Vår første lille er velkommen hjem ❤️

Tusen takk at du stoppet innom :) Det er stille her om dagen, kanskje på tide etter en oppdatering :hilarious:

Det går fint, tror jeg ihvertfall, hvordan har du det?
Takk som spør! :hug003
Det går fint her! Spennende dager her nå - jeg håper gullegget er på vei nedover her nå!
 
10+4

Kjenner beskymringene og tankene om MA plager meg hele tiden.
Tørr ikke å glede meg over at jeg er gravid. Trist.
Teller dagene til tul.. 5 dager! :wtf:
Håper så inderlig på positiv ul på mandag.

Det strammer litt inni der. Av og til blir det litt ubehagelig og jeg blir redd. :sorry:

Prøver å holde fokus på noe annet, begynt å strikke votter på kveldene, men dette går sakte da jeg stopper for å sjekke BV og lese om alt som duker opp i hodet:hilarious:

Minimålene mine:
3+ på Clear Blue ✅ 4+8
Passere 6+4 (da det gikk galt sist) ✅
Første kontroll 21.08 ✅
Ul 02.09 (11+2)
Første JM time
Magiske 12+0
Kjenne liv
OUL
Termin 24.03.2020
 
11+1

Tenk det! Er i uke 12 nå :woot: ul imorgen! Gruer meg litt og gleder meg masse :woot:

Er kjempe redd å få høre at dette ikke går veien.. kjempe redd det som skjer etter i så fall.
Men har egentlig god magefølelse.. som jeg ikke helt tørr å stole på. Så det jeg gjør, jeg fokuserer på alt annet en ul imorgen, gjør alt annet enn sitte å tenke på ul imorgen:angelic:

Er ikke mye kvalm om dagene... har og mistet matlyst. Trøtt hele tiden, men det har sikkert mye å gjøre med den hosten som plager meg fortsatt.

Og ja, nå har jeg blitt forkjølet! :dead: Tett i nese, øm i halsen, tung hode.. tru om det er greit å ta parasett før jeg legger meg?
2 uker i arbeid.. så kjempe upassende tid til å være syk. Skal stå på, så ser vi kosn det blir.

Ellers, du som leser dette, jeg håper du har Det fint og ønsker deg fortsatt god helg!
:happy:
 
11+2/12+0

Ultralyd!

For en fantastisk opplevelse det var! Fikk se vår lille reke sprelle inni der :Heartbigred
Alt så fint ut så langt. Malt til 55 mm.

Ble kjøvet fram fra 11+2 til 12+0! Og tror jeg skal være enig med det, har ikke hatt kontroll på det så.
Termin ble dermed endret. :Heartred


Minimålene mine:
3+ på Clear Blue ✅ 4+8
Passere 6+4 (da det gikk galt sist) ✅
Første kontroll 21.08 ✅
Ul 02.09 (11+2) ✅ 12+0
Første JM time
Magiske 12+0 ✅
Kjenne liv
OUL 15.10.
Termin (24.03.2020) 17.03.2020
 
Gratulerer med vel overstått ul
 
14+0 :love7
Oh den rare og samtidig deilige følelse av å være i andre trimester! :Heartred
Formen er som berg og dal bane, av og til tett i nese, av og til ekstrem sliten. Kvalmen har gitt seg litt.. eller rettere sagt forandret seg. Før var jeg veldig kvalm uten noen grunn gjennom dagene. Nå kommer kvalmen plutselig pga lukt, ord osv. Til og med kastet opp ett par ganger, og jeg som ikke gjorde det i første trimester skulle ikke trodd det skulle bli tilfelle i andre :hilarious:

Samboer er overbevist at det blir en gutt. Han vet bare det :dummy: Jeg er ikke helt så sikker. Hadde litt jentefølelse jeg:dummy1: Men så hadde jeg en drøm igår! Drømte vi var på ultralyd, og jm sjekket alt og vi skulle se kjønn. Og på tv der så så vi en liten penis, og jeg sa «oh så koselig, da blir det navn navn». :shy: Våknet med en smil. Desverre så glemte jeg navnet jeg sa i drømmen, føler den var så fin! :hilarious:
MEN jeg har fortsatt litt jentefølelse... kanskje samboer sin bestemte holding som påvirket min drøm? Det får vi nå se om 4 uker og 3 dager!:smug:

