Tiols reise - lukket kapittel ❤️

Testen jeg tok nå var blendahvit så det går nok ikke min vei denne gangen. TR får bare komme sånn at jeg får startet på ppiller :sorry::arghh: det er så utrolig vondt.... :(
 
14dpo - IKM
Ingen tegn til TR her. Sist kom det som en foss midt på dagen på jobb så venter... Blendahvit test på morgenurin.
Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal klaffe, har aldri hatt problemer med å bli gravid før. Vet jeg er bortskjemt på det området. Har to flotte barn... Tankene mine går mot de som ikke har fått muligheten til å oppleve det, og som sliter lenge med å bli gravid. Det er overhodet ikke synd på meg. Men følelsene mine er allikevel reelle, for det her gjør veldig vondt :(
Skal jeg gi det en mnd til eller bare begynne på prevensjon :(
 
Lyserosa spor på papiret nå.. æsj. Da blir det vel besøk av tanta i morgen :(
 
14dpo - IKM
Ingen tegn til TR her. Sist kom det som en foss midt på dagen på jobb så venter... Blendahvit test på morgenurin.
Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal klaffe, har aldri hatt problemer med å bli gravid før. Vet jeg er bortskjemt på det området. Har to flotte barn... Tankene mine går mot de som ikke har fått muligheten til å oppleve det, og som sliter lenge med å bli gravid. Det er overhodet ikke synd på meg. Men følelsene mine er allikevel reelle, for det her gjør veldig vondt :(
Skal jeg gi det en mnd til eller bare begynne på prevensjon :(

Jeg har ingen barn (enda), men jeg kan absolutt forestille meg at det å prøve på nr. 2, 3 eller 4 uten å få til også gjør veldig vondt! Du har lov å ha det vondt og kjipt selv om du har to flotte barn :Heartred

Forstod ikke helt det du sier om prevensjon, vurderer dere å slutte å prøve? :sorry:
 
Jeg har ingen barn (enda), men jeg kan absolutt forestille meg at det å prøve på nr. 2, 3 eller 4 uten å få til også gjør veldig vondt! Du har lov å ha det vondt og kjipt selv om du har to flotte barn :Heartred

Forstod ikke helt det du sier om prevensjon, vurderer dere å slutte å prøve? :sorry:
Ja, vi har satt november som siste prøvemåned, da jeg har vikariat frem til august 2020. Planen var å gå fra vikariat til permisjon.. men det blir jo ikke så lett når termin evt blir september, oktober osv...
Så da må vi ha en pause i prøvingen frem til august (hvis jeg nå finner ny jobb)....
Derfor må jeg starte på prevensjon så fort TR dukker opp.
På den andre siden, jeg kjenner det frister å driste seg til termin i september. Det blir evt "bare" 1 mnd uten penger før permisjonen overtar... Veldig usikker og klarer ikke få noe fornuftig svar av mannen :oops:
 
15dpo - 1 dag over IKM
Dagens tanker...
Jeg hadde en ørliten antydning til blod etter samleie i går. Teori 1: det var spotting før mensen. Teori 2: blødning pga følsomme slimhinner. Teori 3: EL var forsinket og det var faktisk festeblødning. (Absurd men..)

I dag kom det litt brunlig utflod på papiret. Dette underbygger egentlig teori 2 og 3, siden mensen alltid starter med fossblødning hos meg. Dessuten ligger jeg flat med menssmerter herfra til månen ved mensen.

Men kroppen er jo kjent for å lure oss litt da. Så skal ikke se bort ifra at mensen faktisk er rett rundt hjørnet. Det er bare veldig frustrerende å være over kalkulert (dårlig sådan) IKM og verken mensen eller positiv test er i sikte.. har ikke testet noe i dag, er jo tom for tester, så det er jeg ganske stolt av. :hilarious: Har jo en digital liggende, men den skal det mye til før jeg blåser av.

Ingen kloke tanker herfra med andre ord, lever i limbo om dagen... :rolleyes:
 
Ja, vi har satt november som siste prøvemåned, da jeg har vikariat frem til august 2020. Planen var å gå fra vikariat til permisjon.. men det blir jo ikke så lett når termin evt blir september, oktober osv...
Så da må vi ha en pause i prøvingen frem til august (hvis jeg nå finner ny jobb)....
Derfor må jeg starte på prevensjon så fort TR dukker opp.
På den andre siden, jeg kjenner det frister å driste seg til termin i september. Det blir evt "bare" 1 mnd uten penger før permisjonen overtar... Veldig usikker og klarer ikke få noe fornuftig svar av mannen :oops:

Skjønner :( Kjipt når det må klaffe med vikariat! Som om man ikke har nok ting å ta stilling til fra før når det gjelder prøvingen...

