Sex etter lang tid med prøving?

xoxojallagirl

Glad i forumet
Himmelbarn
Sensommerbarna 2019
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Vi sliter med at sexlysten minker når det blir så tvunget... det blir liksom ikke sjans til annenhver dag som anbefalt! Hvordan er det hos dere? Har dere eventuelt tips til hvordan det kan løses?
 
Samme her. Senest i går tenkte jeg "kan vi ikke bare ha sex når vi vil??". Vurderer å dra den tanken videre. Sex for formering er ikke så spennende. Tenker tilbake på begynnelsen av forholdet vårt, fysøren så gøy det hadde vært å være der igjen. :D

Å ha sex skal visst økte sexlysten, har jeg hørt. Men da er det vel primært snakk om å ha sex fordi man har lyst, og ikke fordi man "må".

Jeg tror man bare må snu tankegangen. Og hvis man snakker sammen, så er det kanskje mer hensiktsmessig å snakke om hva som tenner en, i stedet for hva som ikke tenner en. "Hvordan kan vi ha sex" framfor "hvorfor har vi ikke sex". Det er stor forskjell på "Jeg tenner ikke på at du sitter i sofaen hele kvelden" og "Jeg tenner på at du overrasker meg med å komme bakfra og stryke på meg mens jeg står og lager middag".
 
Samme her. Senest i går tenkte jeg "kan vi ikke bare ha sex når vi vil??". Vurderer å dra den tanken videre. Sex for formering er ikke så spennende. Tenker tilbake på begynnelsen av forholdet vårt, fysøren så gøy det hadde vært å være der igjen. :D

Å ha sex skal visst økte sexlysten, har jeg hørt. Men da er det vel primært snakk om å ha sex fordi man har lyst, og ikke fordi man "må".

Jeg tror man bare må snu tankegangen. Og hvis man snakker sammen, så er det kanskje mer hensiktsmessig å snakke om hva som tenner en, i stedet for hva som ikke tenner en. "Hvordan kan vi ha sex" framfor "hvorfor har vi ikke sex". Det er stor forskjell på "Jeg tenner ikke på at du sitter i sofaen hele kvelden" og "Jeg tenner på at du overrasker meg med å komme bakfra og stryke på meg mens jeg står og lager middag".

Det er veldig sant! Men så kjenner jeg litt på den at det er så gidd også haha! Vil liksom bare at det skal gå når man først vil og gidder
 
Har minket veldig i frekvens her også :p Før var det annenhver dag i 10-12 dager rundt el, nå er det 2-3 ganger. Sexlysten er virkelig ikke på topp disse tider, men vi har det bra sammen når vi først har det. Så lenge man tror man treffer el, så tror jeg ikke det er så farlig om det bare blir 2-3 ganger rundt el-tid vs flere ganger :) Er jo ikke kvantitet som gjelder, men det å faktisk treffe eggløsningen. Gleder meg til å være ferdig med alt dette her, og vi faktisk kan være sammen fordi vi har lyst, ikke fordi vi må.
 
Pliktsex er noe av det som dreper sexlysten mest.

kan hende det er bedre å heller tenke på hvordan man kan få bedre sex, kanskje prøve noe nytt.
 
Vi har egentlig hatt sex når vi ville og ikke tatt tester for EL. Denne måneden tenkte vi begge at vi skal ha sex hver dag i EL uken, det ble på kvelden slik at spermen var inni meg til neste morgen. Dette har vi egentlig gjort tidligere også, men denne gangen klaffet det etter 37 måneder med prøving!
 
Endte opp med pliktsex, dårlig stemning. Så var deilig når vi hadde forsøk og ikke kunne ha sex :) Dessverre ingen tips..

Eller jo! Snakk om det. Prat om hvorfor ting er som de er og hva dere føler rundt prosessen.
 
Back
Topp