Hva er det siste

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
du ska gjøre før babyen kommer?

Jeg har en lang to do liste men det ser ikke ut som jeg helt kommer i mål Hehe... har fått blodtrykksmedisiner som gjør meg både trett, kvalm og svimmel. Føler meg som eg persilleblad. Lagte nettopp middag å så bare falt jeg helt sammen.

Jeg håper bare jeg slipper å komme hjem fra fødestuen til et bombet hus :)
 
Vel det første jeg må gjøre er å lage en liste hehe.. føler meg lott uforberedt også tar jeg det ganske rolig enda kjenner jeg..
 
Hadde jeg skulle gjort noe om, hadde jeg planlagt litt bedre i forhold til handling av mat. Jeg lå på sykehuset i 5 dager og da var det omtrent tomt for mat hjemme. Så måtte stoppe å handle på vei hjem fra sykehuset. Men med en nyfødt baby, bomull i hodet og ingen anelse hva vi hadde hjemme blei det ikke akkurat en effektiv handletur.
 
Kaste ut søppel og rydde i kjøleskapet så vi ikke kommer hjem til sur lukt i kjøleskapet og stank av søppel i huset. Vi blir en stund på sykehuset så at vi har noen som ser om huset så varme er på og ingenting ligger og råtner her hjemme blir det siste, viktigste for oss :)
 
Vil ha ordne i huset, og nærmer meg veldig. Har og fylt opp kjøleskap og frys, men vil handle en siste gang denne uken og, så kan han bare komme. Bygge om vogna oh lsge ammekurv så er alt klart. Tror jeg.
 
Jeg håper bare vi får noen til å passe katten. Det er en uke nå i slutten av november alle kattepasserne er borte, og fra 27. desember til 2. januar har vi heller ingen som kan passe. Så jeg bare krysser fingrene for at frøkna kan komme en gang vi har kattepass, hvis ikke blir jeg stressa:nailbiting:
 
Jeg håper bare vi får noen til å passe katten. Det er en uke nå i slutten av november alle kattepasserne er borte, og fra 27. desember til 2. januar har vi heller ingen som kan passe. Så jeg bare krysser fingrene for at frøkna kan komme en gang vi har kattepass, hvis ikke blir jeg stressa:nailbiting:
Men, er det ikke slik at kattene klarer seg noen dager alene? Ifht en hund liksom, så trenger de ikke gå ut ? Eller bor dere sykt langt borte ? Mulighet å levere katten til noen andre? Heldigvis skal min far passe hunden, og samboer går jo litt til og fra, og hunden er vant med å være alene hjemme lenge så ikke superkrise her, men skjønner du blir stressa.
 
Vaske og tørke støv, handle godt med mat så bestforeldra som passer bare kan ta fra skapa og slippe no handling for oss :) Handle inn smågodt og sjokolade til MEG (til jeg kommer hjem fra sykehuset) :D Det skal seriøøøøst nyyytes etter mange uker med omtrent 0 inntak siden påvist sva.dia.. ååå som jeg gleder meg.
 
Mange gode råd her! Har laget en knallgod vegetarcurry i dag som jeg har fryst ned i porsjoner. Skal lage meg lettvint ammemat. Middag nytter det ikke å lage i store porsjoner å fryse ned... bortsett fra kanskje lasagne. Tipper det kommer til å gå en del fisk... kommer nok til å bli lei fisk ganske fort :p
 
Vi må handle inn gaver til Sinterklaas (nederlandsk tradisjon som feires 5. Desember) og bli ferdige med julegaver. Må og kjøpe bilstol til baby og eldste på 5 år. Så må jeg se og pakke ferdig fødebagen.
 
Kjøpe gave til hemmelig venn fra termin 2016 og få sendt avgårde den er viktigst. Sette opp senga og skrive inn ungas aktiviteter i kalenderen på kjøkkenet...Skulle vaska mer, men det orker jeg ikke:wtf: Har egt ikke tid før 2-12.des mtp når babyen kan komme! Er altfor mye som skjer hver dag med unger og kamper osv....!
 
Tydelig at underbevisstheten vet litt om hva som kommer til å skje - den dagen jeg født med forrige hadde jeg en ordentlig fin dag. Jeg følte meg så frisk og rask. Jeg renset, kuret og pleiet hud og hår. Lakket negler og virkelig gjorde meg flid(det er litt gøy å se på nyfødt bildene av storebror) og ryddet mye hjemme og hadde det helt shiny. Jeg ringte rundt til mine besteforeldre og ga tilstandsrapport. Dette var bare tilfeldigheter at det ble gjort og tviler på at det blir samme denne gangen. Jeg tror det aller viktigste for meg denne gangen rett før vi drar blir å forsikre meg om at storebror føler seg trygg - om han viser tegn til å ikke være det får pappan bli hjemme og barnepasser kjøre meg på sykehuset. Planen er jo at det er min mamma som skal passe storebror og han er vanligvis veldig trygg på henne.
 
