Enkefalos hopper i det igjen!

Ååå, Enkefalos. For en fantastisk nyhet å komme inn og lese!! Gratulerer så mye! Blir helt rørt jeg altså. Noe så nydelig
 
Gratulerer så mye med lillebror! For en reise det har vært. Endelig er han hos dere. Så fint å lese om en god fødselsopplevelse og god start på ammingen. Lykke til videre!
 
Jeg hadde mindre enn 4 cm da de tok vannet på meg forrige gang.
Har tidligere hørt gangen i igangsetting og når de gjør de forskjellige metodene, men husker ikke hvordan det var
Ja, jeg har nok bare misforstått helt :p Hadde vært interessant å visst detaljene rundt det :)
 
Ååå, Enkefalos. For en fantastisk nyhet å komme inn og lese!! Gratulerer så mye! Blir helt rørt jeg altså. Noe så nydelig
Så koselig å høre fra deg, Spero ❤️❤️ Og takk for veldig hyggelig kommentar. Det er veldig godt å ha han her etter et helt j... svangerskap ❤️
 
Gratulerer så mye med lillebror! For en reise det har vært. Endelig er han hos dere. Så fint å lese om en god fødselsopplevelse og god start på ammingen. Lykke til videre!
Tusen takk, fine du! ❤️ Ja, det har vært litt av en reise. Litt utrolig å tenke på at det er vi som har opplevd alt det der. Men desto mer fantastisk å være ferdig!
 
Ja, jeg har nok bare misforstått helt :p Hadde vært interessant å visst detaljene rundt det :)
Kan være forskjellig praksis på ulike sykehus også, men er uansett mange ting som spiller inn på vurderingen deres om hvilken metode
 
2 uker gammel
Det går overraskende fint med oss. Lillemann tok jo puppen med en gang etter fødsel, men jeg har allikevel vært spent på om det skulle endre seg. Jeg gikk tilbake i dagboka mi fra sist gang, og der fant jeg ut at vi først slet med sugetak den første uka eller så, og så gikk det bra en lang stund (en måneds tid?). Så begynte problemene med overproduksjon å vises på mini, og da var det helt håpløst frem til ca 3 mnds alder. Jeg hadde skrevet at brystene føltes sprengt hele tiden, selv etter at den første brystsprengen hadde gitt seg, men det er ikke tilfelle nå altså. Jeg er litt redd for å jinxe det, men det virker faktisk som om de er litt bedre på å regulere produksjonen bedre nå ut ifra hvor mye mini drikker. Sist var det jo bare fullt HELE tiden, og storebror klarte ikke å tømme de i det hele tatt. Så.. Jeg holder pusten en liten stund til, men det er uansett en helt annen verden denne gangen enn sist, og det er SÅ godt!! Det har virkelig gitt oss en helt annen start på barseltiden som jeg jo syntes var fryktelig i starten sist.

Det er generelt veldig deilig å ha gjort alt dette en gang før. Jeg føler meg utrolig mye mer trygg og rolig på alt, og det er så deilig :smiley-bounce012 Vi sliter tidvis litt med magevondt, men det er vel nærmest uunngåelig med en helt ny baby. Nettene er litt bingo. Noen ganger kan han sove i strekk på 3-5 timer, mens andre ganger vekkes jeg hver time gjennom hele natten. Det er spesielt de nettene han sliter med magen at det er masete. Men stort sett sover han godt minst en eller annen gang i løpet av dagen uansett, så jeg får henta inn litt søvn igjen da. Jeg synes uansett han sover mer sammenhengende enn førstemann, så jeg skal virkelig ikke klage :D

Han er også generelt en mer tålmodig unge enn det førstemann var. Han har allerede sittet litt i vippestol og newbornsetet på tripp-trappen uten problem, og det taklet ikke førstemann før etter mange uker - og selv da bare i ti minutter av gangen. :p Sånne ting hjelper mye i hverdagen slik at jeg kan få hendene fri når han ikke sover :)

Bekkenet er, ikke overraskende, ikke bra. Det forventer jeg ikke på veldig lenge uansett. Men jeg kan i alle fall gjøre noe mer enn jeg kunne under svangerskapet. Både setet og symfysen murrer hvis jeg sitter for lenge eller går for mye, men det er godt å i alle fall føle at man kan gjøre litt mer enn jeg kunne den siste tiden. Og ikke minst: for første gang på et halvt år, kan jeg være i aktivitet uten å få kynnere!! For en befrielse!! :happy093

Så nei. Vi koser oss, vi altså, og jeg prøver å nyte tiden så godt jeg bare kan siden det blir siste gang med baby. Det føles veldig riktig at det er sistemann heldigvis, så jeg tror neppe vi kommer til å ombestemme oss. Jeg er så stolt av de to gutta våre, og tenk at de er bare våre!! :love7
 
En magisk oppdatering :D:D

Så glad for at ammingen går bra, det er sikkert ekstra deilig å ha gjort alt ifra før ja, da har man litt mer realistiske tanker om både melk og søvn og magevondt.;)
 
To herlige oppdateringer jeg fikk lese nå!❤️Fødselen hørtes tøff ut, men det er jo du også, så selvfølgelig kom du deg godt igjennom den :D

Og så betryggende for oss andre som prøver på nr 2 at ting kan bli lettere og kanskje i noen tilfeller «bedre» enn første gang! Håper jeg får komme etter snart :D
 
En magisk oppdatering :D:D

Så glad for at ammingen går bra, det er sikkert ekstra deilig å ha gjort alt ifra før ja, da har man litt mer realistiske tanker om både melk og søvn og magevondt.;)
Ja, det er helt nydelig å vite litt bedre hva man går til. Jeg syntes det bare var kaos i starten sist :p
 
Back
Topp