Hva ligger blodtrykket deres på?

Bokelsker

Elsker forumet
Januarlykke 2020
Hva ligger blodtrykket deres på så langt i svangerskapet? Og har dere noen plager pga. lavt blodtrykk, f.eks. svimmelhet, kvalme, besvimer?
 
Mitt har liggi på 140/78, litt høyt overtrykk, men ingen andre merkbare plager..
 
BT: 117/73 i dag.

Har vært lavere helt til nå, ingen plager i forhold til blodtrykk. Men har hatt endel hjertebank dette svangerskapet..
 
106/70 var det på sist måling. :)
 
90/50 - 100/60. Er svimmel, har svimt av et par ganger, har Hypermesis, lite matlyst, sliten og slapp. Har lite jern og D-vitamin i kroppen også.
 
Mitt var 95/60 på siste kontroll og har ligget rundt der i noen uker nå. Kan føle meg litt kvalm og slapp innimellom, men vet ikke om det har noen sammenheng.
 
Mitt har ligget stabilt på 100/60 siden jeg ble gravid. Jeg er mye kvalm, uvel og svimmel, men det er ikke godt å vite om det er pga. blodtrykket, jernmangelanemien, eller bivirkninger av jerntablettene.
 
Mitt lå på 95/60 i dag, men jeg har forstått at blodtrykk er individuelt. Jeg ligger lavt til vanlig, derfor er det er fint som det er nå. Tidligere i svangerskapet var jeg plaget av blodtrykksfall og besvimelser, men da var blodtrykket lavere.
 
105/70 i dag. Får hjertebank og hodepine inn i mellom. Ellers føler jeg meg helt fint
 
Jeg har hatt 100/60 hele graviditeten til nå og hadde tilsvarende med lillemor i fjor.
Har ikke svimt av noen gang, men er småør om jeg reiser meg fort. Litt småsvimmel innimellom uten noe spesielt mønster i det. Varer sjelden lenge. Kun kvalm om morgenen nå før mat. Og hvis natten har vært håpløs. Da er aljd symptomer sterkere.
 
80/55, har vært litt svimmel og uvel, men går som regel greit. Men merker det kan bli litt skummelt om jeg går for lenge uten å spise.
Er ganske slapp og sliten generelt, men det har nok mer med jernmangel å gjøre, og at jeg er i tredje trimester, med litt av hvert av plager
 
Mitt har steget nå, til 110/70, så det er bra. :)
 
Jeg har 100/60. Det er litt lavt men merker nesten ikke noe til det, kan se litt stjerner innimellom. Tror faktisk det var like lavt før jeg ble gravid også.
 
Mitt var 137/62 på kontrollen i går. Legen likte ikke helt det da det har steget en del siden sist, så skal inn på ny kontroll allerede neste uke. Frykter det ender i svangerskapsforgiftning denne gangen også :arghh:
 
Hvordan går det? Får du noe mer oppfølging/kontroller?

Jordmor bekymrer seg fordi det har liggi litt høyt (er jo ikke kjempe høyt) hele svangerskapet. Mens legen jeg går til avfeier det og skjønner ikke hva jordmor bekymrer seg for siden det ikke er så veldig høyt. Så får ikke noe mer oppfølging enn jordmor kanskje hadde ønsket fra legen sin side.

Jeg må blant annet be legen om å måle blodtrykket mitt hver gang jeg er der i forbindelse med sykmeldingen og be hu om å skrive på helsekortet. Hun forventer også at jeg skal komme tilbake nærmere 100% i jobb før jeg går ut i permisjon om 7 uker, men det kan hun bare glemme, for det nekter jordmor meg for hun syns det er nok den ene dagen jeg allerede jobber :rolleyes:
 
Mitt var 137/62 på kontrollen i går. Legen likte ikke helt det da det har steget en del siden sist, så skal inn på ny kontroll allerede neste uke. Frykter det ender i svangerskapsforgiftning denne gangen også :arghh:

Men har du noen andre plager i forhold til svangerskapsforgiftning nå da?
Godt du blir fulgt opp i allefall, da er du i trygge hender. Også får vi håpe at du unngår svangerskapsforgiftning!
 
Jordmor bekymrer seg fordi det har liggi litt høyt (er jo ikke kjempe høyt) hele svangerskapet. Mens legen jeg går til avfeier det og skjønner ikke hva jordmor bekymrer seg for siden det ikke er så veldig høyt. Så får ikke noe mer oppfølging enn jordmor kanskje hadde ønsket fra legen sin side.

Jeg må blant annet be legen om å måle blodtrykket mitt hver gang jeg er der i forbindelse med sykmeldingen og be hu om å skrive på helsekortet. Hun forventer også at jeg skal komme tilbake nærmere 100% i jobb før jeg går ut i permisjon om 7 uker, men det kan hun bare glemme, for det nekter jordmor meg for hun syns det er nok den ene dagen jeg allerede jobber :rolleyes:
Jøss, det hørtes veldig spesielt ut! Det er jo ikke skyhøyt nei, men det bør jo likevel følges med på :wideyed: Enkelte leger ass :shifty:


Men har du noen andre plager i forhold til svangerskapsforgiftning nå da?
Godt du blir fulgt opp i allefall, da er du i trygge hender. Også får vi håpe at du unngår svangerskapsforgiftning!
Jeg har litt hevelser her og der, og en del hodepine, så det er jo ikke spesielt gode tegn. Heldigvis skal jeg inn til ny kontroll neste uke, så får vi håpe det har stabilisert seg :nailbiting:
 
Back
Topp