Kjenner liv i magen

Diamant

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Er det flere her inne som kjenner liv i magen? Ble helt overrasket her jeg ligger i sofaen og slapper av :love7
Er 12+0
 
Last edited:
Er det flere her inne som kjenner liv i magen og ser den beveger seg? Ble helt overrasket her jeg ligger i sofaen og slapper av :love7
Er 12+0

Hæ, det var tidlig! :) Men så kjekt da! Selv har jeg litt bakovervendt livmor tenker at hvis jeg ser noe bevege seg på magen så er det gass i tarmene :hilarious: Er 12+2. Kjenner noe der nede innimellom, det kiler liksom litt fra innsiden på en måte, så jeg må klø litt, men jeg aner ikke hva jeg skal kjenne da :) Tenker at det kan være klærne som kiler meg på magen og.
 
Er det flere her inne som kjenner liv i magen og ser den beveger seg? Ble helt overrasket her jeg ligger i sofaen og slapper av :love7
Er 12+0
Oii det var tidlig :) er selv 14+2. Kjenner litt merkelig følelse i magen innimellom, men vet ikke om det er fosteret :) vanskelig å forklare!
 
Er også 12 og kjenner det. Velsig små og svake bevegelser og ikke så ofte. Men er ikke i tvil ❤️
 
Her også! 13+1 idag og har kjent det et par dager. Ganske sikker på at det er baby jeg kjenner. Så utrolig betryggende og deilig. :Heartred
 
Så spennende! DET var tidlig å se bevegelse!

Går og venter jeg og, men ingenting enda. Og har morkaken på øvre fremre del, så må nok vente en stund er jeg redd.
Og bevegelse på utsiden tipper jeg er laaangt unna da jeg har bittelitt vattering på utsiden og. ;)

Vet du hvor du har morkaken plassert? :)
 
Ikke kjent noe foreløpig men er bare 11-12 uker på vei. Mistenker at jeg har morkaka framme for hadde bak i sist svangerskap og kjente da små bevegelser nå.
 
Sorry, klarer ikke å dy meg. De aller fleste kjenner ikke bevegelse før tidligst uke 16-17, og ofte ikke før i uke 20, hvertfall som førstegangs. Skal ikke si at der er umulig å kjenne noe i uke 12, men kan hvertfall si det er umulig å se bevegelse utenpå så tidlig. Det er kun ønsketenkning. Det kan skape mye uro for andre hvis de tror det er normalt å kjenne så tidlig, noe det absolutt ikke er, og man får ikke mye helsepersonell og fagfolk til å tro på at man kjenner/ser bevegelse så tidlig.

Så lite er forresten et foster i uke 12. Det har for ikke lenge siden startet å bevege seg, og har verken vekt, muskler eller størrelse til å bevege seg slik at det synes utenpå magen din. Det er større sannsynlighet for at bæsjen din syns da.:confused005

.Screenshot_20191202-182209_Samsung Internet.jpg
 
Last edited:
Sorry, klarer ikke å dy meg. De aller fleste kjenner ikke bevegelse før tidligst uke 16-17, og ofte ikke før i uke 20, hvertfall som førstegangs. Skal ikke si at der er umulig å kjenne noe i uke 12, men kan hvertfall si det er umulig å se bevegelse utenpå så tidlig. Det er kun ønsketenkning. Det kan skape mye uro for andre hvis de tror det er normalt å kjenne så tidlig, noe det absolutt ikke er, og man får ikke mye helsepersonell og fagfolk til å tro på at man kjenner så tidlig.

Så lite er forresten et foster i uke 12. Det har for ikke lenge siden startet å bevege seg, og har verken vekt, muskler eller størrelse til å bevege seg utenpå magen din. Det er større sannsynlighet for at bæsjen din syns da.:confused005

.Vis vedlegget 313443

har ikke skrevet jeg kjenner det utenpå. det vet jeg er en stund til enda. Mener mannen kjente spark utenpå i uke 16 med nr 2.

