Plutselig endometriose?

Pionb

Glad i forumet
Novemberlykke 2022
Forrige mnd og denne har jeg har ømhet i underliv og korsrygg fra EL til TR.
Alltid merket EL, men ikke smerter typ.
Det er ikke spes vondt, føles bare som mens er på vei, ikke behov for smertestillende .

dere som har endometriose , hvordan arter det seg?
Lurer litt på om det kan være dette . Får kontakte legen. Blæ
 
År med sterke menssmerter. Legen kan ikke se om du har endometriose uten operasjon. Hos meg fant de det ut da de gikk inn for å fjerne to cyster på eggstokkene. De var fyllt av gammelt blod, som nesten ser ut som sjokolade. Derfor kunne de konstatere at jeg har endometriose.
 
Samme med meg, de kunne se på GU at jeg hadde sjokoladecyster på eggstokken. Ble operert. Har for øvrig sånne plager som du nevner, øm før mensen, øm før eggløsning. Men det trenger absolutte ikke være endometriose! Kjenner flere som har flere barn som har begynt å bli øm ved mens og eggløsning etter de har født barn uten at de har endometriose!
 
Lurt på det samme selv.. Aldri hatt smerter ved menstruasjon og kun blødd litt i to-tre dager. Nå har jeg hatt syke smerter, sånn at det ikke hjelper med vanlig smertestillende og holder på å blø meg ihjel (ikke på ordentlig, men masse blod). Usikker på om det er noe eller om det bare er sånn fordi det er første syklusene etter yngste kom til verden (ks om det har noe å si)
 
Forrige mnd og denne har jeg har ømhet i underliv og korsrygg fra EL til TR.
Alltid merket EL, men ikke smerter typ.
Det er ikke spes vondt, føles bare som mens er på vei, ikke behov for smertestillende .

dere som har endometriose , hvordan arter det seg?
Lurer litt på om det kan være dette . Får kontakte legen. Blæ
Endometriosesmerter avhenger av hvor endometriosen sitter. Den er ikke på samme plass for alle, men det klassiske kjennetegnet er jo kraftig menstruasjon og syke smerter ved menstruasjon. Smerter så ille at smertestillende ikke hjelper en døyt.
 
Back
Topp