Skjønner godt at du vurderer å prøve denne mnd også. Har dere kanskje noe oppspart dere kan ta av i mnd uten inntekt hos deg? :)
 
Skjønner :( Kjipt når det må klaffe med vikariat! Som om man ikke har nok ting å ta stilling til fra før når det gjelder prøvingen...

Skjønner godt at du vurderer å prøve denne mnd også. Har dere kanskje noe oppspart dere kan ta av i mnd uten inntekt hos deg? :)
Ja jeg sparer jo på en egen konto til et evt barn :rolleyes: og dessuten ser jeg jo for meg at jeg kommer til å bli sykemeldt på slutten, dersom svangerskapet blir som de to andre. Har vært sengeliggende nærmest pga bekkenløsning:rolleyes: så da hadde man jo ikke blitt uten inntekt den mnd uansett.. tror egentlig det ordner seg jeg altså. Jeg er jo ikke klar for å la vær :( blør smått her nå, og jeg har egentlig grått i hele dag pga det :(
 
Ja jeg sparer jo på en egen konto til et evt barn :rolleyes: og dessuten ser jeg jo for meg at jeg kommer til å bli sykemeldt på slutten, dersom svangerskapet blir som de to andre. Har vært sengeliggende nærmest pga bekkenløsning:rolleyes: så da hadde man jo ikke blitt uten inntekt den mnd uansett.. tror egentlig det ordner seg jeg altså. Jeg er jo ikke klar for å la vær :( blør smått her nå, og jeg har egentlig grått i hele dag pga det :(

Så bra at dere har midler å ta av :)

Uff, ikke digg med bekkenløsning! Jeg vet så vidt hva det er (har naturlig nok aldri opplevd det selv), men høres fælt ut.

Så leit at du har begynt å blø :( Sender deg en klem!
 
Jeg tok en titt på testene jeg tok fra 8 dpo og til i dag. Og jeg tror at jeg konkluderer med at det var en kjemisk jeg har hatt. Med mindre jeg har fått skygge på 4/10 tester... Svak positiv 8-11 dpo men blenda fra 12 til i dag. Blødningene har tatt seg opp i ettermiddag. Regner det som CD1 i dag. Fy søren så vondt det gjør i hjertet. Men jeg får bare håpe at spira sitter neste PP eller så er det ihvertfall over og ut. :sorry:
Lurer på om jeg skal prøve alt av råd denne gangen... Selv om jeg er veldig motløs kjenner jeg..:arghh:
 
PP2 - CD5
Dagene flyr. Onsdag var en vond dag, gråt hele dagen. Men nytt mot. Mannen er med på en siste runde før vi kaster inn håndkleet for en stund!

Tanta er straks reist sin vei også. Så syklusen er ikke noe annerledes enn den pleier foreløpig. Er veldig klar for å bli gravid nå kjenner jeg. Denne siste syklusen skal jeg teste etter EL, har kjøpt masse EL tester og en haug med gtester. Tenker å ta slimløsende hostesaft rundt 7. Desember, EL regner jeg med er 11. Grapefrukt juice og babyklister er jeg litt mer usikker på... Kanskje ananas nå før EL? Haha blir ikke klok. Men kostholdet skal ihvertfall drastisk endres på. Blitt for mye søppel i det siste. Har jo lagt på meg en del etter MA'en. Har klart å erkjenne det.. redd for å gå på vekta :blackeye:

Jaja. Er positivt innstilt til denne PP'en ihvertfall! Glad mannen blir med en siste runde:)
 
CD7 PP2
TR reiste i går, eggløsning er en liten uke unna allerede. Har kjøpt 35(!!) EL tester på black friday salg :hilarious: så begynte å teste i går allerede. Svak så svak. :hilarious: i morgen skal jeg til byen å kjøpe inn rooibos te, grapefrukt kjerneekstrakt og skal se om de har babyklister på sunkost/apotek... Ananas blir det også etter EL. Ja her skal det bakes baby for alle penga!! :pompus:

Herlig tirsdag godtfolk!
 
