Tiols reise - lukket kapittel ❤️

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Det hele startet vel 19. Juli - da hadde vi bestemte oss for å ta ut p-staven jeg hadde hatt i ett år. Det kan jo ta opp til 12 uker før eggløsning er tilbake, sa jeg til han.
19. Juli var dagen den kom ut. To små uker etter satt den. Fikk positiv test en lørdag, 12 dpo. Latter, tårer og alt det der.
TUL ble bestilt, for han var råklar for å se babyen sin på ordentlig.
TUL: 19. September. Jeg la meg i stolen og innvendig ultralyd ble utført. Jeg var 9+2 og gledet meg så inderlig til å se det lille hjertet banke. Men der var det helt stille. Like stille som tårene mine som rant. Hjertet mitt knuste. Aldri skulle vi få se denne babyen vokse opp.

I dag er det straks 3 uker siden vi fikk beskjeden. Og jeg har et uutholdelig vondt ønske om å bli gravid igjen. Det river i hjertet mitt etter å komme dit igjen og at det skal gå bra.
Jeg har tatt tester for å følge med på at hCG nivået synker, bildene under viser 1 og 2 uker etter cytotec kur. Den blir svakere!

Jeg har vært frem og tilbake om vi skal sette inn støtet fra første EL. Men bestemte meg vel egentlig for at vi skulle vente en syklus. Men, så fikk jeg EL slim søndag 6/10 og all fornuft forsvant! Sluttet jo å blø søndag, så egentlig er det vel ganske sjansespill. Regner med jeg er 2 dpo i dag, og er så spent på de neste to ukene.

Problemet nå er vel egentlig å få bekreftet en eventuell graviditet, mtp. Hcg nivået som fortsatt flyter i kroppen...
Dersom mensen ikke dukker opp kan det vel kanskje være lurt med blodprøver hos legen!

Jeg trenger ihvertfall en plass å få ut disse tankene. Det er så mye mer bak den luskingen min enn det kan se ut som. Men det må jeg se på om jeg klarer å dele her.

Oppdatering:
Etter MA - TR etter 5 uker og 3 dager
PP1 - Svak positiv/kjemisk - TR på CD30
PP2 - Positiv test 8 dpo
 
Last edited:
Tok test i går kveld og jaggu var den så svak som det går! Hurra! Da er det vel bare å følge med om 10 dager ish om den blir positiv igjen :happy:

IMG_20191009_075459.jpg
 
Lykke på jord, ihvertfall i øyeblikket. Lyst ut fast stilling jeg skal søke på, får jeg den løser mye stress med prøving seg! Da er det ikke viktig å time det rett.... Men, har vi truffet gullegget har jeg et lite problem. Tiltredelse 1. Mars eller snarest, noe som gjør at en eventuell graviditet må skjules en god stund, ihvertfall frem til kontrakt blir skrevet under på haha!

Er forøvrig 4 dpo i dag. Symptomjakten er igang. Til senere analyse:
- ømme bryster
- glovarm
- livmortappen er bakovervendt og hard med mykt lag utenpå.

Spennende tider!
Fikk positiv test 11 dpo sist, så det er egentlig bare 7 dager til testing kan begynne!

Har bestilt time hos gyn for celleprøve, og da tar han alltid ul først. Så er jeg heldig, blir det et ørlite glimt av en liten mikroklump også da :love7
 
5 dpo
Har veldig vondt nederst i magen og tankene går automatisk mot om det er rester etter MA'en. Blir så redd det kanskje er noe igjen der. Burde nok egentlig gå gjennom en mens før vi gjør dette.... Mannen vet ikke om dpo land engang.
Redd for at hvis det ikke går nå med en gang kommer jeg ikke til å få han med på ubeskyttet sex og ihvertfall ikke at han kommer inni....
Han er jo syk og jeg skjønner at han vil vente. Så det at vi hadde ubeskyttet sex på EL dagen er jo begge sin feil. Ble overrasket over å ha EL slim den dagen selv så da er isåfall dette et ønsket uhell.... Ja nok tanker for i dag.
 
6 dpo
Testen jeg tok på onsdag lyste jo positiv når jeg ser på den i dag. Og jeg tok ny test nå og den var like positiv. Hm. Blir nok ikke klok på det her. 3 uker siden cytotec kur i dag. Men ser flere her inne har hCG lenge.
Vurderer å ta en tur på laben å be om sjekk av hCG til mandag. Da ser man jo fort om det stiger eller synker.

Rart hvordan håpet stiger av en liten strek. Fornuften sier at det er hCG rester, men en liten del av meg håper det er fordi hCG har tatt seg opp igjen. Men hvor ofte er det man får positiv test på bare 6 dpo?
 
