Rier i et døgn

Bringebærdrops

Elsker forumet
Hei ! Begynte å få rier i går kveld , og dro inn da det var 4 min mellom hver. Da hadde jeg bare 1 cm og ble sendt hjem.

La meg til å sove og dusje. Våknet klokken halv 5 og da gjorde det VONDT, skikkelig tak nederst i magen - 5 min mellom. Dette varte til klokka 12.

Riene begynte klokka 15 igjen og har vært 10 -6 min mellom og vart i et minutt. Også vonde, sånn at jeg må puste meg gjennom.

Nå har de gitt seg igjen , og jeg kjenner jeg er så sliten! Orker ikke dra til føden igjen bare for å bli sendt hjem.

Noen som har hatt det likt? Når tok det seg opp ev.
 
Sniker inn fra september. Jeg hadde det sånn nå med nr 3, av og på, i nesten 1 mnd før jeg fødte. Nå skal det sies at det er ganske vanlig med nr 3 (det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om). Når det først startet begynte jeg med maserier tirsdag formiddag som gradvis ble verre til onsdag morgen, så fortsatte de uten å ta seg opp i styrke frem til onsdag ettermiddag før de tok seg gradvis opp. Fødte onsdag kveld.
 
Hadde det sånn med nr 2. Tok 1 uke før fødsel.
 
Har det sånn no, holdt på i snart 2 veker av og på.. Er til å gå galen av, og blir jo redd for å ikkje tørre å ringe når fødselen faktisk e i gang :facepalm:
 
Har det sånn no, holdt på i snart 2 veker av og på.. Er til å gå galen av, og blir jo redd for å ikkje tørre å ringe når fødselen faktisk e i gang :facepalm:

Ja, det jeg og tenker. Terskelen blir så høy, fordi man tenker at det bare er lureri..
 
Ja, det jeg og tenker. Terskelen blir så høy, fordi man tenker at det bare er lureri..
Ja eg er oppriktig redd for å føde heime visst ikkje eg får vannavgang så eg virkelig skjønner at ting skjer :hilarious: når eg innser at fødsel er i gang må vi skaffe barnevakt og har deretter 1 time reisevei til føden, 2 om mannen må reise fra jobb og hente meg først :facepalm: håper ting skjer i helga :hilarious:

Men bare ring om du er usikker, eg hadde nok ringt mykje meir hadde eg ikkje vore redd for å forlate storebror unødvendig :happy::Heartred
 
Ja eg er oppriktig redd for å føde heime visst ikkje eg får vannavgang så eg virkelig skjønner at ting skjer :hilarious: når eg innser at fødsel er i gang må vi skaffe barnevakt og har deretter 1 time reisevei til føden, 2 om mannen må reise fra jobb og hente meg først :facepalm: håper ting skjer i helga :hilarious:

Men bare ring om du er usikker, eg hadde nok ringt mykje meir hadde eg ikkje vore redd for å forlate storebror unødvendig :happy::Heartred

Får håpe at begge slipper hjemmefødsel, bekymret for det selv.. også får vi håpe at noe skjer i helga med begge.

Litt "deilig " å høre at det er flere som tenker som meg, eller betryggende.. Har problemet med barnevakt vi og , så det er liksom ikke bare å dra til føden og organisere alt når man tror noe skjer.. Man føler jo på det. Hadde barnevakt i går, men da var det jo falsk alarm.
 
Hei ! Begynte å få rier i går kveld , og dro inn da det var 4 min mellom hver. Da hadde jeg bare 1 cm og ble sendt hjem.

La meg til å sove og dusje. Våknet klokken halv 5 og da gjorde det VONDT, skikkelig tak nederst i magen - 5 min mellom. Dette varte til klokka 12.

Riene begynte klokka 15 igjen og har vært 10 -6 min mellom og vart i et minutt. Også vonde, sånn at jeg må puste meg gjennom.

Nå har de gitt seg igjen , og jeg kjenner jeg er så sliten! Orker ikke dra til føden igjen bare for å bli sendt hjem.

Noen som har hatt det likt? Når tok det seg opp ev.
Hadde rier med 8min mellomrom 19t, dabbet av og startet på igjen litt over et halvt døgn. Føden var veldig bestemt på at de var kynnere, men etter nye 15t var jeg så utslitt at gubben så at det var nok og vi reiste selv om føden ikke ville ha oss inn. Gjett om det var lurt! Rakk ca 5rier på fødestuen og med den blødningen jeg fikk kunne det gått veldig ille hjemme..

