Bedside crib

Barnehagelæreren

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Noen med erfaring på det kontra vanlig sprinkelseng? Verd det? ☺️

Hundre prosent. Mye lettere om natta hvis du ammer, så kan du bare skyve barnet rett bort istedenfor å måtte løfte oppi sprinkelsenga. Og hvis baby trenger en hånd å holde i, eller litt mammalukt, så er det bare å ligge helt borte med bedsiden. Mini sov i bedsiden til han var rundt 7 mnd, da måtte han over i seng. Skal absolutt bruke den til nestemann også, anbefales varmt. En av våre beste babykjøp. Bedsidecrib og bæresjal gjorde livet enklere.

Har ikke prøvd vanlig babyseng, men skal definitivt ha bedside på denne ungen slik som forrige. Trygghet, enkelt, plasseffektivt...

Jeg ville kjøpt bedside ved behov for hos oss var det et bomkjøp med første. Han ville ikke ligge der, for eneste plassen han skulle sove var med puppen :hilarious: Bedsidecriben ble derfor brukt maks 10 ganger av oss på 6 mnd vil jeg tro. Solgte den da videre fordi han flytta i egen seng på eget rom da :-) Denne gangen har jeg bare sprinkelseng, og kjøper heller en bedside om jeg ser vi kan trenge det :-)

Aldri hatt bed side crib men har sprinkelseng fra ikea der ene siden er tatt av. Satt sprinkelsengen i klemme mellom vegg og seng så står stødig, før festa vi med skrustikker.
Får da samme nytte som en bed side men slipper å bruke penger på det ;) veldig fornøyd selv om senga er større så har det aldri vært noe problem

Veldig fornøyd med bedsidecrib! :) vi hadde en som vi også kunne bruke som reiseseng på ferie, med side en kunne ta opp om en ville, som en mini- sprinkelseng, uten det nederste stille.:)

Aldri hatt bed side crib men har sprinkelseng fra ikea der ene siden er tatt av. Satt sprinkelsengen i klemme mellom vegg og seng så står stødig, før festa vi med skrustikker.
Får da samme nytte som en bed side men slipper å bruke penger på det ;) veldig fornøyd selv om senga er større så har det aldri vært noe problem

Det har jeg tenkt at vi må prøve, blir fort trangt med tvillinger i en sånn liten bedside:) Jeg har bare lurt på om vi får festa det godt nok, så det ikke kan bli glipp mellom sengene.

Ingen erfaring. Og kommer nok ikke til å kjøpe det, tenker det holder med å kjøpe ny sprinkelseng. Det har funket bra med de andre barna ❤️❤️

Men kan se fordelen med at de ligger nære, men samtidig i egen seng. Bare kjedelig å bruke penger på det!

Det var absolutt verdt det for vår del! Veldig praktisk mtp amming om natta :) Vi hadde det ikke med nr. 1, men med nr. 2. Og vi skal absolutt kjøpe det den gangen her også :joyful:

Den var gull verdt med vår første, blir garantert brukt denne gangen også:joyful:

Det har jeg tenkt at vi må prøve, blir fort trangt med tvillinger i en sånn liten bedside:) Jeg har bare lurt på om vi får festa det godt nok, så det ikke kan bli glipp mellom sengene.

strips i sengebeina, jeg kjørte den varianten på 2.mann:smug:

Kjøp tvinger på jula eller Clas olson, vi brukte to på troll bedside for jeg syns ikke hjullåsen var nok. Også rullet jeg eg helseteppe i den lille sprekken som ble mellom madrassene. Jeg vet også at noen har stroppet sengene fast med bagasjestropper, rundt begge sengene.

Helt fantastisk. Kommer ikke til å vurdere noe annet alternativ engang :)
Lillemor sov i bedsiden til hun ble 7 mnd, og så flyttet hun inn på eget rom med sprinkelseng. Smertefritt!

Jeg la et teppe under madrassen til babyen som gikk over på min side. Da var det helt tett. Men var snakk om glipe på 1 cm så var ikke fare for å falle mellom (var bare smokkene som falt og irriterte meg)
Står veldig stødig hvis du striper eller fester den med skrustikker og du slipper å bruke x antall tusen på en seng for 4-7 mnd

Tenker å kjøpe det - her kommer både 2- og 4 åringen inn i løpet av natta, så å ha babyen trygt på utsida i en slik vil gjøre ting mye lettere for mor (og storebrødrene får fortsatt komme og sove som dei vil) :)

Hatt med begge mine, god erfaring :)

Det var absolutt verdt det for vår del! Veldig praktisk mtp amming om natta :) Vi hadde det ikke med nr. 1, men med nr. 2. Og vi skal absolutt kjøpe det den gangen her også :joyful:

Samme her. Hadde ikke med første (men der måtte vi gi opp ammingen uansett), men med han andre hadde vi og det var helt gull :) veldig lettvindt ved amming på natta altså :)

Synes det virker så kjekt, men her blir det ikke noe bedside greier. Har hatt to barn som aldri har sovet en hel natt i sprinkelseng, så bruker ikke en krone på soveplass til denne babyen. Har fortsatt seng og madrass, som støver ned ved siden av senga vår slik at snart toåringen ikke skal falle ut av senga. Denne gangen skal jeg prøve for harde livet å få til tre ting jeg aldri har klart: smokk, flaske og egen seng.

Vi hadde en seng med dropside. Vi har en ganske høy seng selv, så da var sengen på høyde med grindsengen. Slapp å ta bort en side, så sengen var trygg i seg selv.

Vi kommer nok til å kjøpe bedside crib. Vi har ikke plass til sprinkelseng på soverommet vårt, så vi venter med det til baby skal på eget rom. Aner ikke hvordan det vil bli med baby og soving, men vil gjerne ha det klart som et alternativ, da jeg er redd for å sove med baby oppi senga vår.

Trenger man noe spesielt for å feste bedside cribs, eller gjelder det bare sprinkelseng der man kan ta bort ene siden? Dumt spørsmål, men jeg har virkelig ikke peiling.

Back
Topp