Mammaklær på vinteren?

Bkno3686892

Første møte med forumet
Hei! Kanskje et litt rart/dumt spørsmål, men lurte på om noen har gått høygravide på vinteren og hva dere gjorde mtp. vintertøy? Det er jo nå midt-November og en del minusgrader, men butikkene selger fremdeles kun gravidbukser som ligner mer på tights eller strømpebukser. Har ikke kjempelyst til å kjøpe på nettet, for når jeg prøver i butikk er det kun 1/5 som passer meg ordentlig, og jeg orker ikke styret med å bestille og sende tilbake masse. Overdeler er jo ikke noe problem, siden jeg kan bruke store gensere, men jeg har termin i februar og kan ikke gå i disse syltynne mammabuksene helt til da
 
Jeg kjøpte vanlige bukser på hm. Nå ser det ut som de ikke lenger har mammaklær her jeg bor så får håpe buksene fra sist svangerskap er ok.

Men hva med strømpebukse og en bukse utenpå?
 
Det er H&M jeg har kjøpt bukser fra og. Kan hende utvalget er større der du bor, men her er det egentlig nesten bare type tights. Og de får man ikke plass til mye under :/ Spurte til og med en som jobbet der om de hadde varmere bukser, og hun lette uten hell. Kanskje jeg får ta meg en tur til Oslo og se xD
 
Da jeg var gravid på vinteren med nr 1 så brukte jeg vanlig bukser fra HM og hadde mammastrømpebukser i ull under.
 
På H&M har de tykke stillongser med fleece inni som kan brukes under andre mammabukser!
Kjøpte en her om dagen :)
 
Hei! Kanskje et litt rart/dumt spørsmål, men lurte på om noen har gått høygravide på vinteren og hva dere gjorde mtp. vintertøy? Det er jo nå midt-November og en del minusgrader, men butikkene selger fremdeles kun gravidbukser som ligner mer på tights eller strømpebukser. Har ikke kjempelyst til å kjøpe på nettet, for når jeg prøver i butikk er det kun 1/5 som passer meg ordentlig, og jeg orker ikke styret med å bestille og sende tilbake masse. Overdeler er jo ikke noe problem, siden jeg kan bruke store gensere, men jeg har termin i februar og kan ikke gå i disse syltynne mammabuksene helt til da

Gravidstrømåebukse fra hm og bruke 2 stykk samtidig. Fødte i januar sist oh det var tidenes mest snøfulle vinter. Hadde forresten støttestrømper i ull underst og 1 strømpebukse over mot slutten.
 
Eneste varme gravidbukser jeg vet om er tightsene med fleece fra HM og at Stormberg har gravid-kolleksjon.
 
Jeg har tatt mannen sitt superundertøy!
Bjørn Dæhlie-settet er faktisk det diggeste jeg kan ha på fordi strikkene ikke er stramme.
Og joggebukser over.
 
Hei! Kanskje et litt rart/dumt spørsmål, men lurte på om noen har gått høygravide på vinteren og hva dere gjorde mtp. vintertøy? Det er jo nå midt-November og en del minusgrader, men butikkene selger fremdeles kun gravidbukser som ligner mer på tights eller strømpebukser. Har ikke kjempelyst til å kjøpe på nettet, for når jeg prøver i butikk er det kun 1/5 som passer meg ordentlig, og jeg orker ikke styret med å bestille og sende tilbake masse. Overdeler er jo ikke noe problem, siden jeg kan bruke store gensere, men jeg har termin i februar og kan ikke gå i disse syltynne mammabuksene helt til da

Jeg fikk tak på noen tykkere jeans for gravide. Overtok de av en venninne av meg. Har også kjøpt noen kjoler brukt på finn.no. Får du tak i noen varme strømper som passer deg, så kan det hende det går bra med varme støvletter over stømpe til kjole + varm genser. Min ytterjakke er det største problemet nå. Den er med dun og når meg til rett over knærne, og har vært gull så langt, men får den så vidt igjen nå. Har termin 30. desember, så kan absolutt si at jeg går høygravid på vinteren.

Skal jeg bare ut uten å være "pent kledd", så har jeg funnet ut at kjeledressen til mannen passer på. Den er jo orange med masse refleks og skikkelig "ut på tur" liksom, men den funker i kulda og går igjen over magen. Jeg tror nok heller at jeg vil gå rundt i den og være lite kul en periode, enn å bruke masse penger på tøy som jeg kun skal bruke i noen få måneder.

