En smule missunnelig

Er enig i at det er litt for lett å sykmelde seg nå til dags. Legen gir sykmelding nesten uten spørsmål, spesielt når det gjelder min lege. Jeg orker ikke tanken på sykemelding uten grunn. Sykmeldte meg i 3 dager i begynnelsen av svangerskapet, for jeg hadde sterke magesmerter og fungerte rett og slett ikke på jobb. Klarte ikke konsentrere meg og følte det ikke var forsvarlig å jobbe som sykepleier. Nå har jeg veldig lette graviditetsplager som å være Uggen og mye trøtt, sover ekstremt dårlig men jobber likevel 100%. Håper virkelig jeg klarer å gå så lenge som mulig på jobb uten sykmelding. Hater å sitte hjemme..
Meen, jeg skjønner veldig godt at noen må sykmelde seg pga sterk kvalme eller andre grunner. Alle er forskjellige.


Så flink du er! Jobber som assistent på sykehjem og har ikke hatt en eneste sykedag enda så langt. Men merker det er tyngre å være på jobb og tilstede når man er uggen...
 
Jeg tror virkelig ikke at flesteparten som er gravide og blir sykemeldt gjør det fordi det er så enkelt. Det har legene rett og slett ikke lov til å gjøre. Det må være en god grunn.
På min arbeidsplass blir alle gravide på ett eller annet tidspunkt sykemeldt og går over på permisjonspenger fordi det ikke er sikkerhetsmessig forsvarlig at de er på jobb grunnet utageringsfaren. Slik er set mange steder, i kriminalomsorgen, mange steder i helsevesenet og helt sikkert i en del andre yrkesgrupper. Ikke alle arbeidsplasser kan tilrettelegger for den gravide.
Jeg selv er leder og kan fortsette i jobb.

Videre så er det mange andre aspekter son spiller inn. Graviditet er ikke en sykdom, men som vi ser inne her er det veldig mange som sliter med en ulidelig kvalme og etterhvert andre plager som bekkenløsning osv.
De som sliter med en ulidelig kvalme har kanskje mer enn nok med å komme seg gjennom dagen, både fysisk og psykisk.
Så det og ta alle under en kam synes jeg blir helt feil.