Har alle klart å slutte med sine laster? Snus ol.

HellaBella

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Jeg er/var storsnuser, snuste en boks ekstra sterk skruf i døgnet. Gikk over til vanlig hvit med en gang positiv test, og trappet ned veldig. Nå har jeg tre snus igjen, før det er stopp for godt :woot: Åhh, håper det går smertefritt! :oops: Fler i samme sits?
 
Ikke snus/røyk men jeg er stordrikker på pepsi max :hilarious: Prøver veldig å begrense til 1-2 glass daglig, men er ikke det letteste
 
Jeg er veldig glad i (avhengig) av monster energi drikk. Så jeg holder nå på å trappe ned :oops:
 
Har heldigvis aldri vært røyker eller snuser, men Pepsi Max derimot har jeg vært svak for. Drikker mye mindre nå etter positiv test :)
 
Kaffe og cola har jeg vært en stordrikker av!
Nå går det i koffeinfri kaffe og minimalt med cola :)
 
Har drukket mye kaffe og en del energidrikke.. Så har slutta me energidrikke og trappet ned på kaffen. Det går helt fint :)
 
Jeg trappet ned på snus da vi startet prøvingen. Jeg hadde en følelse på at jeg var gravid før jeg fikk positiv test,så da sluttet jeg med snus. Har nå vært snusfri i 17 dager.

Vi klarte det forresten på første forsøk så før jeg sluttet snuste jeg vel 5 til dagen og da med lav styrke.

Jeg er også veldig glad i Pepsi Max og te og klarer å holde det innenfor 4 glass/kopp til dagen tilsammen.
 
Jeg trappet ned på snus da vi startet prøvingen. Jeg hadde en følelse på at jeg var gravid før jeg fikk positiv test,så da sluttet jeg med snus. Har nå vært snusfri i 17 dager.

Vi klarte det forresten på første forsøk så før jeg sluttet snuste jeg vel 5 til dagen og da med lav styrke.

Jeg er også veldig glad i Pepsi Max og te og klarer å holde det innenfor 4 glass/kopp til dagen tilsammen.

Det er jo veldig bra!
 
Jeg og drikker mye Pepsi Max :oops: har ikke tenkt på at jeg må slutte med det?! :woot: Pga koffein?
Koffein er skadelig, så anbefalt maks 2 kopper kaffe om dagen, så litt Pepsi Max er ikke farlig. Men det er også anbefalt å holde seg unna kunstig søtningsmiddel under svangerskapet også, og det er det jo i Pepsi Max.
 
Koffein er skadelig, så anbefalt maks 2 kopper kaffe om dagen, så litt Pepsi Max er ikke farlig. Men det er også anbefalt å holde seg unna kunstig søtningsmiddel under svangerskapet også, og det er det jo i Pepsi Max.
Vet du hva som ligger til grunn for anbefalingen om å unngå kunstig søtning? Er det manglende forskning, eller påvist risiko? :happy:
Hilsen pepsimax-avhengig:hilarious:
 
Vet du hva som ligger til grunn for anbefalingen om å unngå kunstig søtning? Er det manglende forskning, eller påvist risiko? :happy:
Hilsen pepsimax-avhengig:hilarious:


Uff.. Ser jeg skrev feil! Det er kun anbefalt å BEGRENSE inntaket, så bare drikk Pepsi Max. Men hvorfor de har valgt å begrense inntaket er jeg ikke sikker på, men bedre å spørre legen om enn er usikker :)

I utlandet derimot, har forskere (2010) påvist større risiko i forhold til tidlig fødsel, ved for mye av det kunstige søtningsmiddelet, aspartam.

Men da snakker vi større mengder. Par glass om dagen skal vel gå helt fint! :happy:
 
Ja, har sluttet å snuse. Og blander kaffen 50/50 med vanlig og koffeinfri. :)

Ellers ingen laster.
 
Uff.. Ser jeg skrev feil! Det er kun anbefalt å BEGRENSE inntaket, så bare drikk Pepsi Max. Men hvorfor de har valgt å begrense inntaket er jeg ikke sikker på, men bedre å spørre legen om enn er usikker :)

I utlandet derimot, har forskere (2010) påvist større risiko i forhold til tidlig fødsel, ved for mye av det kunstige søtningsmiddelet, aspartam.

Men da snakker vi større mengder. Par glass om dagen skal vel gå helt fint! :happy:
Åh, nå ble jeg litt lettere til sinns :facepalm: Pepsimax er min kaffe :hilarious:
 
Back
Topp