Hvilke ord kan babyen nå?

Ball - ball
Smokk- ball
Glass - ball
Eple - ball
Bil - ball
Bok - Fock
Vil ha - ææææææhhhh
 
Favorittordet er mjaaaaau. Det er kattene. Og hønene. Hunden varierer mellom å være mjau og vovvov.
 
Igår kom "Juletre":D Han kan litt andre ord også da, men juletre er det søteste:hilarious:
 
Nå begynner vi å nærme oss mamma og pappa. :) Og N-ja = Ronja
 
Lagde en liste over ordene han kan per nå, var mer enn jeg trodde! Aner ikke hvordan melk har blitt til mich, men det er altså konsekvent det ordet han bruker :hilarious:

Hei
Nei
Hade
Mamma
Pappa
Nese
Øye
Øre
Munn
Mer
Bil
Is
Æsj
Buss
Der
Bæsj
Mage
Melk (mich)
Nisse
Voff
Au
Ugle (ugge)
Løve
Ekorn (ekko)
Gris
Bleie (beie)
Kjeks
Brød (brrru)
Bær
Grøt (grrrru)
Vann (vaww)
Lue (hue)
Ball (baow)
Egg
Ert
Kaffe (affe)
Yoghurt (oggur)
Lampe (ampe)
Mjau
Min
Eple (eppe)
Spise (pise)
Baby (bebbi)
Promp (pomp)
 
Last edited:
Lagde en liste over ordene han kan per nå, var mer enn jeg trodde! Aner ikke hvordan melk har blitt til mich, men det er altså konsekvent det ordet han bruker :hilarious:

Hei
Nei
Hade
Mamma
Pappa
Nese
Øye
Øre
Munn
Mer
Bil
Is
Æsj
Buss
Der
Bæsj
Mage
Melk (mich)
Nisse
Voff
Au
Ugle (ugge)
Løve
Ekorn (ekko)
Gris
Bleie (beie)
Kjeks
Brød (brrru)
Bær
Grøt (grrrru)
Vann (vaww)
Lue (hue)
Ball (baow)
Egg
Ert
Lampe (ampe)
Mjau
Min
Eple (eppe)
Spise (pise)
Baby (bebbi)
Promp (pomp)

Sniker litt, siden jeg synes det er litt spennende med språk :) Helsesøster sa med eldste at når de hadde lært ca 50 ord så kom de til å begynne å sette sammen to eller flere ord til små setninger! Min eldste hadde også tidlig en lang liste ord og det stemte der! Ser ut som din også har masse, så kanskje det kommer setninger snart :D
Spent på yngste, men hun er akkurat 12 mnd nå da, men kommer ord på løpende bånd her!
 
Sniker litt, siden jeg synes det er litt spennende med språk :) Helsesøster sa med eldste at når de hadde lært ca 50 ord så kom de til å begynne å sette sammen to eller flere ord til små setninger! Min eldste hadde også tidlig en lang liste ord og det stemte der! Ser ut som din også har masse, så kanskje det kommer setninger snart :D
Spent på yngste, men hun er akkurat 12 mnd nå da, men kommer ord på løpende bånd her!

Så gøy! Her har ordene virkelig begynt å komme den siste mnd, med nye nesten hver dag. Han er 16 mnd nå :happy: Veldig gøy hvis det plutselig blir setninger av det også :D
 
Men din var jo veldig tidlig ute med å krabbe og gå, min har jo såvidt begynt :joyful:
Litt gøy å se hvor forskjellige de er og.
Så lenge man klarer forstå at barn er forskjellige og at det er enorme normalvariasjoner
 
Hos oss er ordforådet fremdeles bittelite, men det er en del ord som settes sammen likevel, men jeg tror dog "den datt", "va seel (hva skjer)", "se på dæh" o.l. er for ett ord å regne.

Vi har en katt som heter Nimo og en som heter Tåmmi. Begge kattene heter Nimi i Julians verden.

Han har begynt i det siste med lange monologer med bare tulleord. Masse tonefall og innlevelse og ingen gjenkjenbare ord.
 
Back
Topp