Tanker om MA
Jeg har alltid visst at SA/MA er vanlig, men aldri tenkt at det er noe som kunne skje meg. Det er noe man bare hører om... Så det kom som et sjokk når vi på ultralyd i uke 9+2 fikk beskjed om at jeg hadde en MA. Sorgen er der ennå, men ikke i like stor grad som den første uka.
Nå er det på en annen måte, for nå som støvet har lagt seg, begynner tankene å drive mot "i dag skulle jeg vært 12 uker"... I dag skulle jeg vært 12+4, og nyheten skulle akkurat vært sluppet. Storesøskene skulle fått nyheten. Vi skulle gledet oss til spark og ultralyd. Klær skulle vært kjøpt inn. Det er trist, men jeg prøver å ikke være bitter, i den grad man får vært det. For det er jo noe man ikke har råderett over. Livet går videre. Nå håper jeg bare inderlig at en ny graviditet er forestående, selv om jeg overraskende klarer å tenke at det ikke er verdens undergang. Det er så mye mer å glede seg over enn bare et barn i magen. Jeg har to friske barn som også trenger mammaen sin. Så å stresse med ny baby blir tullete. Livet får skje slik det er meningen det skal skje.
Dagens tanker.
I kveld skal det åpnes ei flaske vin i godt lag. Etterlengtet!
 
7dpo
Endelig bare en uke til IKM og snart testetid.
Kjenner jeg er stresset, det liksom bare MÅ klaffe denne PP eller neste. Hvis ikke er det tilbake på prevensjon. Og fabrikken tar ferie frem til august neste år. Det er så himla vond tanke! Hvordan skal man klare å gå fra 4 mnd med babymodus til å bare IKKE tenke på baby, graviditet, eggløsning etc?
Snakk om å ta sorgene på forskudd. Men det bare må gå.

Symptomjakt 7 dpo:
Rar luktesans igjen..
Men!!!
Ikke såre bryster/nippler lenger
Ikke følelse av fyldige bryster som jeg fikk sist

Føler ikke at dette går veien egentlig..

Men gtesten var negativ i dag. Den jeg tok her om dagen var ikke det allikevel etter den var tørket haha.

Prøver å teste i morgen igjen.
 
8dpo
Først, symptomer:
Puppene er faste og ømme igjen (iiik)
Litt såre nipler men ikke merkant
Oppblåst til tusen

Så:
I går fikk jeg blenda hvit test (mest sannsynlig utvannet urin siden jeg drakk menger vann pga litt dagen-derpå hodepine) :facepalm:

I dag fikk jeg denne igjen.
IMG_20191014_183641.jpg

Litt glad, litt sur, litt håp, veldig nøytral...

Jeg håper håper håper denne blir sterkere de neste dagene! Da hopper jeg i taket! :angel8
 
9dpo
Er livredd for at jeg lurer meg selv litt nå. Men tok nå en test til i dag. Ettermiddag 3 timer etter siste dobesøk. Så fikk jeg denne
IMG_20191015_172658.jpg

Den øverste tok jeg i går og den nederste i dag. Den er sterkere.
Men hvorfor?
Er det stigning? Eller var urin utvannet i går? Den var negativ på søndag, men dog mest sannsynlig for utvannet.
Jeg blir sprø!
Det ENESTE jeg kan gjøre er å vente, noen dager. Blir den sterkere enn dette fremover er jo saken klar!
Fokuset mitt må være å ikke håpe for mye! Da blir jeg bare skuffet. For i bunn og grunn tenker jeg jo egentlig at det ikke er noe press på denne PP.

Man kan jo bli sprø av mindre! :rolleyes:
Nettopp dette jeg funderte på i starten av PP. Hvordan vet man at en test er positiv pga ny graviditet og ikke bare hCG fra MA'en. :(
 
9dpo
Er livredd for at jeg lurer meg selv litt nå. Men tok nå en test til i dag. Ettermiddag 3 timer etter siste dobesøk. Så fikk jeg denne
Vis vedlegget 310143
Den øverste tok jeg i går og den nederste i dag. Den er sterkere.
Men hvorfor?
Er det stigning? Eller var urin utvannet i går? Den var negativ på søndag, men dog mest sannsynlig for utvannet.
Jeg blir sprø!
Det ENESTE jeg kan gjøre er å vente, noen dager. Blir den sterkere enn dette fremover er jo saken klar!
Fokuset mitt må være å ikke håpe for mye! Da blir jeg bare skuffet. For i bunn og grunn tenker jeg jo egentlig at det ikke er noe press på denne PP.