Nå blir det en lang innlegg, men det får bare være, jeg må fortelle ting ;)

Møtt venninne i går for en prat. Tenkte det var på tide å fortelle henne. Vi har mye i felles med sa og barneønsker. Hun har en skjønn jente på 1,5 år.
Så vi pratet litt og det viser seg hun har termin i januar! Jeeeej! :woot: Så neste sommer skal vi trille vogner samme:) Kjempe glad å ha venninne i samme situasjon. Her i kommunen så har vi ikke barselgrupper, ikke fødeforberedende kurs, null og nada. Så kjempe stas å være flere om det:angelic:

Magen begynner å vise seg. Kan liksom ikke trekke den inn mer, og ikke snakk om å få plass i vanlige bukser!:hilarious:

Oh, jeg har søkt på sykepleier studie. Føler ikke at jeg er på rett arbeidsplass nå. Jeg er god som lærer, jeg trives litt med det. Men føler ikke det er utfordrende nok for meg.
Jeg vet jeg ikke kommer å ta denne studie nå, mtp fødsel og perm. Men er og litt usikker på om jeg kommer inn på studier. Så målet er å se om jeg evnt kommer inn eller finne ut hva som mangles for meg å komme inn og så jobbe med det i permisjon tia :smug:
Litt redd jeg er urealistisk, eller jeg tar det på feil tid.. eller at dette er heller ikke meg... men føler virkelig jeg må prøve!:happy:

Heh, avslutter her nå den lange oppdateringen. God helg til dere alle :Heartred


Minimålene mine:
3+ på Clear Blue ✅ 4+8
Passere 6+4 (da det gikk galt sist) ✅
Første kontroll 21.08 ✅
Ul 02.09 (11+2) ✅ 12+0
Første JM time ✅
Magiske 12+0 ✅
Kjenne liv
OUL 15.10.
Termin (24.03.2020) 17.03.2020
 
:Heartbigred17+2

Tiden går og snart er det oul! 8 dager igjen :) dette går så bra sa:happy:

Når har jeg slitt med små blødninger i snart 3 uker.. Merker det kommer mer, pluss vond litt smerter i magen hvis jeg er i mye aktivitet.
Holder meg unna sykemeldinger da jeg er over halvveis for å opptjene ny sykepengeperiode. Må holde ut bare til jula, så blir det lettere etterpå :hilarious:

Ellers seriøst håper å søke om svangerskapspenger. JM mente det ikke var uaktuelt å prøve. Så krysser fingrene, trenger litt avlasting på jobb. Ikke greit å legge ut 100% og betale for det med blødning og angst for å miste. Ellers så er jeg jo ikke syk, så sykemelding skulle vert for mye...
rotete dette her, mek håper det ordner seg :)

Pga blødninger så var jeg flere ganger hos JM, der har de fin dopler vi lyttet hjerte med og (!) de har en liten (som telefon) ultralyd! Så har sett baby bevege seg og det er kjempe stas å ha sånn mulighet :Heartred

Ikke kjøpt noe enda... sparer og venter på black friday :wav

Håper du som leser dette får en super fin uke!:Heartbigred
 
18+2 og vell overstått oul!

Utrolig spennende opplevelse har det vert! Sambo og min mamma var med på oul. Mamma sin første barnebarn og hun har aldri vert på ul før.

Jordmor som utførte ul var kjempe hyggelig og tog seg godt tid med oss. alt så fint ut med lille, alt på plass som skal være på plass. Og det var en lettelse å finne ut!

Baby sprettet med armene og beina sine, sparket meg en god del. Men morkaka mi ligger foran, så det er en stund til jeg får kjenne de.

Og sambo min hadde så rett, vi får en sønn! :Heartblue:dummy: Den deilige følelsen av å få vite at vi blir mamma og pappa til en liten gutt!

