Hvordan holde ut på jobb?

Lotta915

Glad i forumet
Det er sikkert flere enn meg med både full jobb, hus og barn. Forrige gang var jeg sengeliggende pga kvalme, oppkast og bekkenet. Det samme har begynt igjen nå.
Når kan man si stopp?
Hvordan holde ut hverdagen?

Det er sikkert flere enn meg med både full jobb, hus og barn. Forrige gang var jeg sengeliggende pga kvalme, oppkast og bekkenet. Det samme har begynt igjen nå.
Når kan man si stopp?

Ring legen din og få time. Det er uansett legen som avgjør om du får/ikke får sykemelding. Jeg gikk dit når jeg hadde vært hjemme fra jobb to dager pga kvalme. Rakk nesten ikke forklare meg før meldingen fra NAV tikka inn og jeg var en måneds sykemeldt.

Ring legen din og få time. Det er uansett legen som avgjør om du får/ikke får sykemelding. Jeg gikk dit når jeg hadde vært hjemme fra jobb to dager pga kvalme. Rakk nesten ikke forklare meg før meldingen fra NAV tikka inn og jeg var en måneds sykemeldt.
Samboeren min mener at jeg bør presse meg mer. Jeg merker jo at jeg ikke henger helt med på jobb nå. Jeg gjør en dårligere jobb og får med meg lite. Det fungerer jo ikke å ikke være helt med når man jobber i barnehage. Jeg har allerede fått litt tilrettelagt med å slippe de verste bleiene.

Ring legen, tenk på deg og helsen din! Jeg har selv vært sykemeldt rett over en uke, var hos legen i dag og fikk sykemelding tom. 05.01, pga psyken, og alt stresset. Har mistet en del ganger i jobb sammenheng, så fått klar beskjed fra sykehus (ivf), lege og fagforening om å ta det med ro.. så hør på kroppen din, ta en pause, du fortjener det! Du lager faktisk en ny person❤

Samboeren min mener at jeg bør presse meg mer. Jeg merker jo at jeg ikke henger helt med på jobb nå. Jeg gjør en dårligere jobb og får med meg lite. Det fungerer jo ikke å ikke være helt med når man jobber i barnehage. Jeg har allerede fått litt tilrettelagt med å slippe de verste bleiene.

Samboeren din? Er han lege? Eller gravid?
Nå virker jeg sikkert ufølsom og tverr, men hvis han ikke kan krysse av i noen av de boksene synes jeg kanskje han bare skal knipe igjen. Haha. Ikke meningen å være frekk, men sånt provoserer meg kolossalt. Håper du tenker på deg selv!

Samboeren din? Er han lege? Eller gravid?
Nå virker jeg sikkert ufølsom og tverr, men hvis han ikke kan krysse av i noen av de boksene synes jeg kanskje han bare skal knipe igjen. Haha. Ikke meningen å være frekk, men sånt provoserer meg kolossalt. Håper du tenker på deg selv!

Han tenker mer på penger enn på formen min vet jeg. Sist jeg gikk gravid så fikk jeg ikke penger fordi nav hadde gjort en feil. Han er redd vi kommer til å slite økonomisk igjen om jeg blir sykemeldt.

Sniker.

Jeg synes ikke man skal ”holde ut”. Selvfølgelig skal man være i jobb i den grad det er mulig, men man skal ikke pine seg gjennom dagene bare for og være sta. Det er det ingen som takker deg for. Du, din helse, babyen og familien må faktisk komme først. Og familielivet har man ikke mulighet til og trappe ned eller sykmeldes fra, derfor er det jobben som må vike om det ikke går. Jeg hadde snakket med legen om i hvert fall gradert sykmelding.

For alt jeg vet kan det for seg etter uke 12-14, men at jeg sliter litt ekstra nå. Jeg tror kroppen sier ifra om at jeg trenger mer hvile enn jeg får nå.

Han tenker mer på penger enn på formen min vet jeg. Sist jeg gikk gravid så fikk jeg ikke penger fordi nav hadde gjort en feil. Han er redd vi kommer til å slite økonomisk igjen om jeg blir sykemeldt.

Å ja, da skjønner jeg jo at han er litt betenkt, men det skal vel litt til at nav gjør feil igjen. Jeg ville nok i alle fall ikke hørt på ham. Klart du skal snakke med legen!

Å ja, da skjønner jeg jo at han er litt betenkt, men det skal vel litt til at nav gjør feil igjen. Jeg ville nok i alle fall ikke hørt på ham. Klart du skal snakke med legen!

Jeg har en time denne uken, så får jeg høre hva legen sier. Dette er ikke noe jeg tar lett på, men jeg må tenke på barnet jeg allerede har og meg selv, ikke bare penger inn.

