Enkefalos hopper i det igjen!

Det er godt å lese at dere koser dere så! <3 Håper bekkenet letter etterhvert.
Tusen takk ❤️ Det er faktisk allerede mye bedre enn uka rett etter fødsel, og det er så deilig! Det er selvfølgelig langt ifra helt bra, men jeg får i alle fall gjort litt mer uten vondt nå. Magisk!
 
To herlige oppdateringer jeg fikk lese nå!❤️Fødselen hørtes tøff ut, men det er jo du også, så selvfølgelig kom du deg godt igjennom den :D

Og så betryggende for oss andre som prøver på nr 2 at ting kan bli lettere og kanskje i noen tilfeller «bedre» enn første gang! Håper jeg får komme etter snart :D
Åh, du er fin da. Tusen takk ❤️ Fødselen var en syk opplevelse. Nå tenker jeg tilbake på det som det råeste kicket jeg har vært borti og all smerte er glemt. :hilarious: Mennesket er merkelig satt sammen at det kan glemme så fort :bag:

Og ja, jeg er veldig letta over at ting kan gå bedre gang nr 2. Jeg hadde tatt det helt for gitt at jeg ville slite med overproduksjon igjen, så det føles helt merkelig at det går så fint :p Så da er det håp for andre også :D
 
4 uker og 1 dag gammel

Hoh, det blir utrolig lite tid til forum for tiden. Vi har dessverre fått et større og større problem med kveldsuro. I starten var det bare maks en time eller to med uro som jeg trodde kom av magevondt, mens nå har det blitt verre og verre og det varer gjerne fra kl 18-19 og til vi legger oss. Heldigvis har han så langt alltid roet seg etter at vi har lagt oss, så vi har sluppet uro langt utpå natta.

Når han er urolig på kvelden, sliter jeg veldig med å få han til å ta brystet til tross for at jeg har masse melk. Jeg synes det er litt rart, for jeg har lært at de gjerne kan bli urolige på kvelden fordi de dier så mye at de må jobbe mer for å få ut (den fete) melka. Men det er jo ikke sånn her. Han ligger bare i et par minutter før han blir sinna og ikke vil mer. Det er sjelden/aldri et problem på dagtid og natta. Jeg lurer på om han ikke "takler" mengden melk/den sterke utdriviningsrefleksen min på kveldstid??

Derfor har vi prøvd litt med både morsmelk og morsmelkerstatning på flaske på kvelden for å se om han heller har villet ha det etter at han har vegret seg på puppen, og det har han stort sett villet ha. Og da har han vært roligere resten av kvelden. Jeg lurer på om uroen rett og slett (evt delvis) kan komme av at han er sulten, men at han ikke takler puppen? Helsesykepleier mente det var usannsynlig og at det var tilfeldig at han var roligere når vi hadde gitt flaske, men jeg vil fortsette å prøve og se om dette kan hjelpe, for det er forferdelig slitsomt med denne uroen. Hadde vært nydelig om det hadde vært nøkkelen!

Ellers var vi på 4-ukerskontroll på onsdag. Han har gått opp 900 g siden fødsel og veier nå 4785 g. Med andre ord går han veldig fint opp :) På dagtid er han en helt annen fyr enn på kveldstid - stort sett sover han lange perioder avbrutt av et par perioder med litt våkentid. Akkurat som han lader opp til kvelden :p Natta er varierende. Stort sett er det amming hver andre-tredje time, men han bruker lang tid på å sovne etterpå. Det er mye grynting og trykking og litt magemisnøye (antar jeg). Og jeg sliter sånn med å sove i de lydene :p Så det er litt slitsomt. Men de siste par dagene har han sovnet ganske kjapt etter amming, så jeg hååper det er den nye standarden.

Men vi koser oss mye! ❤️ Han er enkel å dra rundt med, og han liker både å kjøre bil og å trille i vogn. Jeg håper det varer, for det gjorde det ikke på storebror :p
 
4 uker og 1 dag gammel
Hoh, det blir utrolig lite tid til forum for tiden. Vi har dessverre fått et større og større problem med kveldsuro. I starten var det bare maks en time eller to med uro som jeg trodde kom av magevondt, mens nå har det blitt verre og verre og det varer gjerne fra kl 18-19 og til vi legger oss. Heldigvis har han så langt alltid roet seg etter at vi har lagt oss, så vi har sluppet uro langt utpå natta.