Nå skal det feires med litt is og film. :)
God kveld til dere alle!
 
Gratulerer med vel overstått OUL og en gutt på vei
 
20+1

Og da et vi halvveis! :dummy:

Her går det plutselig litt fort! Føler siste tre-fire ukene fløy forbi. Formen er så å si grei, ikke kvalm, litt sliten og fikk halsbrann, men det takler jeg nok så ok. Bekkenet sier av og til ifra om å ta det rolig.

Har ikke kjent noen tydelige spark ennå. Noen bobler kanskje ja. Synes det er vanskelig å kjenne etter hva er hva. Morkaka ligger foran som er stor dempende pute, så jm sier det kan godt ta flere uker til jeg får kjent noe orntlig. jaja, kan vente, så lenge lille gullet har det bra :shy:

vi diskuterer navn og etternavn. Spennende og vanskelig er det! Det skal klaffe på tre språk og passe fint med etternavn. Blir nok bare ett etternavn fra far sin side for å gjøre oppgaven litt lettere:hilarious:

så skriver jeg black friday liste... det meste blir nok kjøpt inn da håper jeg. ellers ser etter mye brukte ting og. Kjøpt inn en seng, newborn sete til triptrappen, ammepute. :)

spennende tider i vente, gleder meg til å begynne ordne babyrommet :dummy:

Ha en fin uke alle sammen! :Heartbigred


Minimålene mine:
3+ på Clear Blue ✅ 4+8
Passere 6+4 (da det gikk galt sist) ✅
Første kontroll 21.08 ✅
Ul 02.09 (11+2) ✅ 12+0
Første JM time ✅
Magiske 12+0 ✅
Kjenne liv
OUL 15.10. ✅ :dummy:
Termin 18.03.2020
 
26+1
Og vipps så er det 100 dager til termin! :dummy:

Nå har det gått en stund siden min siste oppdatering. Her går dagene rimelig fort.
Og nå kjenner jeg endelig mye liv fra den lille :woot:
Det er så utrolig deilig følelse! Han sparker og snur der inni noen dager med, og noen mindre. Merker at hvis han sparker mot navelen så kjenner jeg såvidt noen killing. Denne helgen begynte jeg også se på magen at den beveger seg! :) Men med en gang mor tar tlf for å filme blir lille luringen stille :hilarious: så ingen video bevis på dette :hilarious: heldigvis fikk pappaen og se litt bevegelser :happy:

black friday nevnte jeg sist.. for en slitsom dag det var! Men vert effektiv og fornuftig, kjøpte det vi trengt og spart ca 6000kr! Jaja, vi har jo brukt en del, men alt vi kjøpte skulle vi å ha kjøpt uansett, så da ser jeg på det som en seier :happy: kommode og fryseskap bland kjøpene:bookworm:

ellers så prater vi fortsatt om navn. Ikke lett dette :shy: men vi finner nok ut av det etterhvert.

Håper dere som leser, får en superflott uke! :happy:

Minimålene mine:
3+ på Clear Blue ✅ 4+8
Passere 6+4 (da det gikk galt sist) ✅
Første kontroll 21.08 ✅
Ul 02.09 (11+2) ✅ 12+0
Første JM time ✅
Magiske 12+0 ✅
Kjenne liv ✅ uke 25
OUL 15.10. ✅
Termin 18.03.2020
 
38+4 og under to uker til termin

Merker jeg har mindre behøv for å skrive her inne nå. Kjenner godt på bevegelsene og er generelt sett klar til det som er i vente. eller kanskje feil å si klar, da jeg vet ikke hva jeg går in til, men så klar som jeg kan bli er jeg ihvertfall. :happy:

Synes tiden fra å være halvveis og hit gikk kjempe fort! Mye som måtte på plass for baby, og det fanget all oppmerksomhet.

vert på jm kontroll i dag, og alt så fint ut. Neste blir på termin dato :happy: hvis jeg går så lenge.
Begynner bli litt utålmodig for å få møtt lille, men tenker han kan godt holde seg inne til termin.
 
Back
Topp