- hadde det vert opp til meg hadde jeg ikke reist inn til føden den dagen, ville ikke mase. Så reis inn på en sjekk om du er usikker, ikke ver redd for å være til bry. Det er derfor de er der og du skal kunne føle deg trygg og sikker :)
 
Hvor mange ganger var du innom føden? Var det sånn at du skjønte når det virkelig var i gang?
Var ikke innom føden da jeg bodde nært (20 min unna) og riene ikke kom oftere enn hvert 5 min før det ga seg. Måtte puste meg igjennom dem, men plutselig bare stoppet de. Rimelig skuffet kan man si.
Vannet gikk en uke etter og riene kom med en gang, så ja, skjønte at DA var det igang :p
 
Gikk med rier i litt over to døgn før hun ble født. Dabbet av nesten helt et par ganger i løpet av denne tida, og tok seg også kraftig opp to ganger. Den første gangen det tok seg opp, var jeg inne til sjekk. 1-2 cm og dabbet av AKKURAT da jeg kom dit. Andre gangen, et døgn etter, var det i gang på ordentlig da vi dro inn, og jeg fikk fødestue med en gang. Syns de to døgna der var utrolig slitsomme, og det lignet ikke noe på fødselen med nr 1 og 2. Så at treeren er en luring stemte hos meg, syns jeg.
 
Jeg har det også helt likt, har trodd jeg skulle føde snart i 2 uker nå. Ikke skjedd noenting enda, det er forferdelig frustrerende! Man ligger bare og kjenner etter om det tar seg opp skikkelig i styrke igjen :/ hadde det ikke sånn med første jenta. Velger og stole på kroppen om jeg skal ringe føden eller ikke sånn med tanke på om det er lureri eller om det har satt igang skikkelig. Masse lykke til fremover! Håper det skjer noe ordentlig for deg snart :)
 
Jeg har det også helt likt, har trodd jeg skulle føde snart i 2 uker nå. Ikke skjedd noenting enda, det er forferdelig frustrerende! Man ligger bare og kjenner etter om det tar seg opp skikkelig i styrke igjen :/ hadde det ikke sånn med første jenta. Velger og stole på kroppen om jeg skal ringe føden eller ikke sånn med tanke på om det er lureri eller om det har satt igang skikkelig. Masse lykke til fremover! Håper det skjer noe ordentlig for deg snart :)
Ja jeg kjenner også etter styrke her. Regelmessighet og varighet funker ikke å se etter her for mine maserier er det.
 
Ja jeg kjenner også etter styrke her. Regelmessighet og varighet funker ikke å se etter her for mine maserier er det.
Men du er andregangs du også? De sier jo faktisk det at på fleregangsfødende skal man noen ganger kanskje heller avgjøre på styrken på riene før man reiser til sykehuset enn regelmessighet og hvor lenge de varer.
 
Men du er andregangs du også? De sier jo faktisk det at på fleregangsfødende skal man noen ganger kanskje heller avgjøre på styrken på riene før man reiser til sykehuset enn regelmessighet og hvor lenge de varer.
Jepp 2 gangs. Slapp unna all modning og maserier sist.
 
Dro til sykehuset klokka halv 1 i natt, ble sendt hjem med 2.5 cm. Vannet gikk rett etter vi kom hjem kvart over to , og han var ute halv 4. Så fikk det veldig travelt på slutten.. Rakk akkurat sykehuset.
INTENST, men deilig å endelig være ferdig med fødselen.
 
Dro til sykehuset klokka halv 1 i natt, ble sendt hjem med 2.5 cm. Vannet gikk rett etter vi kom hjem kvart over to , og han var ute halv 4. Så fikk det veldig travelt på slutten.. Rakk akkurat sykehuset.
INTENST, men deilig å endelig være ferdig med fødselen.
Gratulerer så masse :Heartred
 
Dro til sykehuset klokka halv 1 i natt, ble sendt hjem med 2.5 cm. Vannet gikk rett etter vi kom hjem kvart over to , og han var ute halv 4. Så fikk det veldig travelt på slutten.. Rakk akkurat sykehuset.
INTENST, men deilig å endelig være ferdig med fødselen.
Gratulerer <3
 
Dro til sykehuset klokka halv 1 i natt, ble sendt hjem med 2.5 cm. Vannet gikk rett etter vi kom hjem kvart over to , og han var ute halv 4. Så fikk det veldig travelt på slutten.. Rakk akkurat sykehuset.
INTENST, men deilig å endelig være ferdig med fødselen.
Jeg vil nesten le litt av å lese det kjente jeg :hilarious: det høres så sykt typisk ut!!
Gratulerer :Heartred
 
Back
Topp