Jeg ville heller ikke kjøpe nytt fra nettbutikk, har også erfaring med at de ikke passer. Og det er så mye styr med å sende i retur. Men kjøper du brukt, får du ihvertfall sjekket hvilken størrelse du passer i gravidetøy/merke, og kan kanskje kjøpe nytt etter at du har funnet ut av det?

Ellers er mitt beste tips å raide klesskapet til mannen og finne ut om du passer noen av hans ulltights. Jeg har en ullunderbukse fra Bergans i herremodell, og den sitter slakt og fint under magen. Damemodellene går jo ofte innover i livet, mens herremodellene ikke gjør det, og dermed sitter de bedre på gravide. Så bare et tips.
 
Bestilte tur bukse fra stormberg som jeg har på meg når jeg skal gå tur eller noe. Ellers går jeg bare i vanlig thights:shy: hater bukser.
 
Har jeans og kosebukser fra HM. Hvis det blir riktig kaldt tar jeg på meg gravidstrømpebukse under. Liker å handle fra mamalicious, syns de har mye fint der. Litt dyrere enn hm da og handler stort sett på nett. Man har vel returrett om det ikke skulle passe eller?
 
Det er H&M jeg har kjøpt bukser fra og. Kan hende utvalget er større der du bor, men her er det egentlig nesten bare type tights. Og de får man ikke plass til mye under :/ Spurte til og med en som jobbet der om de hadde varmere bukser, og hun lette uten hell. Kanskje jeg får ta meg en tur til Oslo og se xD

Handla for ett år siden og vil si buksene er ganske normale i tykkelsen sammenlignet med andre jeg har. Nå har de lagt ned mammaavdelingen her jeg bor så utvalget er veldig dårlig
 
Jeg brukte tights og strømpebukse under og store varme gensere/kjoler over :) og så hadde jeg en jakke jeg kunne kneppe igjen over brystet bare. De siste ukene brukte jeg mannen sin jakke :)
 
Jeg brukte tights og strømpebukse under og store varme gensere/kjoler over :) og så hadde jeg en jakke jeg kunne kneppe igjen over brystet bare. De siste ukene brukte jeg mannen sin jakke :)

Samme her brukte også mannens jakke.
I tillegg var jeg ikke veldig mye ute de siste uke eh eller :hilarious: var mer sånn til og fra buss og bil osv.
 
Brukte mye strømpebukser og kjoler. Tur bukse fra Stormberg sin gravid kolleksjon. Hadde vinter gravid jakke/kåpe fra hm.
 
Jeg har en kosebukse fra h&m i fleece som jeg bruker mest hjemme/gåturer. Ellers har jeg bare brukt tykke gravidstrømpebukser og fine ullstrømper over, og skjørt eller kjoler. Enten i bomull eller ullskjørt.. fint å føle seg fin samtidig som man er gravid. Har aldri likt noen gravidbukser egentlig, synes at de uansett strammer litt midt/under magen, og så lenge det er litt ubehagelig, bruker jeg det ikke.. men med skjørt bruker jeg skikkelige tøyelige blyantskjørt som jeg trekker over magen, eller kjoler som jeg knyter med belte/bånd over magen. sååå fin atte :) har termin om noen uker, og har vært kaldt og vinter her oppe i nord i flere mnd :D
 
Jeg brukte noen dager på å lete etter slike jeans med (super) low waist som kan lukkes under magen. Fant til slutt på HM og Zara. Da magen begynte å bli for stor forrige gang festet jeg bukseknappen med strikk og sikkerhetsnål og hadde lange gensere over som kunne skjule det, eller stramme tubetopper som jeg brukte som belte til å skjule det :)
 
Jeg har brukt mammabuksene fra hm (dongeri) til vanlig og syns de er greie, har noen i en strstørre enn jeg bruker ellers som jeg får ullundertøy under.

Har turbukse fra stormberg (ufora), gikk fint med ull innerst, ei bukse over der og turbuksa ytterst i -12 her om dagen.
 
Jeg har også termin i februar og går mye i kjole med varme strømpebukser fra HM til (kjøpte på nett, fleece eller 200 den), i tillegg har jeg en overtrekksbukse for gravide fra Stormberg jeg kan bruke når jeg har behov for et ekstra lag med yttertøy. Sist, men ikke minst har jeg en vinterjakke for gravide fra HM kjøpt på Finn.
 
Back
Topp