Hvor ofte ser barna slekt?

Chawa

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Junilykke 2020 ♡
Oktoberbarna 2021♡
Skuddårsspirene 2024
Utmarsj 2024
Vi har 4 sett med besteforeldre og 4 sett med oldeforeldre som alle helst skulle sett ungene minst én gang i uken. Er det vanlig å ha så mye kontakt med slekta? Vi har ikke egentlig et spesielt nært forhold til så mange av disse, så for oss føles det helt unaturlig, men det blir jo så klart sure miner når de ikke får viljen sin, så man begynner å lure på om det er vanlig at man ses så ofte?
 
Hadde de bodd i nærheten så hadde vi nok sett de hver uke ja.
Desverre går ikke det , siden de ikke bor så veldig nærme og i har travle hverdager og helger.
 
Bortsett fra mormoren og det ene paret oldeforeldre som bor langt unna, så ser vi nesten alle hver uke :)
 
Ungene her har bare besteforeldrene sine.. her var normalen før at vi traff hans foreldre 1 gang i uken, mine annenhver.
Etter problemer med vår leilighet så bor vi nå hos mine foreldre.. så ser dem hver dag.
 
Ser farmor og farfar minst en gang i uka, gjerne oftere. Bor 10 minutter unna.
Mine foreldre kanskje en gang i måneden/hver tredje uke. Litt avhengig av ting. Bor halvanna time unna.
Oldemor en gang i halvåret kanskje? Bor i annen landsdel, så litt vanskelig.
 
Bortsett fra mormoren og det ene paret oldeforeldre som bor langt unna, så ser vi nesten alle hver uke :)
Hvordan får man tid til det? 8 par som gjerne vil være alene med barna (altså at vi ikke har annet besøk) og 7 dager i uken og skole og fritid osv går liksom ikke opp her i huset :banghead:
 
Besteforeldre ser de gjerne flere ganger i uken, oldeforeldre noe sjeldnere, men jevnlig. Tante og onkler også ibland. Alle bor nærme og vi er glad i å ha folk rundt oss store deler av tiden, så da blir det naturlig :happy:
 
Vi har 4 sett med besteforeldre og 4 sett med oldeforeldre som alle helst skulle sett ungene minst én gang i uken. Er det vanlig å ha så mye kontakt med slekta? Vi har ikke egentlig et spesielt nært forhold til så mange av disse, så for oss føles det helt unaturlig, men det blir jo så klart sure miner når de ikke får viljen sin, så man begynner å lure på om det er vanlig at man ses så ofte?

Jeg setter besteforeldre og barnebarnforholdet i fokus når de treffes, så selv om jeg kanskje ikke har et nært forhold, så kan barna mine likevel få det :)
Og besøket varer vel ikke så lenge heller om det er i hverdagene. Jeg benytter også tida til feks få ordnet en maskin klær eller rydda opp på kjøkkenet mens besteforeldre og barnebarn bruker tid sammen. Har hatt et anstrengt forhold til en av mine foreldre, men som likevel er mye innom nå for å se barnebarnet, og meg også da. Men synes det er mer koselig nå enn før jeg fikk barn fordi fokuset blir på det fremfor vår relasjon.
 
Hvordan får man tid til det? 8 par som gjerne vil være alene med barna (altså at vi ikke har annet besøk) og 7 dager i uken og skole og fritid osv går liksom ikke opp her i huset :banghead:

Ja flere på besøk samtidig. Gjelder det liksom alle sett beste og oldeforeldre? :hilarious:
Eller avtale at dere drar bort iblant. Da styrer man hvor lenge de sees også. Og er alle barna på fritidsaktiviteter samtidig? Er det ikke noen praktiske øyeblikk hvor du kan følge et barn mens et annet er igjen hjemme?
 
Hvordan får man tid til det? 8 par som gjerne vil være alene med barna (altså at vi ikke har annet besøk) og 7 dager i uken og skole og fritid osv går liksom ikke opp her i huset :banghead:

Åja, nei når vi drar utover til min familie møter vi gjerne alle samtidig:p Og samboerens familie kommer innom nå og da siden de bor veldig nært. Men jeg har bare én, og han er bare litt over 10 måneder. Så blir nok noe annet når det kommer søsken og fritidsaktiviteter. Men jeg prøver for min egen del å dra til familien min hver uke, så vi drar ofte til farmor, også sier jeg ifra til resten at vi er der. Hadde de ville vært alene hadde det blitt knapt med tid ja..
 
