Hva er deres rareste juletradisjoner?

Fast tradisjon at det pyntes til jul hvert år den 29.november(bursdsgen til mellemstesnupp). Setter på julelys ute 1.november. Spiser flæskestej og and til jul(jeg er opprinnelig dansk). Og vi har risalamande med varm kirsebærsaus til dessert(dansk riskrem med mandler, mandelessens og uten vaniljesukker).
 
Kanskje ikke så veldig rar, men vi spiser and fylt med epler og svisker på julaften :)
 
For meg er lefser eller lomper med laks og spekemat obligatorisk mat på 1. juledagsfrokosten. Som jeg har inntrykk av at både mannen min og mange andre synes er rart og ikke har noen tradisjon med.
 
For meg er lefser eller lomper med laks og spekemat obligatorisk mat på 1. juledagsfrokosten. Som jeg har inntrykk av at både mannen min og mange andre synes er rart og ikke har noen tradisjon med.
Vi spiser også dette 1. juledag! Gjerne også med eggerøre
 
Vi lar ungene kjøpe seg hver sin nisse hvert år :)
 
Hmm.. Huset skal være pyntet til 1.des. Juletreet skal opp den 14.des,gjerne ekte tre som er edelgran. Vet ikke om det er uvanlig, men hverfall annerledes enn det mannen er vant til :)
 
Triller terning over hvem som skal åpne pakke, vet ikke om dette er uvanlig.. vi er 6 søstre, en terning har jo 6 tall, også triller vi terningen om hvem sin tur det er, alle får gave hver runde, ingen får mange på en runde :)
 
Vi reiser til svigers og blir der fra lille julaften til 2. dag. De bor 5 min unna med bil :)
Min mann lager dynegrøt på julaften morgen som vi spiser rundt kl ett eller to. Med mandel i selvsagt.
Så orker vi ikke middag før sent, når andre er ferdig med desserten setter vi oss til bords.
Vi koser oss veldig hele dagen og ler mye. Jeg gleder meg hele året til vår jul <3
 
Obligatorisk solsnufest 22. Des (vintersolverv) når det endelig går mot lysere tider. Vi er ute uansett vær, fyrer i bålpanna, spiser grøt og drikker gløgg. Mange i nabolaget har hengt seg på, og det er blitt en koselig førjulstradisjon.
 
Back
Topp