ Blir spennende å følge med deg videre! Masse lykke til!
 
Så leit å høre at dere mistet :sorry: Håper virkelig at dette blir pp’n deres og at spiren sitter helt til termin❤️ Blir spennende å følge med deg videre! Masse lykke til!

Takk :Heartred
Det var tøft å gå igjennom. Man tenker liksom «det skjer ikke meg», men livet er ikke sånn. Håper bare at det går bra neste gang :smiley-angelic001
 
Nettopp bestilt eggløsningstester, det blir spennende! Aldri testet etter EL før. Håper det blir en positiv opplevelse, og at jeg klarer å finne EL :wacky:
 
Eggløsningstester og graviditetstester ankom postkassa i dag :D Er på CD 11 og forventet eggløsning er CD 17, så bør vel fortsatt vente noen dager før jeg begynner testinga. Veldig spent :rolleyes:
 
Klarte jo ikke å dy meg selvom forventet eggløsning ikke er før om 5 dager :hilarious:

MIN ALLER FØRSTE EGGLØSNINGSTEST! Begynner å skjønne at folk blir avhengig av testing nå :p Er på CD 12 i dag, og trodde egentlig ikke det skulle komme 2 streker i det hele tatt. Men jaggu kom det fram en tydelig teststrek også, selvom jeg har skjønt at denne er negativ. Spent på utviklingen de neste dagene :woot:

25A573F3-9BC9-40B8-A708-0F1BD6957FAB.jpeg
 
Back
Topp