Metformin og manglende eggløsning

Fikk beskjed fra klinikk om å slutte ved positiv test, gravid etter IVF. Tenker det ikke var metformin (det er usannsynlig), men heller en naturlig SA (dårlig utvikling) eller eventuelt mangel på progesteron.
Takk for svar
 
Min lege var usikker, så jeg sluttet i samråd med henne. Mistet også i uke 5-6. Gyn jeg var hos etterpå sa jeg bare kunne fortsatt, men at det heller ikke hadde en sammenheng med sa. Om jeg blir gravid nå kommer jeg til å fortsette på metformin. :)
Takk for svar hvilken dose tar du med metformin?
 
Hvilken beskjed har dere fått angående metformin og graviditet? Jeg fikk beskjed om å slutte brått med metformin om jeg ble gravid. Gikk på 500x3 + dobbel dose letrozol og ble gravid. Sluttet på metformin som gynekologen sa, men mistet i uke 5+1. Lurer på om det at jeg mistet kan ha en sammenheng med at jeg sluttet så brått på metformin?

Lege min tok kontakt med gynekologen, skulle gå på metformin til ca 8 uke men æ va allerede i uke 8 når æ fant ut at æ va gravid. Fikk beskjed om å trappe ned, 2 tabletter i 2 uke og så en 1 tablett i 2 uke. Som lege sa det va før å ikke skape eventuell ubalanse ved brått slutt.
 
Lege min tok kontakt med gynekologen, skulle gå på metformin til ca 8 uke men æ va allerede i uke 8 når æ fant ut at æ va gravid. Fikk beskjed om å trappe ned, 2 tabletter i 2 uke og så en 1 tablett i 2 uke. Som lege sa det va før å ikke skape eventuell ubalanse ved brått slutt.

Høres fornuftig ut. Er så vanskelig når alle mener så forskjellig.
Min gynekolog mente jeg skulle slutte, samtidig som han sier at det ikke gjør noe å ta de ‍♀️
 
Høres fornuftig ut. Er så vanskelig når alle mener så forskjellig.
Min gynekolog mente jeg skulle slutte, samtidig som han sier at det ikke gjør noe å ta de ‍♀️
Ja, det er forvirrende. Men man får vel bare ta de rådene man får av de profesjonelle. Jeg velger å høre på min. Om jeg skulle bli gravid planlegger jeg uansett TUL hos henne i uke 6-7, og kommer sikkert til å ta det opp igjen da.
 
Så gøy å se at tråden lever et eget liv:happy:
En liten oppdatering fra meg; Jeg er nå gravid i uke 9. Ble gravid av egen eggløsning etter å ha blitt stimulert med klomifen syklusen før.
Har fått beskjed om å fortsette med merformin, men har trappet ned 850mg:) ønsker dere alle sammen lykke til videre:Heartred
 
Så gøy å se at tråden lever et eget liv:happy:
En liten oppdatering fra meg; Jeg er nå gravid i uke 9. Ble gravid av egen eggløsning etter å ha blitt stimulert med klomifen syklusen før.
Har fått beskjed om å fortsette med merformin, men har trappet ned 850mg:) ønsker dere alle sammen lykke til videre:Heartred

Gratulerer så mye med graviditet!!
Jeg er selv på metformin, 3x500 mg daglig. Har pcos og er overvektig. Jobber med vekta, spiser lavkarbo. Har nettopp hatt første forsøk med letrozol. Håper det snart klaffer her også.
 
Gratulerer så mye med graviditet!!
Jeg er selv på metformin, 3x500 mg daglig. Har pcos og er overvektig. Jobber med vekta, spiser lavkarbo. Har nettopp hatt første forsøk med letrozol. Håper det snart klaffer her også.
Tusen takk:Heartred Det tok et år før spiren satt, men nå er jeg 24 uker på vei:love7

jeg bruker fortsatt metformin, men har gått ned til 850x2 hver dag siden jeg ble så innmari dårlig om natten. Vekten har gått bare nedover pga hyperemesis, noe jeg fortsatt har, men jeg tror nok at metformin hjelper meg å holde vekten stabil nå i svangerskapet:)

lykke til med prøvingen, det er så innmari gøy når det endelig klaffer!
 
Back
Topp