Her ser vi mine foreldre kanskje i snitt en gang i mnd eller per seks uker da de bor et stykke unna , farmor ser vi to ganger i året siden hun bor lengre bort. Vi har små barn så å reise til henne nå er ikke aktuelt. Enn så glad jeg er i mine foreldre så hadde jeg ikke orket ukentlige besøk,ikke av dem og ikke av noen. For ungene ville jeg da kanskje gjort det slik at det vel feks søndagsmiddag sammen annenhver uke. Var det flere som ville besøke så kunne de komme samtidig. Så heller lagt opp til noe alenetid utenom,sånn at alle besteforeldre fikk litt ekstra tid alene med barnebarn uten at alle de andre var der. :)
 
Da vi bodde i nærheten av svigerforeldrene mine så de junior 1-2 ganger i uka. Gikk ofte der på søndagsmiddag for eksempel. Nå bor vi langt unna all slekt og det er veldig kjedelig. Vi er heldige hvis vi ser noen hver sjette uke liksom :confused:
 
Har bare mine foreldre og da kan det gjerne gå både 2- 4/5 uker mellom hver gang vi møtes. Bor ca 25-30 min med bil unna hverandre og er somregel vi som må ta iniativet til å møtes for at barna skal få hilse på besteforeldrene. Ellers kan det fort gå både 2 og 3 mnd mellom hvert besøk. Styrer besteforeldre hvor ofte vi møtes blir det helst til bursdager og jul. De er så opptatt med sine liv og synes helst vi møtes for ofte om vi prøver å få til 1-2 ganger i mnd. Allikevel klager de sin nød om det blir for lenge mellom hver gang om ikke vi tar inativ - for å ta iniativ selv er vanskelig. Spesielt faren min er alltid på farten og ser konstant på klokken når vi møtes og himler med øynene når vi påpeker at det går da an å ha litt god til når vi først møtes. Til og med på julaften og bursdager kan han ikke komme seg fort nok hjem/få oss fort nok ut dørene fordi han skal gjøre så mye. Er de med sine venner har de verdens beste tid så de prioriterer heller dem enn oss og barnebarna. Og broren min blir også prioritert mer fordi han er single og har ikke barn så er ikke så mye med han som med oss som har 3 barn
 
Vi besøker mamma hver søndag, og svigerfar ca 2 ganger i mnd. Resten er myye sjeldnere.
 
Har besøk av svigerfar daglig- verdens beste svigerfar. Ser min far kanskje én gang i mnd. Svigermor kun i bursdager egentlig.
 
Ikke så ofte som jeg skulle ønske.
Hu har 3 besteforeldre i nær avstand, og ser hu vi regnet med å se minst, mest...
Min manns far, og bonusmor bor nærme, har god tid, men har ikke sett de på en måned.
Min manns mor så vi for kanskje to uker siden, og hu er nå på Tenerife, hvis ikke hadde vi sett hu denne uka.
Min familie ser vi kun når vi reiser dit, og da ser vi de hver dag, og søsknene mine så ofte som overhodet mulig.
Jobber med å flytte nærmere min familie så vi kan se de oftere... Savner min familie noe så innmari
 
Vi besøker familie hver helg, rullerer på hvem vi besøker :) De bor innenfor 1 times kjøring en vei. Syns det er viktig at besteforeldre/tanter/onkler har god kontakt med barna våre og oss :)
 
Bor på samme plass som foreldrene og 2 av søskene mine. Treffer de minst en gang i uken.

svigermor og 2 av mannens søsken bor 2 timer unna. De treffer vi ca en gang i måneden.

svigerfar bor langt unna, treffer han 1-3 ganger i året.
 
Vi bor vegg i vegg med svigers så ser de ganske ofte, men ikke altid så mye som 1 gang i uken for det. Min mor ser vi veldig sjeldent. Pappa ser vi når det passer med jobben hans. Ang oldeforeldre så ser vi de når det passer seg sånn og 4 av dem bor i nærheten av oss. Er kun to oldemødre på min manns side mens på min er 4 oldeforeldre. Men jeg har ett sett 2 timer unna. Mitt andre sett har 11 barnebarn og venter sitt 12 oldebarn.
 
Mormor og farmor ser hun som oftest med maks 1-1,5 ukes mellomrom. Morfaren noe sjeldnere (men likevel oftest maks 2 uker). Farfaren kanskje hver måned eller annenhver. Ene oldemoren har sett henne 2 ganger (hennes egen stahet og feil), mens oldeforeldrene som bor i nærheten ser henne kanskje hver 3-4 uke, spørs veldig. Tanten varierer (bor i nabolaget), men ca 1-2 ganger per uke.

Foruten svigermor som jeg er litt sliten av til tider så syns jeg det er helt ok, men merker til tider mye mas om besøk.
 
Back
Topp