Dette er mitt barn nr 3, jeg kjenner noe jeg tenker er spark, selv om jeg bare er i uke 12. Dette gjorde jeg med nr 2 også. Er langt i fra kraftig, magemusklene mine er godt splittet etter to svangerskap, så nei det er ikke umulig.
Kjenner forskjell på bæsj og baby!

med førstemann kjente jeg ikke før i uke 18/19 om jeg husker riktig.
 
Det er ikke vanlig å kjenne så tidlig nei, men det er fullt mulig. Gynekologen min på tul sa til og med at jeg sannsynligvis kom til å kjenne det tidlig pga fysikk og plassering av morkake, og når jeg sa at jeg trodde jeg hadde kjent småpilling allerede i uke 12-13 første svangerskap sa han at da tippet han jeg kom til å kjenne det i den tiden nå også. Så det er ikke noe å være bekymret for om man ikke kjenner det, men enkelte KAN kjenne det så tidlig.
 
har ikke skrevet jeg kjenner det utenpå. det vet jeg er en stund til enda. Mener mannen kjente spark utenpå i uke 16 med nr 2.

Dette er mitt barn nr 3, jeg kjenner noe jeg tenker er spark, selv om jeg bare er i uke 12. Dette gjorde jeg med nr 2 også. Er langt i fra kraftig, magemusklene mine er godt splittet etter to svangerskap, så nei det er ikke umulig.
Kjenner forskjell på bæsj og baby!

med førstemann kjente jeg ikke før i uke 18/19 om jeg husker riktig.


Nå sa jeg heller aldri at det var umulig å kjenne noe, jeg sa kun umulig for bevegelse utenpå.
Nå fødte jeg for 6 mnd siden, og kan fortsatt kjenne fantomspark til tider. Er ikke gravid. Kroppen kan lure en til mye :) ser bare logisk på det med faktisk str på foster, livmor rundt, tarmer utenpå og så fett og hud.
 
Det er ikke vanlig å kjenne så tidlig nei, men det er fullt mulig. Gynekologen min på tul sa til og med at jeg sannsynligvis kom til å kjenne det tidlig pga fysikk og plassering av morkake, og når jeg sa at jeg trodde jeg hadde kjent småpilling allerede i uke 12-13 første svangerskap sa han at da tippet han jeg kom til å kjenne det i den tiden nå også. Så det er ikke noe å være bekymret for om man ikke kjenner det, men enkelte KAN kjenne det så tidlig.

Hvis du leser det jeg skrev, så står det at jeg ikke sier det er umulig å kjenne så tidlig, men umulig å se bevegelse noe ts skrev hun gjorde.
 
Hvis du leser det jeg skrev, så står det at jeg ikke sier det er umulig å kjenne så tidlig, men umulig å se bevegelse noe ts skrev hun gjorde.

Ok, greit det. Bare tonen din i innlegget var veldig passiv aggressiv, så jeg følte behov for å beskytte både ts og oss andre litt. Men ikke sikkert det var ment sånn.
 
Nå sa jeg heller aldri at det var umulig å kjenne noe, jeg sa kun umulig for bevegelse utenpå.
Nå fødte jeg for 6 mnd siden, og kan fortsatt kjenne fantomspark til tider. Er ikke gravid. Kroppen kan lure en til mye :) ser bare logisk på det med faktisk str på foster, livmor rundt, tarmer utenpå og så fett og hud.

ikke mye fett her da. Og jeg finner hjertelyden der hvor jeg har kjent bevegelser. Men du får ha din tro. Jeg ser jeg ikke er alene med å kjenne tidlig :)
 
har ikke skrevet jeg kjenner det utenpå. det vet jeg er en stund til enda. Mener mannen kjente spark utenpå i uke 16 med nr 2.

Dette er mitt barn nr 3, jeg kjenner noe jeg tenker er spark, selv om jeg bare er i uke 12. Dette gjorde jeg med nr 2 også. Er langt i fra kraftig, magemusklene mine er godt splittet etter to svangerskap, så nei det er ikke umulig.
Kjenner forskjell på bæsj og baby!

med førstemann kjente jeg ikke før i uke 18/19 om jeg husker riktig.

