Hvilken bilstol bruker dere nå?

Over på stol nr 2.hun passer fremdeles i babystolen, men siden hun blir så bilsyk tenkte vi å prøve ny stol. Hun har kastet opp et par ganger etter byttet også, men virker som hun sitter litt bedre. Har også mulighet til å vippe setet opp og ned mens hun sitter i det, noe som er litt betryggende når hun kaster opp. :bag: (jeg sitter alltid bak sammen med henne når vi er på tur, samboer kjører)
 
Jeg vil tro hun sitter fint i f.eks maxway da. Min gjorde det ved 4 mnd og han var 67 ved 6 mnd. Men er ikke farlig å vente, det er trygt, men tryggere i stol 2.

Vi skal kjøpe ny bil igjen til uka, så tror jeg evt kjøper izi modular setet etter nytt bilkjøp. Har basen til babysetet også, som er til babysetet og til sete nr 2. Vi bruker Besafe:) Takk for svar. Tenker Melvin kommer til å trives i ett litt større sete etterhvert:hilarious:
 
Kjøpte nytt idag, endte opp på besafe izi combi x4 isofix. Har hylt etter fem minutt helt siden hun ble født, så nå tenkte vi at kanskje ny stol skulle gjøre bilturen enklere.

Kjøpte combi siden den kan snus fremover hvis det skulle fortsette å bli trøbbel med kjøringen. Siste utvei er å snu fremover bare så det er sagt. Men slik situasjonen har vært så har jeg knapt vært utenfor dør etter fødselen siden hun nekter sitte i bil.

Første tur i nytt sete, hjem fra byturen (2 timers tur inkl ferjer) og hun sov hele veien uten en lyd. Kanskje tilfeldig men velger å tro at bilsete gjør susen enn så lenge :)
 
Kjøpte nytt idag, endte opp på besafe izi combi x4 isofix. Har hylt etter fem minutt helt siden hun ble født, så nå tenkte vi at kanskje ny stol skulle gjøre bilturen enklere.

Kjøpte combi siden den kan snus fremover hvis det skulle fortsette å bli trøbbel med kjøringen. Siste utvei er å snu fremover bare så det er sagt. Men slik situasjonen har vært så har jeg knapt vært utenfor dør etter fødselen siden hun nekter sitte i bil.

Første tur i nytt sete, hjem fra byturen (2 timers tur inkl ferjer) og hun sov hele veien uten en lyd. Kanskje tilfeldig men velger å tro at bilsete gjør susen enn så lenge :)

Høres lovende ut, vi har hatt det likedan og har bestilt nytt sete nå. Ikke kommet oss til svigers enda som bor fire timer unna. Lengste kjøretur har så langt vært 20min.....
 
Vi har fortsatt cabriofix men han kommer til å bruke storebrors besafe izi kombi modular så snart han sitter litt bedre. Tester det av og til og selv med Max helning på besafe så tippet hodet fremover. Har forresten ikke prøvd med nyfødtinnlegg, men det skal vel uansett ikke brukes over en viss lengde?

Litt over 8 kg og 70 cm - 7,5 mnd

Storebror på 3 (16 kg, 98 cm) skal over i gamle setet til snuppa på 5 (britax multitech2) og storesøster på 5 (118 cm,23 kg) sitter bakover i er flett nytt klippan century. Satser på å ha henne i det setet et års tid før hun blir for lang i ryggen.
 
Vi har fortsatt cabriofix men han kommer til å bruke storebrors besafe izi kombi modular så snart han sitter litt bedre. Tester det av og til og selv med Max helning på besafe så tippet hodet fremover. Har forresten ikke prøvd med nyfødtinnlegg, men det skal vel uansett ikke brukes over en viss lengde?

Litt over 8 kg og 70 cm - 7,5 mnd

Storebror på 3 (16 kg, 98 cm) skal over i gamle setet til snuppa på 5 (britax multitech2) og storesøster på 5 (118 cm,23 kg) sitter bakover i er flett nytt klippan century. Satser på å ha henne i det setet et års tid før hun blir for lang i ryggen.
Så lenge de sitter bedre med babyinnlegget skal det bare brukes :) Mener forresten å huske at det uansett skulle brukes til 2 år, men 2 åringer er jo alle forskjellige, så ville ikke fulgt en slik retningslinje uansett. Det viktigste er at baby/barnet sitter bra i stolen.