I dag leverte jeg i bhg til kl 8 og dro hjem å la meg. Jeg klarte ikke å bevege meg igjen før kl 14 på dagen, jeg var helt slått ut etter en dag på jobb. Jeg hentet barnet mitt i bhg igjen til 15.30, lagde middag og lekte med barnet frem til kl 18. Først etter en slik dag så har jeg overskudd til 1t TV før jeg legger meg. Jeg har ikke overskudd til å rydde kjøkkenet eller vaske klær, men kanskje jeg klarer det i morgen..

Nei off det er ikke lett .. jeg selv har innsett nå at jeg ikke fungerer slik jeg burde på jobb og føler det går ut over både barna og de andre ansatte .. Jobber også i barnehage :happy:
Snakka med legen i dag å innså at eneste beste jeg kunne gjøre nå var å tenke på meg selv, spira i magen og den lille gutten jeg har fra før .. så da ble jeg vist sykemeldt slik at jeg kan sove og jobbe med å spise mere mat .. sliter enormt med kvalme og spiser nesten ikke :confused::depressed:

Nei off det er ikke lett .. jeg selv har innsett nå at jeg ikke fungerer slik jeg burde på jobb og føler det går ut over både barna og de andre ansatte .. Jobber også i barnehage :happy:
Snakka med legen i dag å innså at eneste beste jeg kunne gjøre nå var å tenke på meg selv, spira i magen og den lille gutten jeg har fra før .. så da ble jeg vist sykemeldt slik at jeg kan sove og jobbe med å spise mere mat .. sliter enormt med kvalme og spiser nesten ikke :confused::depressed:

Hvor mye ble du sykemeldt?

Når kan man si stopp?
Kontakt legen og legg frem situasjonen. Jeg er sykmeldt pga mange faktorer i svangerskapet. Jeg ba ikke om sykmelding, legen bestemte at det var det beste for meg :happy:

Jeg er blitt sykemeldt 100%, for uke nr 3 nå. Er kvalm stort sett hele tiden, sover mye, får i meg lite næring. Jeg prøver å rydde litt når jeg får 5-10 min med energi, men husarbeid har ikke skjedd på to uker (og da kun fordi jeg måtte) (bor ikke med barnefar/kjæreste enda). Og jeg har ingen barn fra før. Tror ikke tiden for å presse seg er nå når du bygger et annet menneske altså! Ta kontakt med legen din.

Er ikke for mye kvalm her, bare jeg sørger i å få i meg hyppige måltider. Det gjør jeg i min jobb. Men mtp siste uken har det vært tøft fordi jeg er andpusten av den minste lille ting.. til og med på fridagen idag! og jeg kan ikke fortelle det på jobb enda. Da vet hele verden det nemlig..... min sjef vet det og støtter 100% men jeg jobber på to forskjellige steder i min stilling. lurer på hvordan jeg skal holde ut til jul.

Hvor langt er dere på vei, dere som er sykemeldt? Syntes selv det er så tidlig enda å bli sykemeld (6+6idag), men tror snart jeg ikke klarer mer pga diabetes t1 og dårlig regulert blodsukker i arbeidstiden. går veldig utover psyken å holde på sånn også, men sitter fryktelig langt inne å sykemelde meg

Hvor langt er dere på vei, dere som er sykemeldt? Syntes selv det er så tidlig enda å bli sykemeld (6+6idag), men tror snart jeg ikke klarer mer pga diabetes t1 og dårlig regulert blodsukker i arbeidstiden. går veldig utover psyken å holde på sånn også, men sitter fryktelig langt inne å sykemelde meg
Jeg er 8+2 :happy: men er ikke jeg som sykmelder meg, legen min sykmelder meg! :p Stoler på at hun vet hva hun gjør :happy:

Last edited:
Er ikke for mye kvalm her, bare jeg sørger i å få i meg hyppige måltider. Det gjør jeg i min jobb. Men mtp siste uken har det vært tøft fordi jeg er andpusten av den minste lille ting.. til og med på fridagen idag! og jeg kan ikke fortelle det på jobb enda. Da vet hele verden det nemlig..... min sjef vet det og støtter 100% men jeg jobber på to forskjellige steder i min stilling. lurer på hvordan jeg skal holde ut til jul.

Jeg får ikke hyppige måltider. Jeg får spist rett før jeg går inn til jobb, Ca 8. Så spiser jeg igjen kl 11, er jeg heldig får jeg kl 14.30. Som regel må jeg gå fra 11 til 15.30 før jeg får spist igjen.

Back
Topp