Når han er urolig på kvelden, sliter jeg veldig med å få han til å ta brystet til tross for at jeg har masse melk. Jeg synes det er litt rart, for jeg har lært at de gjerne kan bli urolige på kvelden fordi de dier så mye at de må jobbe mer for å få ut (den fete) melka. Men det er jo ikke sånn her. Han ligger bare i et par minutter før han blir sinna og ikke vil mer. Det er sjelden/aldri et problem på dagtid og natta. Jeg lurer på om han ikke "takler" mengden melk/den sterke utdriviningsrefleksen min på kveldstid??

Derfor har vi prøvd litt med både morsmelk og morsmelkerstatning på flaske på kvelden for å se om han heller har villet ha det etter at han har vegret seg på puppen, og det har han stort sett villet ha. Og da har han vært roligere resten av kvelden. Jeg lurer på om uroen rett og slett (evt delvis) kan komme av at han er sulten, men at han ikke takler puppen? Helsesykepleier mente det var usannsynlig og at det var tilfeldig at han var roligere når vi hadde gitt flaske, men jeg vil fortsette å prøve og se om dette kan hjelpe, for det er forferdelig slitsomt med denne uroen. Hadde vært nydelig om det hadde vært nøkkelen!

Ellers var vi på 4-ukerskontroll på onsdag. Han har gått opp 900 g siden fødsel og veier nå 4785 g. Med andre ord går han veldig fint opp :) På dagtid er han en helt annen fyr enn på kveldstid - stort sett sover han lange perioder avbrutt av et par perioder med litt våkentid. Akkurat som han lader opp til kvelden :p Natta er varierende. Stort sett er det amming hver andre-tredje time, men han bruker lang tid på å sovne etterpå. Det er mye grynting og trykking og litt magemisnøye (antar jeg). Og jeg sliter sånn med å sove i de lydene :p Så det er litt slitsomt. Men de siste par dagene har han sovnet ganske kjapt etter amming, så jeg hååper det er den nye standarden.

Men vi koser oss mye! ❤️ Han er enkel å dra rundt med, og han liker både å kjøre bil og å trille i vogn. Jeg håper det varer, for det gjorde det ikke på storebror :p
4 uker allerede?! Hvor blir tiden av? :rolleyes:❤️ Så kjipt med kveldsuro! Håper dere finner ut av det så alle får litt søvn og hvile! Kan tenke meg det er slitsomt i lengden :sorry: Nyt de gode stundene ❤️
 
4 uker og 1 dag gammel
Hoh, det blir utrolig lite tid til forum for tiden. Vi har dessverre fått et større og større problem med kveldsuro. I starten var det bare maks en time eller to med uro som jeg trodde kom av magevondt, mens nå har det blitt verre og verre og det varer gjerne fra kl 18-19 og til vi legger oss. Heldigvis har han så langt alltid roet seg etter at vi har lagt oss, så vi har sluppet uro langt utpå natta.

Når han er urolig på kvelden, sliter jeg veldig med å få han til å ta brystet til tross for at jeg har masse melk. Jeg synes det er litt rart, for jeg har lært at de gjerne kan bli urolige på kvelden fordi de dier så mye at de må jobbe mer for å få ut (den fete) melka. Men det er jo ikke sånn her. Han ligger bare i et par minutter før han blir sinna og ikke vil mer. Det er sjelden/aldri et problem på dagtid og natta. Jeg lurer på om han ikke "takler" mengden melk/den sterke utdriviningsrefleksen min på kveldstid??

Derfor har vi prøvd litt med både morsmelk og morsmelkerstatning på flaske på kvelden for å se om han heller har villet ha det etter at han har vegret seg på puppen, og det har han stort sett villet ha. Og da har han vært roligere resten av kvelden. Jeg lurer på om uroen rett og slett (evt delvis) kan komme av at han er sulten, men at han ikke takler puppen? Helsesykepleier mente det var usannsynlig og at det var tilfeldig at han var roligere når vi hadde gitt flaske, men jeg vil fortsette å prøve og se om dette kan hjelpe, for det er forferdelig slitsomt med denne uroen. Hadde vært nydelig om det hadde vært nøkkelen!

Ellers var vi på 4-ukerskontroll på onsdag. Han har gått opp 900 g siden fødsel og veier nå 4785 g. Med andre ord går han veldig fint opp :) På dagtid er han en helt annen fyr enn på kveldstid - stort sett sover han lange perioder avbrutt av et par perioder med litt våkentid. Akkurat som han lader opp til kvelden :p Natta er varierende. Stort sett er det amming hver andre-tredje time, men han bruker lang tid på å sovne etterpå. Det er mye grynting og trykking og litt magemisnøye (antar jeg). Og jeg sliter sånn med å sove i de lydene :p Så det er litt slitsomt. Men de siste par dagene har han sovnet ganske kjapt etter amming, så jeg hååper det er den nye standarden.

