Har barnet ditte begynt å peke ennå? Hvor tidlig gjorde hen det?

Ja, det har han gjort en stund. Husker ikke helt når han startet med det.

Han er veldig opptatt av lamper for tiden, så det er mye peking på alle lamper han kan se.
 
Tipper det begynte rundt 9mnd om jeg ikke husker feil. Peker ofte på der hun vil gå, eller det hun vil ha. :p
 
Her begynte hun å peke i forrige uke. Blir 14 mnd den 15.
 
Begynte vel sporadisk (av seg sjølv) når han var rundt året. No har det tatt heilt av, peikar på det meste dagen lang. Nylig lært å klappe også.
 
Husker ikke, men er kanskje noen mnd siden. Kom iallefall av seg selv. Nå er det Peking hele dagen :p
 
Føler han har gjort det lenge :)
 
Måtte du "lære" henne det eller kom det naturlig av seg selv? :) Venter fremdeles på at sønnen min på 14 mnd skal begynne å peke :)

Sniker bare for å si at min hvertfall var 16 mnd før han begynte å peke skikkelig, selv om jeg pekte på ca alt vi gjorde og ga til han for å lære han det :hilarious:
Han hadde litt sånn italiensk dramatisk håndbevegelse mot ting han ville han da, men det var jo litt lettere å forstå når han begynte å peke.
 
Han peker masse nå, men har ingen anelse om når han begynte med det.
 
Peker ikke enda. (13,5 mnd)
Han bruker ofte hånden og «vifter» istedenfor. Prøver å få han til å peke når vi leser bok, men han er ikke interessert. :hilarious:
 
Peker ikke enda. (13,5 mnd)
Han bruker ofte hånden og «vifter» istedenfor. Prøver å få han til å peke når vi leser bok, men han er ikke interessert. :hilarious:

Hehe, sånn er min og :) Jeg prøver å peke på melka hans hver morgen nå som jeg "gjemmer" på forskjellige plasser, men han studerer bare fingeren eller løper av gårde. Noen bruker vel bare mer tid enn andre da :)
 
Han begynte nå i/rett før høstferien :) Så... 13,5 mnd ca:)
 
Begynte nå for et par dager siden. 13.5 mnd gammel
 
Aner faktisk ikke helt når hun begynte, men siste måneden har hun begynt å peke bevisst når det er noe hun ikke får tak i eller vil. Som i peke på koppen med melk, utgangsdøra, smokken som ligger akkurat utenfor rekkevidde eller skoene sine. Dissa har hun pekt på i sikkert 3 måneder. ;P Straks 14. måneder nå. :)
 
Begynte å peke som en villmann rundt 9-10 mnd. Da pekte han mest på ting han ville vi skulle se på eller gå til. Pekte og sa «der!» til alt. Etterhvert gikk det over i å peke på ting han ville ha :)
 
Har pekt siden før sommeren hvertfall! 8-9 mnd. Veldig bevisst peking fra 10-11 mnd, hvor hun har en hensikt. Enten at hun vil ha noe (feks drikkeflaske, en spesiell leke e.l) eller høre hva tingen/dyret/o.l heter
 
Back
Topp