Tydelig at underbevisstheten vet litt om hva som kommer til å skje - den dagen jeg født med forrige hadde jeg en ordentlig fin dag. Jeg følte meg så frisk og rask. Jeg renset, kuret og pleiet hud og hår. Lakket negler og virkelig gjorde meg flid(det er litt gøy å se på nyfødt bildene av storebror) og ryddet mye hjemme og hadde det helt shiny. Jeg ringte rundt til mine besteforeldre og ga tilstandsrapport. Dette var bare tilfeldigheter at det ble gjort og tviler på at det blir samme denne gangen. Jeg tror det aller viktigste for meg denne gangen rett før vi drar blir å forsikre meg om at storebror føler seg trygg - om han viser tegn til å ikke være det får pappan bli hjemme og barnepasser kjøre meg på sykehuset. Planen er jo at det er min mamma som skal passe storebror og han er vanligvis veldig trygg på henne.

Sånn er det med førstemann her også. Huset var striglet og jeg hadde handlet inn mat og lagt alt klar. Det var ingen her hjemme som kunne rote til noe som helst. Med nr to var jeg veldig sliten og huset var hverken vasket eller ryddet, jeg hadde nok med å holde meg oppe og var alene med 2 åring i 3 uker før fødselen. Dermed ble det ikke en helt så hyggelig hjemkomst. Mannen hadde ikke rydder eller vasket noenting. Hadde bare tatt seg av eldstemann.

Har så lyst at der skal være rent og pent og ryddig når jeg komme hjem denne gangen. Ferdig fylt kjøleskap og lettvint ammemat, null klesvask og generelt bare få lov til å ha en dag eller to der jeg ikke springer å rydder og vasker og at det går an å komme hjem til litt adventsstemning og ikke totalt kaos, tomt kjøleskap og fult båssspann og vaskerom... men er stygt redd for at det blir virkeligheten. Skulle ønske jeg hadde mer avslappet forhold til rot og arbeidsoppgavene hjemme. Blir fort stressa når jeg ser hvor mye som må gjøres. Spesielt fordi det stort sett er jeg som driver logistikken og er hjernen bak rutinene i familien AS. Når jeg ser hvor skitten og rotete det blir av at jeg har vært 3 dager på sykehus kjenner jeg at jeg blir ganske motløs :confused:
 
Men, er det ikke slik at kattene klarer seg noen dager alene? Ifht en hund liksom, så trenger de ikke gå ut ? Eller bor dere sykt langt borte ? Mulighet å levere katten til noen andre? Heldigvis skal min far passe hunden, og samboer går jo litt til og fra, og hunden er vant med å være alene hjemme lenge så ikke superkrise her, men skjønner du blir stressa.

Hehe jeg skal ikke snakke på vegne av alle katter, men de er veldig sosiale dyr og bør ikke levnes hjemme mer enn en arbeidsdag med mindre man har flere som kan holde hverandre med selskap:) vår katt sover på eget pledd i sengen med oss, står opp sammen med meg på badet om morgenen, mjauer for å få mat og går etter meg hele dagen. Om hun hadde vært alene en natt tror jeg hun hadde holdt alle naboene våkne av desperasjon:rolleyes: men det må gå nok bra da, bryr meg bare veldig om henne :)
 
Planen er å få gått til frisøren og til hudpleieren for å fikse hår, bryn, føtter osv
Men nå kan det se ut som at jeg kanskje ikke rekker det likevel
 
Hehe jeg skal ikke snakke på vegne av alle katter, men de er veldig sosiale dyr og bør ikke levnes hjemme mer enn en arbeidsdag med mindre man har flere som kan holde hverandre med selskap:) vår katt sover på eget pledd i sengen med oss, står opp sammen med meg på badet om morgenen, mjauer for å få mat og går etter meg hele dagen. Om hun hadde vært alene en natt tror jeg hun hadde holdt alle naboene våkne av desperasjon:rolleyes: men det må gå nok bra da, bryr meg bare veldig om henne :)
Åh så stilig med så mye personlighet og ønske om nærhet i katten og. Hjemme på gården hadde vi så mange katter så de hadde jo selskap av hverandre og gikk og kom som de ville, så blir nok litt annerledes. Håper det ordner seg :angelic:
 
Planen er å få gått til frisøren og til hudpleieren for å fikse hår, bryn, føtter osv
Men nå kan det se ut som at jeg kanskje ikke rekker det likevel
Jeg har rukket alt det, i tillegg til manikyr faktisk. Deilig å tenke på. Lenge til neste gang :blackeye: rekker du ingen av delene?
 
Jeg har rukket alt det, i tillegg til manikyr faktisk. Deilig å tenke på. Lenge til neste gang :blackeye: rekker du ingen av delene?
Tvilsomt
Skal til overlegen på torsdag å for alt jeg vet blir det KS alt på fredag eller mandag liksom:wtf:
Jeg aner virkelig ikke
Så vi får bare se
 
Tvilsomt
Skal til overlegen på torsdag å for alt jeg vet blir det KS alt på fredag eller mandag liksom:wtf:
Jeg aner virkelig ikke
Så vi får bare se
Åh så spennende :happy:
Jaja, det er jo ikke noen krise om du ikke rekker noe. Du får jo verdens fineste gave uansett så alt annet kan vente :angelic:
 
Back
Topp