Tigers drøm om egne barn, drømmen om tigersøsken

Så herlig! :Heartbigred Synes det har gått så fort, men det synes man jo alltid om alle andre :p
Akkurat nå synes jeg det har gått fort men plutselig går dritsakte :shifty: jeg er klar for å bli ferdig med hormoner (Haha, skjer ikke før jeg evt er ferdig med amming), 1,5 år burde liksom vært nok i strekk :bookworm:
 
Akkurat nå synes jeg det har gått fort men plutselig går dritsakte :shifty: jeg er klar for å bli ferdig med hormoner (Haha, skjer ikke før jeg evt er ferdig med amming), 1,5 år burde liksom vært nok i strekk :bookworm:
Ja, de hormonene etter fødsel er også ganske heavy å hamle opp med :joyful:
Synes jo min egen tid har gått sakte, siden jeg fortsatt ikke er i mål søskenforsøk. Uttak #3 på mandag, så håper bare alle gode ting er 3 nå.
Masse lykke til med innspurten nå! :)
 
Ja, de hormonene etter fødsel er også ganske heavy å hamle opp med :joyful:
Synes jo min egen tid har gått sakte, siden jeg fortsatt ikke er i mål søskenforsøk. Uttak #3 på mandag, så håper bare alle gode ting er 3 nå.
Masse lykke til med innspurten nå! :)
Ooh, det blir jo ihvertfall spennende!!
Takk!
 
Gravidoppdatering
Termin: 11.11
På vei: 37+0
Igjen til termin: 23 dager
Trimester: 3
Graviduke: 38
Graviditetsmnd: 10
Kalendermnd: 9
Neste JM/legetime: sykehuset den 28.
Ultralyd: 38+2 tror jeg blir ul
Komplikasjoner: Hadde blødninger i 1.trimester
Kjønn: Jente
Utålmodig: jaa
Innkjøp: nesten alt
Utstyr så langt:
Vogn, seng, babynest, vippestol, klær, bilstol(er), flaskesterilisator, flaskevarmer, ammebher, babycall(er), noen sutter, masse bleier i forskjellige merker og str, stelleplassen er omtrent klar, ammeklær, brystpumpe og noen flakser av forskjellige slag
Utstyr som gjenstår:
Tripp trapp m/newbornsete
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: syte og bæse? Er det en aktivitet?
Mage: begynner å føles stor
Vektendring: ca 15kg
Aktivitet i magen: Mye
Tungt: jaa
Kynnere: en god del, ikke vonde
Hodet festet: ja!
Barnerom: Skal sove hos oss en god stund, så sengen står klar på vårt rom
Matkick: nææ
Plager: Rygg og bekken, sliten, men avsluttet hos kiropraktor.. Fingrene er helt forferdelig vonde, kjennes ut som om de skal knekke når jeg bruker dem, hele døgnet! :blackeye:
Humør: helt ok?
Sykehusbag: Bilstolen er klar for flytur med bilstolposen, jeg har pakket en liten trillekoffert med ting til meg og henne.
Høygravid: Jepp
Tanker om fødsel: Vil ikke ha epidural, men ber jeg om igangsetting har jeg forstått at jeg kanskje må ha, så det blir vel eneste gangen det blir ok. Har en følelse av at det går fort når det først starter.
Neste milepæl: 38+2, innskriving på sykehuset!!
 
Gratulerer med 37 uker!!!
 
Gratulerer med 37!!! uker! Så fort tiden har gått!❤️Siste innspurt nå.
 
Hurra for 37 uker Tiger! Snart er hun her:D så glad på deres vegne! Håper du får ladet opp de siste ukene før fødsel. Spennende å følge med:)
 
Liten ekstra oppdatering fra meg her.. Jeg holder på å klikke av fingrene.
Vi har fått fult av sne i Finnmark og derfor naturligvis minusgrader. Hjelper ikke på fingrene som allerede var vonde, så jeg klarer nesten ikke trykke på tlf om natta når jeg ligger våken :sorry: og i natt hadde jeg en skikkelig gulpe-natt hvor jeg lå og gomlet love hearts til den store gullmedaljen for å ikke spy i senga.
Det kjennes ut som om fingrene skal knekke når jeg prøver å ta tak i noe, og noe grepsstyrke har jeg ikke, ikke litt engang. Prøver å åpne melkepakker med håndflaten f.eks..
 
Huff
Får du noen behandling for de hendene?

Høres mye likt ut som sånn jeg hadde det i ene hånda ifjor. Gikk til manuellterapeut og fikk behandling siden jeg ikke kunne få kortison.
Var så ille at jeg ikke ville klart holde babyen med den eller med støtte fra den hånda på det verste
 
Huff
Får du noen behandling for de hendene?

Høres mye likt ut som sånn jeg hadde det i ene hånda ifjor. Gikk til manuellterapeut og fikk behandling siden jeg ikke kunne få kortison.
Var så ille at jeg ikke ville klart holde babyen med den eller med støtte fra den hånda på det verste
Jordmor mente at der var bare sånn det var på slutten for noen :wacky:
Hun mente det hørtes ut som carpaltunellsyndrom, jeg synes det føles ut som gikt-smerter. Eneste som funker her foreløpig er å prøve å skylle hendene i kokvarmt vann.. for andre funker kaldt vann
 
Jeg trodde det var karpaltunnelsyndrom, men legen min sa det var noe annet. Husker ikke hva.ville fått kortisonsprøyte direkte inn i hånden om jeg ikke hadde vært gravid. Fikk istedet en behandling hos manuellterapeut som sakte gjorde det bedre
 
Jeg trodde det var karpaltunnelsyndrom, men legen min sa det var noe annet. Husker ikke hva.ville fått kortisonsprøyte direkte inn i hånden om jeg ikke hadde vært gravid. Fikk istedet en behandling hos manuellterapeut som sakte gjorde det bedre
Hmm... rekker ikke starte med noen behandling før jeg drar til UNN :(
 
Hmm... rekker ikke starte med noen behandling før jeg drar til UNN :(
Er jo ikke sikkert du har det samme selv om det kan høres likt ut. Og som sagt fikk jeg beskjed av legen at jeg hadde fått kortisonsprøyte om jeg ikke hadde vært gravid, var det som var den vanligste behandlingen
 
Back
Topp