Babyen klarer ikke tømme brystet

Jusom

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Juligull2021
Vi har hatt en trøblete start med Ammingen.
Først gikk babyen opp i vekt så gikk vekta ned og babyen ble "svak" (ammet vær time i denne perioden. Men så at babyen ikke svelger spesielt mye, avføringen var gul og grønn) da begynte jeg å pumpe meg selv og gi mme i tillegg. Fikk ut ca 200ml på en hel Dag med medela swing. Skal nevnes at jeg har hatt sår på begge brystene, det ene brystet er fint nå. Men det andre har nettopp etter 1 uke begynt å gro.

Nå har babyen gått opp i vekt, jeg pumper vær 2 time på dag og vær 3 time på natt. Klart å få opp Produksjonen til mellomm60-70ml per pumping tilsammen på begge bryst. jeg legger babyen til på det brystet som er friskt før jeg gir pumpet mm og så litt mme.

Hadde samme problem med nr 1. Da pumpet jeg i 2 mnd før jeg ga opp. Har brukt hormon nesespray siden dag 2 men de gangen jeg glemmer å bruke den så får jeg like mye melk ut når jeg pumper.

Jeg trur det er brystvortene min som er for "myke" de knopper seg dårlig og babyen får ikke til å jobbe ut den feite melka. Noen som har opplevd det samme? Bruker jeg prøve lecitin? Går det seg til Når babyen blir 2-3mnd? Skal på ammepoliklinikk denne uka for å få hjelp og leie en bedre pumpe.

Men er Det det noen som har opplevd det samme og har fått til amminga?
 
Først og fremst, mengden melk du pumper viser ikkje kor mykje melk du har så fortsett å legg til brystet ofte og tilby alltid pupp før mme om amming er eit ønske å fortsette med :) sjekk også ut hjelpebryst, da får du stimulert melkeproduksjonen samtidig som barnet får mme. Det går også an å amme med skjold, det kjenner eg fleire som har hatt god nytte av :)

For det andre så har du(baby) svært mange symptomer på stramt tungebånd, så vil anbefale deg å få det sjekket ut av nokon som kan det! Ikkje helsesøster nødvendigvis, er veldig få som faktisk har peiling på det.

Anbefaler facebooksidene "ammehjelpsgruppen" og "norsk støttegruppe for stramt tungeband", eller å kontakte ammehjelpen direkte :)

Og fortsett den gode jobben, har all tru på at det ordner seg :Heartred og visst du velger å gi opp ammingen ein dag er det ingen skam det helder, du gjer ein super jobb uansett :)
 
Jeg har to barn jeg ikke fikk ammet. Nå med nr 3 så måtte jeg delamme. Altså jeg ga pupp først og mme etterpå hvis han ikke var mett. Etterhvert så fikk jeg mer melk og nå fullammer jeg. Jeg prøvde pumping med de to andre og det gikk dårlig så derfor ikke pumpet nå med nr 3. Kanskje prøve det?
 
Og bruk salve på de såre brystene og bytt ammeinnlegg ofte. Jeg var sår i begynnelsen nå men det gikk over etterhvert. Fryktelig vondt å legge til de ukene det var sår. Viktig at sårene ikke tørker ut og ikke luft tørke brystene( noe som stod på amme hjelpen sine sider)
 
Jeg har to barn jeg ikke fikk ammet. Nå med nr 3 så måtte jeg delamme. Altså jeg ga pupp først og mme etterpå hvis han ikke var mett. Etterhvert så fikk jeg mer melk og nå fullammer jeg. Jeg prøvde pumping med de to andre og det gikk dårlig så derfor ikke pumpet nå med nr 3. Kanskje prøve det?

Jeg fikk påvistt gule stafylokokker i Melka Og På såret. Vi pumper nå men skal begynne å legge han mer til brystet nå. Som vi blir behandlet. Jeg er 100%sikker på at han ikke får riktig tak på brystet når jeg legger han til fordi jeg har ingen problem å Pumpe meg. Spruten står i pumpa nå. Har begynt med lecitin og ser faktisk ut som det kommer mer melk og at den Melka som kommer er gulere/feitere.
 
Høres ut som en litt trøblete ammeperiode. Du er jammen tøff som ikke bare gir opp :D
Hår det bedre nå?
 
Back
Topp