CD 12
Føler EL er rett rundt hjørnet. Tester for første gang etter EL med strimler fra babyplan. I dag morges var den jo himla sterk

IMG_20191208_115421.jpg


Og nå i kveld tror jeg egentlig den er positiv.

IMG_20191208_183017.jpg


Men tester igjen i morgen tidlig, så ser man jo fort om den var positiv :)
Har lagt inn aksjer hver dag hele helgen. Fortsetter slik fremover i uka som kommer også, så burde det jo gå.

Mannen sier han gleder seg til å prøve igjen. Det gleder meg veldig masse :Heartred

Har forøvrig litt EL smerter i høyre side kjenner jeg. Ikke noe merkant EL slim ennå dog. Så da kommer nok EL ganske etter planen på tirsdag eller onsdag. :happy:
 
Synes det er utrolig spennende å bruke disse testene, og testetøs som jeg er får jeg liksom tilfredsstilt behovet for å teste :hilarious:

IMG_20191208_194550.jpg


Her er testene tørket, fra CD6 til CD12 i dag. :rolleyes:
 
CD 12
Når man tror en test ikke kan bli sterkere :rolleyes:
IMG_20191209_065630.jpg


EL er på vei!!! Helga har vært et eneste stort aksjemøte :hilarious: håper dette blir babyen vi har venta på ❤️
 
IMG_20191209_173312.jpg


Tenker at egget slipper i natt? EL slimet har kommet og det stikker vilt i hele magen. Hvis testen er negativ i morgen er jeg 0dpo i morgen og 1 dpo på onsdag :)
Har trua!! Legger inn aksjer igjen i kveld :cat:
 
Nå må jeg jo ha truffet toppen, den blir vel ikke mer positiv enn dette? Tatt i dag morges kl 7 . Den er jo helt svart nesten :hilarious:
IMG_20191210_084051.jpg


Lå våken i hele natt pga sykdom, og rundt kl 5 kjente jeg et skikkelig stikk nedi magen. Murringer flere timer før. Og etter stikket har det ikke vært mer murringer. Var det eggløsningen?? Har lest meg opp til at toppen kommer når EL skjer, for så å falle. Og testen viser vel lh produksjonen med en viss forsinkelse? Ergo hvis EL var i natt kommer negativ test litt etter.. ja hvis du som leser skjønner hva jeg mener :hilarious: kan jeg gå ut ifra at EL var i natt, at jeg er 0dpo i dag tro?
Tar en ny test i kveld for å se. Men jeg kan ikke skjønne at egget ikke slapp i natt altså :hilarious:

Tar gjerne imot erfaringer og tanker :cat:
 
Cd14
Blir ikke klok på de testene, og du som leser må jo tro jeg er helt bak mål :hilarious:
NÅ er jeg ikke i tvil om at den er positiv!
IMG_20191210_193106.jpg


:banghead: Vi får legge inn aksjer i kveld også. IKM beregning er vel således riktig. Gjennomsnittlig syklus på 28 dager ser det ut til å være. Vanlig. Jeg liker vanlig.
Ny test i morgen tidlig for å se om den blir negativ. Dpo land lar virkelig vente på seg :hilarious: men heller det enn å ikke vite om man har hatt EL :rolleyes: iiiiik det kribler i magen!

Forøvrig blir jeg ikke klok på hva som skjedde i natt...... For når man har den toppen av LH ... Så er jo EL forestående? Nei her må det googles litt kjenner jeg...
 
CD15 - 1DPO
Da var EL over, ihvertfall ifølge testene. Tok en test 22:30 i går og den var plutselig negativ.

IMG_20191210_223921.jpg


Synes det er utrolig moro hvordan man kan følge med på EL gjennom tester.
Fikk det bekreftet med negativ test på morgenurin nr 2 nå klokken 11.
IMG_20191211_111257.jpg


Derfor regner jeg det som at EL var i går, en eller annen gang. Fikk jo første positive test på mandag, CD 13. 12-48 timer har jo gått, så konklusjonen min føles riktig. Er da 1dpo i dag! Hurra :happy:
Tenker å teste lørdag 21/12. Vi har fått lagt inn aksjer daglig siden fredag, så innsatsen skal det ikke sies noe på ihvertfall :D
Ha en fin dag!
 
Back
Topp