Men vi koser oss mye! ❤️ Han er enkel å dra rundt med, og han liker både å kjøre bil og å trille i vogn. Jeg håper det varer, for det gjorde det ikke på storebror :p
Koselig å høre fra dere❤️ Kjedelig med kveldsuro da, håper det går seg til, for det er ganske slitsomt. Høres jo ut som du har kontroll, så kjør på med det su føler er riktig :) Mammaer vet best❤️
 
Wow over 4 uker allerede:eek: Den tiden altså!! Veldig koselig å lese litt oppdateringer om dere av og til:happy:
Vi plagdes også en del med kveldsuro når lillemor var rundt 7-8 uker, og det var rett og slett at hun var trøtt på kvelden, så når jeg begynte å legge henne i 19-tiden var det slutt på den evinnelige kveldssutringen. Sier ikke at det er tilfellet hos dere, for det er jo VELDIG tidlig ved 4 uker:rolleyes: Men et tips å teste ut hvis det ikke går over hvertfall;)
 
4 uker allerede?! Hvor blir tiden av? :rolleyes:❤️ Så kjipt med kveldsuro! Håper dere finner ut av det så alle får litt søvn og hvile! Kan tenke meg det er slitsomt i lengden :sorry: Nyt de gode stundene ❤️
Åh, jeg er så treig på å svare her inne altså :rolleyes: Men ja, det er helt utrolig hvordan tiden flyr! Og nå er han 6 uker plutselig :wideyed: Heldigvis roet kveldsuroen seg en hel del et par dager etter at jeg skrev innlegget, og det er bare helt utrolig luksus! Litt uro fra tid til annen, men det er noe helt annet enn uro fra 18-23 nesten hver dag!
 
Koselig å høre fra dere❤️ Kjedelig med kveldsuro da, håper det går seg til, for det er ganske slitsomt. Høres jo ut som du har kontroll, så kjør på med det su føler er riktig :) Mammaer vet best❤️
Takk for gode ord ❤️ Heldigvis roet kveldsuroen seg kort tid etter at jeg skrev innlegget, så nå er det mye bedre. Deilig! :D
 
Wow over 4 uker allerede:eek: Den tiden altså!! Veldig koselig å lese litt oppdateringer om dere av og til:happy:
Vi plagdes også en del med kveldsuro når lillemor var rundt 7-8 uker, og det var rett og slett at hun var trøtt på kvelden, så når jeg begynte å legge henne i 19-tiden var det slutt på den evinnelige kveldssutringen. Sier ikke at det er tilfellet hos dere, for det er jo VELDIG tidlig ved 4 uker:rolleyes: Men et tips å teste ut hvis det ikke går over hvertfall;)
Takk for tipset! :D Nå roet kveldsuroen seg en hel del kort tid etter at jeg skrev innlegget, men skal absolutt ha leggerutiner i bakhodet hvis det blir mas igjen. Han virker litt urolig fra rundt kl 21 en del dager fortsatt, så det er mulig vi skal vurdere å legge han for kvelden rundt da snart faktisk :) Og ja, tiden går bare helt enormt fort! :wideyed:
 
8 uker og 3 dager

Hjelp, som tiden flyr!! Jeg tenkte jeg skulle skrive en oppdatering på 5 uker, så 6, så 7, og nå er vi allerede på godt over 8 uker! Tiden strekker bare ikke til :wacky:

Men jeg koser meg så ❤️ Lille I er en så fin kar! Kveldsuroen roet seg mye rundt 4,5 ukes alder, og den siste uka har det nesten ikke vært noe som helst. En periode var det nemlig fortsatt tidvis en del gråt fra kl 21/22 (dog lettere å roe), men nå er det nesten ikke det heller. Det er en større lettelse enn jeg hadde sett for meg! På det verste, begynte jeg å grue meg til at klokka skulle bikke 18-19. Man blir så motløs når ingenting hjelper og den lille kroppen skriker seg helt rød og varm. :( Håper den gode perioden bare fortsetter! :smiley-angelic001

Nettene har også stabilisert seg veldig. Litt opp og ned er det selvfølgelig fortsatt, men standarden er blitt å sove fra rundt 00-04/05, pupp, og så sove til rundt 0730/8. Litt pupp igjen, og så sover han ofte et par timer til. Nå har han til og med slått til med én natt hvor vi ammet 00.15 og så ikke før kl 8 igjen, og så en natt med amming 2330, og så kl 7. :wideyed: Det er jo helt amazing!! Men - jeg holder pusten altså. Husker det varierte mye med førstemann, og han hadde en eller to måneder hvor han sov natten gjennom hver natt - før det plutselig gikk tilbake til 1-10 oppvåkninger frem til han var året. Så jeg er klok av skade heldigvis ;) Nyter det mens jeg kan da.

