Ser ut som det muligens går galt igjen

Tror dere det er mulig å få sykemelding denne uka om jeg ringer legekontoret? Så trenger jeg ikke bruke opp egenmeldingsdagene. Er så utrolig skeptisk på leger fortiden. Min fantastiske lege er i permisjon. Havna til ei arrogant og lite empatisk lege tidligere i sommer. Pappa hadde nettopp fått kreftdiagnose og hjerneslag, jeg var helt knekt og ble møtt med «jeg ser ikke problemet ditt!» livredd for å spørre om sykemelding eller gå til lege etter det...
Ring å få sykemelding :) Jeg skal heller ikke dra på jobb når jeg blør :)
 
Jeg skaø være den kjipe å si at jeg tror ikke man mister noe mer eller mindre av å ligge hjemme. Enten har embryoet livets rett eller så har det ikke.

Er det ikke mye bedre å gå på jobb å få tankene over på noe annet? Enn å ligge hjemme og gruble seg ihjel? For meg ligger sykemeldig veldig langt inne.

Jeg er egentlig som deg, sitter langt inne å be om sykemelding. Kjenner allikevel at jeg spyr av tanken å gå på jobb denne uka. Hadde jeg hatt en stillesittende kontorjobb hadde jeg nok sett annerledes på det, men her er det høyt og lavt fra start til slutt, 18 barn som skal ivaretas, få omsorg, veiledes, observeres, leke med, og dagsrutiner som er hektiske. Generelt en jobb med høyt tempo. Ikke bare for egen del, men synes barna fortjener å ha en helhjerta voksen sammen med seg, enn en voksen som ikke er påkoblet, bekymrer seg, distre og bare er «halvhjertig» på jobb med hodet enn annen plass ☺️ dette er også noe vi i personalet har snakket mye om. Vi synes det er bedre å være 100% på jobb (hode-messig) enn «å bare være tilstede» for jobben vi gjør krever at vi er der med hele oss. MEN jeg skjønner poenget ditt. Sist jeg hadde SA, da satt jeg under pedagogikk-eksamen min. Gjennomførte. Selv om det var vondt.
 
Ja, da håper jeg de hører på deg å gir de time til en av de 2. Så du slipper samme lege som siste. Helt utrolig at den personen får fortsette å være lege når vedkommende er så lite sympatisk at det er skummelt.

Helt enig. Hun har ikke gode tilbakemeldinger på legelisten heller, er mange som reagerer på henne. Jeg ble helt mål-løs, selv om hun ikke «så mitt problem» så finnes det sosiale antenner og de fleste mennesker innehar sympati og anerkjennelse allikevel :shifty:
 
Jeg er egentlig som deg, sitter langt inne å be om sykemelding. Kjenner allikevel at jeg spyr av tanken å gå på jobb denne uka. Hadde jeg hatt en stillesittende kontorjobb hadde jeg nok sett annerledes på det, men her er det høyt og lavt fra start til slutt, 18 barn som skal ivaretas, få omsorg, veiledes, observeres, leke med, og dagsrutiner som er hektiske. Generelt en jobb med høyt tempo. Ikke bare for egen del, men synes barna fortjener å ha en helhjerta voksen sammen med seg, enn en voksen som ikke er påkoblet, bekymrer seg, distre og bare er «halvhjertig» på jobb med hodet enn annen plass ☺️ dette er også noe vi i personalet har snakket mye om. Vi synes det er bedre å være 100% på jobb (hode-messig) enn «å bare være tilstede» for jobben vi gjør krever at vi er der med hele oss. MEN jeg skjønner poenget ditt. Sist jeg hadde SA, da satt jeg under pedagogikk-eksamen min. Gjennomførte. Selv om det var vondt.

Huff.... ja jeg forstår godt at det er forskjell på yrker. Jeg sitter på et kontor, det er litt lettere da.
Jeg håper virkelig at det går deres vei denne gangen, har dere mistet mange ganger?
 