Og var forøvrig tull med den bæsjekommentaren
Ok, greit det. Bare tonen din i innlegget var veldig passiv aggressiv, så jeg følte behov for å beskytte både ts og oss andre litt. Men ikke sikkert det var ment sånn.

Ikke ment angripende sånn i hvertfall, mer at man blir litt oppgitt. Mange som kvier seg for slike forum, og som blir ekstra bekymret av å være her inne, spesielt som førstegangs. Derfor prøvde jeg å komme med en liten motpol, og vise mer hva som faktisk er vanlig. Og hovedgreia gikk mot at man SER bevegelse ved 12 uker. Formulerte meg kansskje litt for dårlig der:)
 
Med første skjønte jeg ikke at det var bevegelser jeg kjente før i uke 19 tror jeg. Husker mannen kjente det utenpå i 22+2.
Jeg hadde så mye fantomspark året etter fødsel at jeg måtte kjøpe graviditetstester for å roe meg ned.
Nå kjenner jeg de samme bevegelsene, men jeg er 95% sikker på at det bare er luft i tarmene enda! (Er 12+2)

kjenner jeg også er litt sur for at hun på tul ikke sa hvor morkaken kom til å ligge. Forrige gang hadde jeg foran.
 
Og var forøvrig tull med den bæsjekommentaren


Ikke ment angripende sånn i hvertfall, mer at man blir litt oppgitt. Mange som kvier seg for slike forum, og som blir ekstra bekymret av å være her inne, spesielt som førstegangs. Derfor prøvde jeg å komme med en liten motpol, og vise mer hva som faktisk er vanlig. Og hovedgreia gikk mot at man SER bevegelse ved 12 uker. Formulerte meg kansskje litt for dårlig der:)

Jada, ser den :) Selv blir jeg veldig bekymret av alle som skriver om opplevde MA og SA etc, og det er det full åpenhet om å skrive om og dele (som det absolutt skal være), da må det være åpenhet for å skrive om de hyggelige tingene også, selv om ikke alle opplever det samtidig. Men lurt å få fram tydelig at det ikke er normalen altså, tommel opp for det :)
 
Nå sa jeg heller aldri at det var umulig å kjenne noe, jeg sa kun umulig for bevegelse utenpå.
Nå fødte jeg for 6 mnd siden, og kan fortsatt kjenne fantomspark til tider. Er ikke gravid. Kroppen kan lure en til mye :) ser bare logisk på det med faktisk str på foster, livmor rundt, tarmer utenpå og så fett og hud.
Fødte for 3 år siden, og fantomsparkene har aldri slutta :hilarious: Vet derimot forskjellen nå på lille og fantomsparkene, for alt som føles høyere enn hoftene vet jeg er fantomspark. Er 14 uker og kjenner små romsteringer/bevegelser inni livmorsområdet nå. Kjente det tydelig innvendig og utvendig i uke 16 sist (med morkake foran) så føler egentlig ikke jeg er så tidlig denne gangen, siden jeg vet hva jeg kjenner etter. Har dyttet også og fått respons (innvendig, ikke synlig utenfor) ❤️ Kan selvfølgelig være innbilning, men tror ikke det :)
 
Hæ, det var tidlig! :) Men så kjekt da! Selv har jeg litt bakovervendt livmor tenker at hvis jeg ser noe bevege seg på magen så er det gass i tarmene :hilarious: Er 12+2. Kjenner noe der nede innimellom, det kiler liksom litt fra innsiden på en måte, så jeg må klø litt, men jeg aner ikke hva jeg skal kjenne da :) Tenker at det kan være klærne som kiler meg på magen og.

Jeg har også bakovervendt livmor, men på ultralyd 11+3 hadde den snudd seg framover. Jeg føler også av og til at jeg kjenner antydning til noe, men om det er luft eller baby det aner jeg ikke :p
 
Trodde jeg kjente noe, men så oppdaget vi at morkaka ligger forran så da var det nok ikke det allikevel:wideyed:
 
Back
Topp