Hvor mange barn?

Vi ønsker oss 2 men det blir kanskje bare 1. Hun er 5 uker nå. Prøver legen har tatt viser at vi har veldig dårlig tid med å få en til, og å få den første viste seg å bli en real utfordring psykisk for meg og for forholdet. Så vi har blitt litt skremt fra å få 2
 
Har lyst på en til. :) Vi har en på 10år,en engel og en 9uker ;) Alle prøver sier at vi er friske og at vi har stor sjanse å lykkes med neste svangerskap. Men siden han er 38snart og jeg er 37år tenker vi at vi kan ikke vente for lenge med neste så skal prøve når lille er ett år ;) Det tok 3 år for å få den lille,håper at neste gang det går fortere :)
 
Har en nydelig ivf gutt som blir 1 år om to dager, og er 19 uker på vei med lillebror som dukket opp som en naturlig overraskelse i sommer:Heartblue vi har 5 egg på frys, men det blir ikke fler enn 2 barn på oss:happy:
 
Jeg ønsker meg 3. Men siden vi brukte så lang tid på nr 2 og alderen jobber mot meg (Er 35 i år) er jeg redd det blir 2.
 
Ønsker oss et søsken til vår lille frøken ❤️
 
Har en nydelig ivf gutt som blir 1 år om to dager, og er 19 uker på vei med lillebror som dukket opp som en naturlig overraskelse i sommer:Heartblue vi har 5 egg på frys, men det blir ikke fler enn 2 barn på oss:happy:

Verdens beste overraskelse ❤️
 
Jeg har alltid ønsket meg to, men med 3,5 år med prøving og kun 1 av 4 svangerskap som har lyktes så blir det nok kun med den ene. Mannen min ønsker ikke flere, og jeg tror ikke jeg psykisk orker en evt. lang prøveperiode og et svangerskap til.
Jeg var kjempeheldig med lite plager, enkel (men ekstremt smertefull) fødsel og absolutt ingen plager i ettertid. Men jeg har lyst til å få tilbake en kropp som fungerer optimalt og ikke risikere at den blir ødelagt av et nytt svangerskap. Det høres kanskje overfladisk ut, men med pcos og en rygg som trenger mye trening så er ikke et nytt svangerskap optimalt.

Kanskje vi på sikt kan bli fosterhjem eller avlastningshjem for noen som trenger det. :)
 
Vi skal nok prøve oss på nr 2, kanskje i august-september neste år med innsett av eskimoen. Blir ikke noen nye forsøk etter det så håper egget på frys sitter. Eventuelt prøve da letrozol med ovitrelle noen sykluser da hovedproblemet er manglende eggløsning og laber kvalitet hos meg.
 
Vi skal nok prøve oss på nr 2, kanskje i august-september neste år med innsett av eskimoen. Blir ikke noen nye forsøk etter det så håper egget på frys sitter. Eventuelt prøve da letrozol med ovitrelle noen sykluser da hovedproblemet er manglende eggløsning og laber kvalitet hos meg.
Krysser fingrene for at eskimoen i frysa er det som trengs ❤️
 
Har en som blir 10 uker på mandagen neste uke, drømmer allerede litt om en til :hilarious:
Etter mange års prøving så fikk vi endelig det etterlengta barnet ved hjelp av ivf. Var heldig med at det ble full klaff på andre innsett. Ble gravid på første innsett også, men det endte desverre i kjemisk. Har bare ett egg på frys, tenker litt sånn at det skal sikkert litt til at jeg skal være så heldig at det blir full klaff med det. Ønsker i hvertfall ett barn til, kanskje to :) Vil at gutten vår i hvertfall får ett søsken om vi er så heldige :)
 
Ser innlegget er gammelt, men spør allikavel.
Dere som har fått mer enn 2, er det fordi dere har hatt egg på frys fra tidligere forsøk hvor det har blitt baby?
Har ingen egg igjen på fryseren, og har 2 barn, så det er vel liten sannsynlighet for at jeg får hjelp til en evt tredjemann?
 
For snart to år siden skrev jeg at det nok bare ble en. Etter en stund ble vi klare for å starte prøvingen på nr 2, ble litt humpete før vi fikk starte, men den gangen klaffet det på første forsøk, kun med metformin for stabilisering av syklus. For en som forventet ny runde med lang prøving og muligens flere mislykka svangerskap igjen er det en helt surrealistisk følelse.
Nå har vi fått våre to jenter, og det føles det riktig ut å stoppe.
 
Ser innlegget er gammelt, men spør allikavel.
Dere som har fått mer enn 2, er det fordi dere har hatt egg på frys fra tidligere forsøk hvor det har blitt baby?
Har ingen egg igjen på fryseren, og har 2 barn, så det er vel liten sannsynlighet for at jeg får hjelp til en evt tredjemann?

Jeg ville ha prøvd å ta kontakt for hjelp også til nummer 3. Det værste som kan skje er at dere vil få et nei. Og personlig klarer jeg ikke å se hvorfor man ikke skal få hjelp til en tredje. Så jeg sier be om henvisning. Om ikke annet så kan du jo be om hjelp privat. Der er terskelen ofte litt lavere for å få hjelp. Og ønske om et tredje barn er da slett ikke så skadaløst.
 
Jeg ville ha prøvd å ta kontakt for hjelp også til nummer 3. Det værste som kan skje er at dere vil få et nei. Og personlig klarer jeg ikke å se hvorfor man ikke skal få hjelp til en tredje. Så jeg sier be om henvisning. Om ikke annet så kan du jo be om hjelp privat. Der er terskelen ofte litt lavere for å få hjelp. Og ønske om et tredje barn er da slett ikke så skadaløst.

Har jeg også kommet frem til :) Kommer til å søke i januar, og begynne å spare. For får vi ikke godkjent hjelp fra det offentlige, så kan vi spare opp til å gå privat når ammingen er over :)
 
Alltid ønsket meg fem barn. Får se hva det blir, dog. Jeg er på nr 3, prøver på nr 4.. har 3 egg på frys enda, så.
 
Vi skal nok prøve oss på nr 2, kanskje i august-september neste år med innsett av eskimoen. Blir ikke noen nye forsøk etter det så håper egget på frys sitter. Eventuelt prøve da letrozol med ovitrelle noen sykluser da hovedproblemet er manglende eggløsning og laber kvalitet hos meg.

Ble innsett av fryseeegget august 2021 uten hell, men hadde nytt uttak (totalfrys) november og innsett frys januar 2022. Gravid med lillebror.

Dette blir sistemann ;)
 
Ser at jeg tidligere har skrevet 3 i denne tråden, da første barnet var rundt 8 mnd. Nå er nummer 2 snart et år og jeg tror jeg velger å si at 2 er akkurat passe for oss:bag:;)
 
Back
Topp