Huff.... ja jeg forstår godt at det er forskjell på yrker. Jeg sitter på et kontor, det er litt lettere da.
Jeg håper virkelig at det går deres vei denne gangen, har dere mistet mange ganger?

Jeg håper også at det går bra. Irriterende å gå slik, og må sikkert gå slik til onsdag, da skal jeg på ultralyd og blir nok klokere.
Har dessverre mistet to ganger før også, spontanabort, men har også hatt ett vellykket svangerskap og har ei jente på 4 år ❤️
 
Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å få en sykemelding ja. Vet godt hvordan det er å jobbe i barnehage, med små som trenger deg hele tiden. Det er høyt tempo hele dagen. Og det er viiirkelig ikke en lett jobb om hodet er en helt annen plass!
Pass på deg selv du nå. ♡
 
Krysser fingrene for deg, og håper dere får sett en bankende hjerte på tul snart :Heartred
 
Helt enig. Hun har ikke gode tilbakemeldinger på legelisten heller, er mange som reagerer på henne. Jeg ble helt mål-løs, selv om hun ikke «så mitt problem» så finnes det sosiale antenner og de fleste mennesker innehar sympati og anerkjennelse allikevel :shifty:
Håper hun snart får en refs fra noen ledere snart. Sånne folk bør ikke kunne få være i et yrke der de skal hjelpe andre mennesker.
 
Jeg hadde absolutt bedt om sykemelding! Vi er alle forskjellige, noen synes det er godt å jobbe for å tenke på noe annet, andre klarer ikke det, og vil ikke klare å være mentalt tilstede og gjøre en god jobb i en slik situasjon. Og alt er like normalt og greit.

det høres ut som du er sliten og har hatt mye den siste tiden, og med dette oppå det hele troe jeg det kan være godt for deg med en liten pause. Gjør det som føles rett for deg! Også håper jeg du får snakke med en annen lege, for sånn du beskriver vikarlegen du går hos nå er jo ikke greit :(

lykke til❤️
 
Håper det gir seg og du snart får se et bankende hjerte❤️ og kanskje det er lurt å be om sykemelding ja, så slipper du å gå på do hele tiden som du sier!
 
Tror dere det er mulig å få sykemelding denne uka om jeg ringer legekontoret? Så trenger jeg ikke bruke opp egenmeldingsdagene. Er så utrolig skeptisk på leger fortiden. Min fantastiske lege er i permisjon. Havna til ei arrogant og lite empatisk lege tidligere i sommer. Pappa hadde nettopp fått kreftdiagnose og hjerneslag, jeg var helt knekt og ble møtt med «jeg ser ikke problemet ditt!» livredd for å spørre om sykemelding eller gå til lege etter det...

Si du er kvalm og kaster opp? Bare lyv litt ;))
 
Åå så bra håper den blødningen uteblir ❤️❤️❤️

Har hatt litt brunt blod og litt rødt blod i utfloden/slimet, men har vært kvalm igjen i dag - så har faktisk litt håp allikevel ❤️
 
Krysser fingrene for deg. Jeg mistet alle symptomer i uke 8 og tenkte at, nå ryker det igjen. Men nei da, forsatt gravid. Og symptomene kom tilbake for fult i uke 9 :dead::hilarious:
 
Krysser fingrene for deg. Jeg mistet alle symptomer i uke 8 og tenkte at, nå ryker det igjen. Men nei da, forsatt gravid. Og symptomene kom tilbake for fult i uke 9 :dead::hilarious:

Så bra!❤️
Har hatt mer håp hadde det ikke vært for mensmurring og blødning, men mirakler skjer daglig :nailbiting::dummy1:
 
Jeg snakka også med lederen min (som også er ei nær venninne) og fortalte henne alt❤️ Så hun sa jeg kunne være hjemme hele uka å slappe av og at hun hadde stor forståelse for det ❤️
 
Krysser alt for at det skal gå bra! Ønsker deg med hele veien til termin! <3 Syns også du skal få sykemelding, og slappe av
 
Back
Topp