Varmeflaske på magen

Pernille88

Betatt av forumet
Kan man bruke varmeflaske på magen tror dere? Jeg har noen skikkelige tak i magen noen ganger og varmeflaske hjelper så veldig på korsryggen, men noen ganger kunne jeg tenkt meg og hatt den på magen også, men har ikke turt :/
 
Kanskje ikke? Jeg vil tro fostervannet blir varmere av det?
 
Hvis vi kan bade i badekar med relativt varmt vann kan du nok bruke samme varme i en varmeflaske? Det er mye mindre i mengde og påvirker neppe kroppstemperaturen din på samme måte som et bad :)
 
Jo det kan du fint gjøre. Gjorde det når jeg var innlagt på sykehuset nylig.
 
Hvis vi kan bade i badekar med relativt varmt vann kan du nok bruke samme varme i en varmeflaske? Det er mye mindre i mengde og påvirker neppe kroppstemperaturen din på samme måte som et bad :)
Man skal vel ikke bade varmere enn 38 grader?
 
Man skal vel ikke bade varmere enn 38 grader?
Jeg har lest NHI’s artikkel om forskning på overoppheting (googlet gravid bading) og artikkel her fra babyverden, ikke sett noe anbefaling på temperatur men at det anbefales «å ikke ha det for varmt» og avslutte hvis man blir uvel :)
 
Min jm anbefalte meg å bruke varmeflaske/rispute på magen og ryggen når takene ble så vonde. Man føler seg uvel av varmen selv lenge før det går utover babyen
 
Jordmor anbefalte varmepute på mage/rygg på fødselsforberende kurs. Det ble stilt spm om dette med overoppheting og hun sa at det ikke var fare for det, men at det ikke bør være så varmt at huden blir brent.
 
Back
Topp