Har dere lang reisevei til sykehuset?

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Har dere lang reisevei til sykehuset når dere skal føde? Er det noen spesielle hensyn dere må ta? Er det noen som er redde for og ikke rekke frem?
 
Vi bor 50 minutter med bil fra sykehuset. Jeg er ikke bekymret for å ikke rekke frem, men håper at det ikke blir for dårlig vinterføre. Lite lysten på å stå i kø på grunn av snøvær og trailere som sperrer veiene :p
 
Opprinnelig har vi 50 minutter med bil til sykehuset, men de er ikke utstyrt til å ta imot tvillinger så da blir det 4 timer. Jeg er litt redd for å ikke nå frem dersom ting skulle starte av seg selv når jeg er hjemme, men trur det skal gå greit.
 
Tilhører Riksen som er knapt 20 min unna, men har også Bærum sykehus under 10 min unna dersom det virkelig haster, så det ordner seg nok :)

Har ellers fått beskjed fra jordmor om å kaste meg i bilen ved første antydning til rier denne gangen siden det fort kan bli en ny styrtfødsel nå med nr tre :)
 
5 minutter med bil, og redd for å ikke rekke frem :hilarious: Rakk det akkurat på minuttet forrige gang. Registrert inn på sykehuset 1727, født 1729..
 
Last edited:
20 min til sykehus her :)
 
25-30 min her, deler av strekket på smale Vestlandsveier med stor rasfare. Kommer det ned noe blir vi stående..
 
Rett under en time, men fort 1,5 time med kø. Var selvfølgelig kø sist og håper jeg slipper det nå. Gikk fort unna forrige gang så spent på hvirdan det blir denne gangen.
 
Tilhører Riksen som er knapt 20 min unna, men har også Bærum sykehus under 10 min unna dersom det virkelig haster, så det ordner seg nok :)

Har ellers fått beskjed fra jordmor om å kaste meg i bilen ved første antydning til rier denne gangen siden det fort kan bli en ny styrtfødsel nå med nr tre :)
Hvordan var den forrige fødselen din?

Min forrige gikk ganske kjapt, og fikk beskjed om å komme mye tidligere ved en evt neste gang.

Da jeg spurte på oul sa bare jordmor at de ikke stressa med å ta i mot tredjegangsfødende, siden de ofte var en «luring»..

Så litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det :wideyed:
 
Dit jeg flytter har jeg 5 min med bil, kanskje mindre.
 
Ca 35 min inn til sykehuset :happy:
Litt redd for snøkaos elr kø i rushen,da vi må inn til en stor by.. og spent på om jeg selv kjenner når tiden er inne, da jeg allerede lå på sykehuset sist:joyful:
 
10 min. Med mindre vi må dra midt i fredagsrushen :p
Ikke redd for å ikke rekke fram..
 
30 min, ikke redd for å ikke rekke fram :) ihvertfall ikke tenkt så mye på det til nå. Hadde god tid med nummer 1, men kanskje det går fortere denne gangen
 
30 min omtrent, litt avhengig av trafikk.
Hadde over ett døgn fra vannavgang til fødsel sist, så tror det skal gå fint.
 
Hvordan var den forrige fødselen din?

Min forrige gikk ganske kjapt, og fikk beskjed om å komme mye tidligere ved en evt neste gang.

Da jeg spurte på oul sa bare jordmor at de ikke stressa med å ta i mot tredjegangsfødende, siden de ofte var en «luring»..

Så litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det :wideyed:
Den tok totalt tre timer fra jeg våknet opp og lurte på om det var rier eller kynnere til hun var ute, men ifølge jordmor var den eneste grunnen til at det tok såpass «lang» tid at jeg fikk spinalbedøvelse på sykehuset (dette var halvannen time etter at jeg våknet med rier), ellers ville hun ha vært ute en time tidligere (spinalbedøvelsen forlenget ifølge henne fødselen med ca en time men tok bort smertetoppene og ga meg pause nok mellom riene til at jeg kunne puste mellom hver rie, så det var det absolutt verdt!)
 
Ja jeg er redd. Har allerede luftet det med jordmor. Har nesten 2,5 time til sykehuset og storesøster kom kjapt (da bodde jeg bare 30 min fra sykehus) . Kjenner at det er kjipt å gå å tenke på det så mye som jeg gjør...
 
Back
Topp