Flere som sliter med å skjule magen?

MaggieMay

Flørter med forumet
Her begynner den å komme fort fult! Er nummer fire, men synes det går utrolig kjapt uavhengig av det:woot: Kjenner livmora ganske høyt oppe, så spørs om nyheten snart må deles med de fleste..:oops:
 
Sliter veldig. Fått skikkelig mage.:) Går i store hettegensere nå. Planen er at vi skal fortelle storesøsken og familie når sambo kommer hjem fra jobb om 3 uker. :rolleyes:
4 gangs jeg også og kjenner livmoren rett under navlen nå.
 
Sliter veldig. Fått skikkelig mage.:) Går i store hettegensere nå. Planen er at vi skal fortelle storesøsken og familie når sambo kommer hjem fra jobb om 3 uker. :rolleyes:
4 gangs jeg også og kjenner livmoren rett under navlen nå.
Hvordan kjennes livmora ut? Når du sier at livmoren kjennes rett under navlen :eek:
 
Her begynner den å komme fort fult! Er nummer fire, men synes det går utrolig kjapt uavhengig av det:woot: Kjenner livmora ganske høyt oppe, så spørs om nyheten snart må deles med de fleste..:oops:
Jeg har også fått ganske synlig mage, valgte å fortelle det til barna i går pga det. Må fortelle det på jobb i løpet av neste uke også, orker ikke prøve å skjule det lengre. Er 10+3 i dag
 
Kjenner berre at magen er blitt meir stram, men har lagt på meg ein del i tillegg så. Gleder meg til å kunne sei det til alle så folk veit kvifor magen veks :cat:
 
Hvordan kjennes livmora ut? Når du sier at livmoren kjennes rett under navlen :eek:
Hvis du ligger på rygg og bruker fingrene til å presse forsiktig ned på magen, og starter fra skambeinet og beveger deg mot navelen. Så kan du kjenne at det i starten føles litt fastere/hardere, for så å gå over til mer mykt. Akkurat i overgangen der er toppen på livmora.
Håper det var greit forklart ;) Er ikke alle som klarer å kjenne det, eller vet hva de kjenner etter. Jeg selv er bare «yrkesskada» og godt vant med å kjenne på magen til dyra og har det litt i fingrene :p
 
Jeg greier ikke å skjule det lenger, og vi har fortalt det til de nærmeste. Så jeg bryr meg ikke så mye om å vise magen lenger. Og det er litt herlig. Å faktisk kunne kle seg sånn at magen synes :Heartred
Dette er nr 3 og eldste er akkurat blitt 4 år, så magen kom veldig fort denne gangen.
 
Sliter her og, folk titter på magen selv i store baggy gensere. Regner med jeg bare er oppblåst siden det er første, prøver å holde det hemmelig i 2uker til så jeg kommer forbi 12 uker. Men får se om jeg klarer det
 
Har skikkelig mage, men det er ikke babyen/livmora, det er luft! :hilarious: Er så oppblåst at jeg ser ut som jeg er godt over halvveis i svangerskapet! I tillegg virker det som om kroppen min «demonstrerer» for meg hvor mye den kan romme etter hvert måltid, for da er magen diiiiger!
 
Sliter jeg også, men kan nok ikke si at det er så mye annet enn luft:hilarious:
Har et barn fra før og 7 graviditeter bak meg - så mulig det spiller inn også.
 
Har skikkelig mage, men det er ikke babyen/livmora, det er luft! :hilarious: Er så oppblåst at jeg ser ut som jeg er godt over halvveis i svangerskapet! I tillegg virker det som om kroppen min «demonstrerer» for meg hvor mye den kan romme etter hvert måltid, for da er magen diiiiger!

hahhaha kjenner meg så sykt igjen på det du skriver :hilarious:
 
hahhaha kjenner meg så sykt igjen på det du skriver :hilarious:
Skulle tro magen husket forrige svangerskap, og den bare: «Klar!!! :smug:»
Og jeg bare: «Du trenger ikke å være sååå klar før om 5-6 mnd altså.... :rolleyes:»
 
Veldig vanskelig å skjule magen her også. Skal på TUL neste uke, tenker å fortelle til de på jobb etter det, lei av å prøve å skjule det:)
 
Jeg er førstegangs, sliter ikke med å skjule magen enda :) den synes litt hvis jeg går med noe tettsittende (men det unngår jeg), men folk vil nok uansett bare tenke at jeg er oppblåst/har gått opp et pr kg da det kun er helt nederst på magen at det buler litt ut.
 
Sliter med å skjule den nå ja.. orker snart ikke drive å prøve å gjemme den. Så vurderer å fortelle det etter ul neste uke. Da har jeg blitt 10 uker så. 3 mann dette, eller 4 siden jeg rakk å bli ganske stor med første som vi mistet i 6 mnd.
 
Jeg er førstegangs, sliter ikke med å skjule magen enda :) den synes litt hvis jeg går med noe tettsittende (men det unngår jeg), men folk vil nok uansett bare tenke at jeg er oppblåst/har gått opp et pr kg da det kun er helt nederst på magen at det buler litt ut.

Er helt nederst her også.. men den nederste delen har blitt ganske stor:oops: Ser ut som en tegneseriefigur om jeg slapper helt av...:eek: Noe jeg sjeldent gjør!
 
Hvis du ligger på rygg og bruker fingrene til å presse forsiktig ned på magen, og starter fra skambeinet og beveger deg mot navelen. Så kan du kjenne at det i starten føles litt fastere/hardere, for så å gå over til mer mykt. Akkurat i overgangen der er toppen på livmora.
Håper det var greit forklart ;) Er ikke alle som klarer å kjenne det, eller vet hva de kjenner etter. Jeg selv er bare «yrkesskada» og godt vant med å kjenne på magen til dyra og har det litt i fingrene :p
Hmm, prøvde å kjenne etter men kan ikke si jeg kjente noe spesielt :hungry: men så vet jeg nesten ikke helt hva jeg kjenner etter eller hvordan det kjennes
 
Jepp. Barn nummer 3 og jeg ser 6mnd gravid ut:shifty:
Magen kom fort med denne 3. pluss at jeg er sykt oppblåst.
 
Hmm, prøvde å kjenne etter men kan ikke si jeg kjente noe spesielt :hungry: men så vet jeg nesten ikke helt hva jeg kjenner etter eller hvordan det kjennes
Er ikke sikkert livmoren har kommet så langt opp enda. I følge appen så står det at livmoren har beveget seg over bekkenkanten først nå ved 11+0-ish, og det er såvidt jeg kjenner den på meg selv.
 
Back
Topp