Finnes det barnevogn med håndbrems og to svingbare hjul foran?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg hadde TFK Joggster III sist, og med bekkenløsning var håndbremsen et must. Men ett hjul foran var noe herk på alt annet enn asfalt, så jeg vil ha to svingbare hjul foran denne gangen.
Finnes det noe slikt?
 
Jeg hadde TFK Joggster III sist, og med bekkenløsning var håndbremsen et must. Men ett hjul foran var noe herk på alt annet enn asfalt, så jeg vil ha to svingbare hjul foran denne gangen.
Finnes det noe slikt?

Jeg har lett etter det samme og absolutt ikke funnet det noe sted, men om du vil hei vogn med håndbrems som virkelig kan kjøre overalt så anbefaler jeg thule urban glide. Jeg har trillet mange, mange vogner og denne er den mest lettstyrede Jeg har trillet, også etter barnet har blitt bikka 10 kg. Jeg hadde ikke bekkenløsning, men kjente at vogn uten brems i bratte bakker ble ganske tungt etter barnet ble 10kg+, men med bekkenløsning skjønner jeg jo at det er veldig fint lenge før dette. Det eneste negative med vogna er at sittedelen ikke er vendbar, ellers har jeg ingenting å utsette på den. Triller veldig godt på snø og grus.

https://www.lilleprinsen.no/produkt/thule-urban-glide-2-m-bag-black-on-black/
 
Eneste vogna jeg har funnet er babyjogger city Select lux. Men jeg synes vogna var rimelig tung å trille, så endte med å kjøpe tfk. Måtte ha vogn med bremse pga knærne. De har en testbane på babybanden i Oslo der du kan prøve om du bor i nærheten.
 
Last edited:
Baby jogger city select (lux), veldig god vogn så eg tenkte ikkje noko særlig over at den var litt tyngre enn andre :) Litt stor da, sidan den kan brukes som søskenvogn også. Men det er jo igjen positivt, at du kan ha søskenvogn med den i lengda :)
 

Men utenom den siste der har de vel bare en brems på håndtaket, og ikke en håndbrems som man brukes til å bremse jevnt med mens man triller? Eller så forsto jeg ikke riktig :)
 
Men utenom den siste der har de vel bare en brems på håndtaket, og ikke en håndbrems som man brukes til å bremse jevnt med mens man triller? Eller så forsto jeg ikke riktig :)
Ok en sånn brems det er snakk om? Var litt usikker. Tror jeg fant en sånn vogn også med håndbrems som gjør at det bremser sakte mens man triller. Skal se om jeg finner den.

Edit: Fant vogna men den selges ikke i Norge lenger ser det ut til
https://www.strollerbase.com/strollers/teutonia-bliss/
Det står at den har en "Deceleration handbrake" som jeg skjønner er en bremse som reduserer farten.
 
Last edited:
Ok en sånn brems det er snakk om? Var litt usikker. Tror jeg fant en sånn vogn også med håndbrems som gjør at det bremser sakte mens man triller. Skal se om jeg finner den.

Edit: Fant vogna men den selges ikke i Norge lenger ser det ut til
https://www.strollerbase.com/strollers/teutonia-bliss/
Det står at den har en "Deceleration handbrake" som jeg skjønner er en bremse som reduserer farten.

Wow, du er flink til å søke opp på nettet altså. :DJeg trodde jeg hadde sett alt som var :hilarious:
 
Wow, du er flink til å søke opp på nettet altså. :DJeg trodde jeg hadde sett alt som var :hilarious:
Takk! Heldig av og til for når jeg søker senere så er det ikke alltid det samme som kommer opp så må lete litt ekstra noen ganger. hvis jeg skal finne frem til det samme igjen :)
 
Back
Topp