Man kan jo bli sprø av mindre! :rolleyes:
Nettopp dette jeg funderte på i starten av PP. Hvordan vet man at en test er positiv pga ny graviditet og ikke bare hCG fra MA'en. :(

fin dagbok. Kjenner meg mye igjen. Hadde selv en Ma i uke 9+5 hvor spiren sluttet å vokse i uke 6. Blir spennende å se om testene dine blir sterkere. Ønsker deg lykke til:Heartred
 
fin dagbok. Kjenner meg mye igjen. Hadde selv en Ma i uke 9+5 hvor spiren sluttet å vokse i uke 6. Blir spennende å se om testene dine blir sterkere. Ønsker deg lykke til:Heartred
Kjempe trist :sorry: men finner trøst i at man ikke er alene om følelsen.
Takk for lykkeønskninger :cat: spennende dager fremover :Heartred
 
Såå spennende med sterkere strek!!! Håper du kan stole på testene, og at sterkere test er en positiv test :) :Heartpink
 
Jeg hadde i 2015 en MA i uke 9. Fikk negativ g-test og tenkte ikke mer på det. Før jeg testet positivt igjen. Ble altså gravid på første eggløsning etter MA - resultatet er ei nydelig datter på 3,5 år nå ❤️

Tror og håper at det er ny spire på gang hos deg! :) spesielt siden den var negativ på søndag og nå tydelig strek som igjen er litt sterkere :)
 
Jeg hadde i 2015 en MA i uke 9. Fikk negativ g-test og tenkte ikke mer på det. Før jeg testet positivt igjen. Ble altså gravid på første eggløsning etter MA - resultatet er ei nydelig datter på 3,5 år nå ❤️

Tror og håper at det er ny spire på gang hos deg! :) spesielt siden den var negativ på søndag og nå tydelig strek som igjen er litt sterkere :)

Å kjære :Heartred det hadde vært såå fantastisk! Takk for at du deler, trenger litt håp. Selv om det er så dumt å bli skuffet :rolleyes: men jeg velger å leve litt i trua jeg... Litt lykke :Heartred
 
Såå spennende med sterkere strek!!! Håper du kan stole på testene, og at sterkere test er en positiv test :) :Heartpink
Det håper jeg også :love7 glad de neste dagene er fullbooket! Da går tiden raskere :notworthy
 
10 dpo
Tester ikke i dag, venter til i morgen tidlig og ettermiddag.. fikk alltid sterkest test ettermiddag sist.

Symptomer:
Stikninger i magen
Ømme nipler
Masse utflod (?)

Tanker for dagen:
Fant ut at sist hadde jeg IKM uke 33. Denne gangen uke 43. 10 uker mellom hver PP. Skjedd mye på de 10 små ukene. For mye å håpe på at det skal skje et mirakel ... Gru gleder meg til i morgen...
Fortalte test-episoden i går til mannen. Han var grav alvorlig, men jeg gjennomskuer han til de grader. Han ble så glad, jeg merket det på hele han. Tulling :Heartred

Fikk positiv test 12 dpo sist. 11 dpo i morgen. :smiley-angelic001
 
11 dpo
Jeg tror jeg henger alt for mye her inne :hilarious:

Symptomer i dag:
Faste pupper
Ømme nipler
Masse murringer, både i magen og korsrygg

Mulig TR kommer...

Tok test i stad, den var så svak så svak. Så tviler egentlig på at det blir klaff denne gangen. TR forventet søndag. :bag: Gråter litt inni meg...
 
Blir ikke så klok da.. tok en ny test kl 19 med 3 timer mellom dobesøk. Testen var like positiv som den på tirsdag :rolleyes:

IMG_20191017_192825.jpg
Sjekket bildene jeg tok fra sist PP og der ser jeg jo at det tok noen dager før testen ble sterkere...
IMG_20190816_062742.jpg

Liten forskjell fra 12 dpo og 14 dpo. Disse testene var babyplan 10mlu da.. de jeg bruker nå er fra eBay :wacky:
Ikke at jeg tror det har noe å si. Tester sikkert igjen i morgen kveld. Og lørdag. Har 6 eBay tester igjen. Og en babyplan tidlig test..

Gleder meg egentlig til gynekolog timen til tirsdag. For hvis jeg ikke er gravid. Og ikke får mensen ila helgen... Da er det jo noe galt inni der :sorry:
 
IMG_20191017_200347.jpg

Tørket en time.

Jeg heter tiol og jeg er ei testetøs. :bag:

Nå begynner hodet å spinne. :nailbiting:
 
Back
Topp