"Følger sin egen kurve"

Rosatulipan

Andre møte med forumet
Hva menes med uttrykket "Følger sin egen kurve?".

Min får MM og har hoppet fra 15% til 98% percentil, men helsesykepleieren sier det er bra og at han følger sin egen kurve. Men han har jo krysset en haug med kurver?
 
Hva menes med uttrykket "Følger sin egen kurve?".

Min får MM og har hoppet fra 15% til 98% percentil, men helsesykepleieren sier det er bra og at han følger sin egen kurve. Men han har jo krysset en haug med kurver?

Ja, men det er fortsatt hans kurve selv om den ikke er gjennomsnittlig oppover. Det er mange som gjør sånne gode byks de første 6 mnd, og det de egentlig er mest opptatt av er at kurven ikke går nedover eller flater ut :)
 
At barnet vokser i eget tempo. Min gutt gikk også fra langt under på kurvene til å ligge helt på de øvre kurvene.
 
Hva menes med uttrykket "F 8ølger sin egen kurve?".

Min får MM og har hoppet fra 15% til 98% percentil, men helsesykepleieren sier det er bra og at han følger sin egen kurve. Men han har jo krysset en haug med kurver?
At h*n følger sin vekt og høyde i forhold til hverandre. Alt er snakk om at det er innenfor det normale, litt rykk og napp er vanlig:)
Du ser det på disse "regnbuene" de viser på helsestasjonen som sier barnet høyde, vekt og høyde/vekt i forhold til hverandre.

63715489.jpg
Om barnet eks. bare veier 5 kg men er 70 cm lang så er det et avvik fra kurven til de aller fleste:p
 
Last edited:
Back
Topp