Seng til tvillinger

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Skal ha tillinger i Mai, og nå fått tiøbud om ei bedside crib. Tenker den hadde vørt kjekk om behge kunne ligge i den i starten, men hva tenker dere som aølerede har tvillinger eller skal ha? Hva er praktisk i forhold til soving og mating på natten?
 
Våre sov sammen i vanlig sprinkelseng første halvåret, etter det ble det for trangt. Nå fikk de bare flaske da, mulig bedside crib er veldig praktisk ift sprinkelseng om man ammer :)
 
Våre sov sammen i vanlig sprinkelseng første halvåret, etter det ble det for trangt. Nå fikk de bare flaske da, mulig bedside crib er veldig praktisk ift sprinkelseng om man ammer :)
Ok, takk for svar :)

Tror bedside crib er litt smalere så ikke sikkert de kan ligge sammen så lenge da,men tenker siden de er vant til å ligge sammen så er det beat å fortsette med dette kanskje?! Altså de første mnd ette fødsel?
 
Ikle tvillinger men jeg gikk for sprinkelseng fra ikea. Tok av den ene siden og satt den mellom vegg og seng så den ikke kunne skli. Da ble det litt som en bed side men var jo god plass og jeg slapp og ha flere senger
 
Ok, takk for svar :)

Tror bedside crib er litt smalere så ikke sikkert de kan ligge sammen så lenge da,men tenker siden de er vant til å ligge sammen så er det beat å fortsette med dette kanskje?! Altså de første mnd ette fødsel?

Kommer litt an på hvert enkelt tvillingpar, både ift størrelse og temperament også :) Våre ble begge litt for "romstore" rundt 6 mnd alder.

Husker vi spurte endel på barselavdelingen om de trodde det var en fordel for dem å ligge sammen. Fikk litt varierte svar og meninger, så man må vel bare prøve seg fram der som med det meste annet:)
 
Skal ha tillinger i Mai, og nå fått tiøbud om ei bedside crib. Tenker den hadde vørt kjekk om behge kunne ligge i den i starten, men hva tenker dere som aølerede har tvillinger eller skal ha? Hva er praktisk i forhold til soving og mating på natten?

Anbefaler å droppe bedside crib til tvillinger, å heller gå for en vanlig sprinkelseng hvor du kan senke eller fjerne ene siden og fest den til sengen din. Bedside er smal, og jeg personlig synes det var litt tullette å skulle ha en seng som varte så kort. At de er vant til å ligge sammen er greit nok men tipper det er plass til begge to toppen 4-8 uker og hva er da vitsen? (sammenligner nå med jenta mi og nevøen som er like gammel, var ikke lenge det var plass til de i samme vogn feks!)

Ved neste barn kommer jeg også til å droppe bedside crib å heller gå for løsning nevnt over, selv ved bare et barn.
 
  • Liker
Reactions: Pio
Back
Topp