Ellers er han fortsatt enkel å ta med seg rundt. Han sovner kjapt i bilen, sover godt i vogna, og han er null problem å amme. Nå forstår jeg virkelig hvor fanget jeg var med førstemann hvor alt det der var problematisk. Jeg håper det varer!! Han er stort sett rolig på dagtid, men sover sjelden mange timer i strekk uten hjelp. Trenger ikke mye byssing, men stadig litt rugging på vugga og smokkeinndyttinger. Men han sovner jaggu best i vugga og ikke på meg. :wideyed: DET er en ny verden. En baby som ikke foretrekker mammas fang liksom?! :wacky: Skal ikke klage altså, men savner jo litt den kosen på brystet ❤️

Så nei. Det er så koselig med baby igjen. Prøver å nyyyyte alt ved det så godt jeg bare kan siden det er siste gangen. Og jeg tenker stadig vekk over hvor heldige vi er som har fått en frisk og sunn baby til. Det er ingen selvfølge!! Jeg kom over denne på Facebook, og den stakk faktisk litt mer enn jeg hadde forventet. Tenk at det skulle vært to.. ❤️

FB_IMG_1571676392209.jpg
 
Nå triller tårene..det bildet var så fint, men likevel så vondt:Heartred

Håper den gode perioden fortsetter og at søvnen bare blir bedre og bedre :)
 
Herlig oppdatering ❤️ Så glad for at alt går så bra, men gud som tiden går da :wideyed: Kos dere og nyt hvert et sekund! Kan tenke meg det er litt vemodig at det er siste gangen, og lurer fælt på selv om dette er siste eller om det blir en til!
 
Herlig oppdatering❤️ Kjempe koselig å lese at alt står bra til med dere❤️
 
12 uker og 1 dag gammel
12 uker!!! What?! :eek: Hvor blir egentlig tiden av?? :wacky: Jeg klarer virkelig ikke å henge med i svingene. Nå før jul har det vært helt crazy hektisk, og jeg har nesten ikke hatt en eneste dag hvor vi ikke har hatt noen planer. Jeg må si jeg gleder meg litt til nyttår hvor det forhåpentligvis blir litt roligere :bag:

Men vi har det så bra ❤️ Lille I vokser som bare det, og han har verdens fineste smil (selvfølgelig delt 1. plass med en viss annen unge ;) ) som kommer oftere og oftere nå. Han har også så smått begynt å le litt, og det er SÅ herlig! Jeg smelter bare ved tanken :p Han har også begynt å synes det er litt interessant med babygym og lekene på vippestolen. Han er fortsatt enkel å ha med seg rundt i bil og vogn, og det er så deilig! Vi har en veldig fin Oslo-gjeng fra oktober 19-gruppa her inne, og da er det veldig greit å ha en unge som liker å kjøre bil når det stadig blir Osloturer. Det hadde jo vært umulig med førstemann.

Når det gjelder søvn på dagen, er det litt varierende. Han har ingen helt klare rutiner der enda, og er foreløpig stort sett en halvtimesdupper. Håper jeg kan snu det :bag:
Vi har begynt så smått med litt leggerutiner på kvelden, og i dag er første dagen vi har lagt han så tidlig som kl 20. Det har gått supert, med bare et par smokkeinndyttinger, og det har vært helt magisk å ha en rolig fredagskveld igjen, mannen og jeg. Det er rart hvor fort man begynner å savne sånne ting :p Jeg merket jo at han gjerne var veldig urolig fra rundt kl 21-22, så det overrasket meg kanskje ikke så mye at det har gått fint å legge han før oss. Men allikevel veldig letta over at det har gått så bra :) Han pleier å ha en økt på 4-6 timer med søvn først, og så ca 3 timer mellom de neste øktene. Vi ligger gjerne og drar oss til kl 9-10 på formiddagen :angelic: Det største problemet er vel at jeg ofte sliter med å sovne etter amming. Det er så utrolig unødvendig!

Storebror synes også det fortsatt er gøy med lillebror, og de er så utrolig fine sammen ❤️ Det er så klissete, men jeg føler jeg bare elsker storebror enda mer nå etter at lillebror kom. Jeg trodde ikke det en gang var mulig! :p Det er nok litt hormoner inne i bildet, men FY SØREN, så heldig jeg er! Det kommer jeg aldri til å ta for gitt! ❤️

Her kommer et par bilder av mini. Ikke quote, for jeg kommer til å fjerne dem etterhvert.
 
Last edited:
Back
Topp