Mi satt veldig fint i stolen ved 5.5 mnd og rundt 6.5 kg med babyinnlegget forresten, men fikk elendig helning (27grader) selv på maks liggestilling... Superb er en superb bil på mange plan, men ikke for isofixstoler :bag:
 
Vi byttet for 4 uker siden. Kjøpte
BeSafe iZi Twist B i- Size. Hun fikk helt panikk i babysetet så det går litt bedre nå. Ikke helt fornøyd med å kjøre bil, men sitter bedre. Vi er fornøyd med setet hittils.
 
Byttet ved 7 mnd alder. Overtok storebror sin besafe izi kid x2 i-size så storebror flyttet over i minikid. Klippan var absolutt favoritt men den passet ikke i bilen :(
 
Byttet ved 7 mnd alder. Overtok storebror sin besafe izi kid x2 i-size så storebror flyttet over i minikid. Klippan var absolutt favoritt men den passet ikke i bilen :(

Vi har Smax og har 20 grader helning på klippan. Hvilken bil har dere?

Minikid funker jo lenge den også, bevares. Min på 5 fikk ikke plass, men det er pga hun har lengden i ryggen.
 
Flytta poden over i besafe modular for en drøy mnd siden. Han skriker nesten like mye som i cabriofix så da er det i hvertfall ikke cabriofix som er problemet (som mange hevder)
 
Vi har Smax og har 20 grader helning på klippan. Hvilken bil har dere?

Minikid funker jo lenge den også, bevares. Min på 5 fikk ikke plass, men det er pga hun har lengden i ryggen.
Vi har multivan,så setene ble for høye å stanga rakk ikke ned i gulvet. Annet enn ved 35 graders helling å det blir for meget for ett barn på 2 år å oppåver :hilarious: minikid blir nok utvoks her også siden vår 2 åring også er stor for alderen å har lengda i overkroppen han også:)
 
Vi bytta i juni, til cybex zirona s i-size. Det er sånn som kan svinges mot døra, det syns jeg er praktisk! I den andre bilen har vi besafe izi kid x3 etter storebroren ,det er et fantastisk sete som er voldsomt godt å sitte i, men det tar stor plass. Største har britax max-way i begge bilene, det er også et godt sete
 
Har nå byttet til Besafe Izi modular i-size og bruker samme basen som til nyfødtsetet.
Screenshot_20191128-101838_SOL.jpg
 
Vi fikk med ny bilstol når vi kjøpte bil for en uke siden, så nå sitter snuppa i en volvostol (som er britax swingfix bare med annet trekk:hilarious:). Veldig fornøyd så langt. Så har vi både besafe izi plus og axkid minikid når hun vokser ut av britaxen:wacky:
 
Vi fikk med ny bilstol når vi kjøpte bil for en uke siden, så nå sitter snuppa i en volvostol (som er britax swingfix bare med annet trekk:hilarious:). Veldig fornøyd så langt. Så har vi både besafe izi plus og axkid minikid når hun vokser ut av britaxen:wacky:
Grattis med ny bil! Det er vel Volvo kanskje ? :rolleyes: vi er veldig fornøyde med Volvo -sete til frøkna vår.
 
Grattis med ny bil! Det er vel Volvo kanskje ? :rolleyes: vi er veldig fornøyde med Volvo -sete til frøkna vår.
Takk for det:happy: Hehe, ja, trengte mer plass så gikk fra xc60 til xc90:wacky: Det setet funker gull, har dere samme? (Swingfix...eller max way som vel er den andre volvo har?)
 
Takk for det:happy: Hehe, ja, trengte mer plass så gikk fra xc60 til xc90:wacky: Det setet funker gull, har dere samme? (Swingfix...eller max way som vel er den andre volvo har?)
Vi kjøpte XC90 17 modell i juni. Etter å ha hatt XC70 i tre år ... :)
Jeg er så fornøyd med bilen :notworthy tror jeg aldri kommer til å kjøre noe annet enn Volvo :love7
 
Vi kjøpte XC90 17 modell i juni. Etter å ha hatt XC70 i tre år ... :)
Jeg er så fornøyd med bilen :notworthy tror jeg aldri kommer til å kjøre noe annet enn Volvo :love7

Da er det vel akkurat samme bil (2018 her), uten at jeg har store greier på endringer mellom årsmodeller:hilarious: Her kjører jeg det sambo bestemmer seg for å kjøre, men har jo hatt Volvo noen år nå (kjøpte forrige i 2013), og blir nok ikke å bytte med det første:wacky: Hvilken av bilstolene «fra Volvo» her dere?
 
Back
Topp