Skravletråd

Nå er vi påvei til sykehuset som ligger 3 timer unna. For vi skal på time hos spesialist i fostermedisin. Kjenner jeg er så spent og nervøs.
Krysser fingrene for at antistoffet ikke har steget, og at lille mageboer koser seg helt perfekt! ❤️

Har alle passert uke 12 nå, eller er det enda noen som teller til uke 12 her? :-)

Om du har termin 30.juni skal du i dag være 12+3, så om noen fremdeles teller ned til 12 uker er de i feil termingruppe :)

må være lov å henge her selv om man har termin tidlig i juli ;) Kan jo hende de føder før tiden :)

Den lille mageboeren koser seg og har Det veldig fint. Masse bevegelser så han måtte bruke mye tid for å ta de rette målene. Trodde det kanskje var en gutt, men fikk kun sett i et milli sekund :hilarious:

Ble også satt frem ei hel uke. For han tok like så godt ordinære ultralyd nå. Så jeg er vist ferdig med den. Og er idag 17+1 med termin 28.mai.

Skal tilbake 14.januar for ny kontroll, med mindre antistoffene har steget mye den siste tiden. Da ringer han meg for ny time :D

må være lov å henge her selv om man har termin tidlig i juli ;) Kan jo hende de føder før tiden :)

Jaja, for all del :) Men sånn i teorien da.

(Og si at man har termin i starten av juli, så kan man like godt gå to uker over - og da er det brått 6 uker forskjell på barn i samme termingruppe, som jo utgjør ganske mye i starten.)

(Og si at man har termin i starten av juli, så kan man like godt gå to uker over - og da er det brått 6 uker forskjell på barn i samme termingruppe, som jo utgjør ganske mye i starten.)

Samme med de som har termin i mai og føder 2 uker før. Det er stort hopp mellom dem og meg som har termin i slutten av juni.

Den lille mageboeren koser seg og har Det veldig fint. Masse bevegelser så han måtte bruke mye tid for å ta de rette målene. Trodde det kanskje var en gutt, men fikk kun sett i et milli sekund :hilarious:

Ble også satt frem ei hel uke. For han tok like så godt ordinære ultralyd nå. Så jeg er vist ferdig med den. Og er idag 17+1 med termin 28.mai.

Skal tilbake 14.januar for ny kontroll, med mindre antistoffene har steget mye den siste tiden. Da ringer han meg for ny time :D
Hærlig! Godt at alt enda var bra ❤️
Håper jeg au blir satt frem litt ved oul, men frykter å bli satt bak :-)

Var ihvertfall en veldig positiv opplevelse idag, og hadde jo ikke noe å Grue meg til :Heartred
Skjønner godt at du grudde deg, for er jo alltid skummelt med kontroller når man ikke vet svaret på forhånd! Så er det så godt når det enda går bra ❤️ Jeg føler selv jeg kjenner litt bevegelser hver kveld mellom 21-23:00, men er livredd for å komme på oul og oppdage MA plutselig (sist ultralyd var i uke 13) :wideyed:

Skjønner godt at du grudde deg, for er jo alltid skummelt med kontroller når man ikke vet svaret på forhånd! Så er det så godt når det enda går bra ❤️ Jeg føler selv jeg kjenner litt bevegelser hver kveld mellom 21-23:00, men er livredd for å komme på oul og oppdage MA plutselig (sist ultralyd var i uke 13) :wideyed:
Ja, ikke sant. Er noe med denne uvissheten. Men veldig bra du kjenner bevegelser da.
Jeg å kjenner endel bevegelser nå, noe som egentlig er godt gjort siden jeg har morkaka foran, men legen mente at nå hadde jeg begynt å bli god på dette siden dette er nr 3, så da var det ikke rart. Og han syntes ihvertfall ikke det var rart når han så hvor mye han sprellet :hilarious:

Ååh, jeg har sånn ubehag i livmorområdet nå, er litt som om den strekkes i alle retninger... Og korsryggen gjør litt vondt igjen! Har ikke kjent noen sånne smerter på noen uker nå. Regner jo med at det bare er "voksesmerter", så det er jo bare bra, men ikke noe behagelig allikevel!

Drar jo ikke dit for å høre hjertelyd da:p det er jo for oppfølging i svangerskapet - sjekke jevnlig at jeg ikke har UVI, at blodtrykket er greit, går greit opp i vekt, planen fremover osv. Også synes jeg det er fint å ha en fagperson som man kan spørre dersom man har spørsmål og kan føle seg trygg på å kontakte ellers.

Syns det er rart at man skal ha så sjeldne kontroller i starten. Er jo veldig lenge mellom første og den etter OUL. Om det er vanlig med asymptomatisk UVI i svangerskapet så risikerer man jo å gå lenge med det uten å oppdage det.

Ja, ikke sant. Er noe med denne uvissheten. Men veldig bra du kjenner bevegelser da.
Jeg å kjenner endel bevegelser nå, noe som egentlig er godt gjort siden jeg har morkaka foran, men legen mente at nå hadde jeg begynt å bli god på dette siden dette er nr 3, så da var det ikke rart. Og han syntes ihvertfall ikke det var rart når han så hvor mye han sprellet :hilarious:
Hun trodde jeg hadde morkaka foran jeg og, så er bare på en side jeg kjenner bevegelser. Hadde morkaka foran forrige gang også, og kjente bevegelser tydelig utenfor tidlig

Hun trodde jeg hadde morkaka foran jeg og, så er bare på en side jeg kjenner bevegelser. Hadde morkaka foran forrige gang også, og kjente bevegelser tydelig utenfor tidlig
Kanskje er der jeg å kjenner det. På utsiden, for er gjerne litt på siden av magen jeg kjenner det.

jeg henger litt i mai selv med termin 19.06 :p

Stallkjærringa Så hyggelig at alt gikk bra :happy:

Dette er min nye favoritt ♥ Dip og grønnsaker, særlig gulrot og blomkål

Vedlegg

• 1576616044168-1485650035.jpg
    1576616044168-1485650035.jpg
    34,5 KB · Visninger: 7
Kanskje er der jeg å kjenner det. På utsiden, for er gjerne litt på siden av magen jeg kjenner det.
Er jo kanskje det ja :-) Men jeg føler selv at det er bevegelser, samtidig som jeg tenker at jeg innbiller meg bevegelser :hilarious: Sist trodde jeg ikke at det var bevegelse før jeg så og kjente de utenpå :eek:

Da var nyheten ute for vår del også, én uke tidligere enn planlagt. ♥

Herregud for en start på dagen. Jeg satt og lette etter bekreftelse til ultralyd-time i ettermiddag men fant ingen og stussa litt. Ringte og det viser seg at jeg aldri har bestilt :oops:

Da begynte jeg, gravid som jeg er å grine i telefonen og spurte da skjelven i stemmen om hun hadde noe ledig rett etter jul (Det er bare åpent én dag i uka) og da sa hun at hun kunne holde åpent litt lengre for meg i kveld så kunne jeg komme kl 18 :love7

Dagen, jula og alt er reddet :laughing002

Back
Topp