Universitetssykehuset i Nord-Norge (UNN), Tromsø

Linken til føden på UNN er ikke helt oppdatert... UNN i Tromsø har kun lystgass på ei fødestue og denne kan kun benyttes på 30% kapasitet, pga hensynet til personalet. Ventilasjonen er ikke god nok til at lystgass kan benyttes fullt ut og lystgassen vil mest sannsynlig fjernes helt i løpet av den neste tiden. Alle fødestuer har badekar. Pasienthotellet er nytt, men det ligger en god gåtur unna føden. Ellers er det mange flinke folk som jobber der. Jeg har hatt to flotte fødsler på UNN og ser frem til en til på nyåret 2019.
 
Hørte noe om at de har på 1 av rommene, men ikke fått det bekreftet helt sikkert.
De hadde tidligere på et rom, men jordmor sa nå sist jeg var hos henne at de ikke har. Hvis du ser inne på UNN sine sider står det også der at de ikke tilbyr dette nå
 
De hadde tidligere på et rom, men jordmor sa nå sist jeg var hos henne at de ikke har. Hvis du ser inne på UNN sine sider står det også der at de ikke tilbyr dette nå
Ja, så jo inne på sidene deres, men vet av erfaring at det ikke alltid er helt oppdatert :p derfor jeg spurte her også :)
 
Nokon som har fått baby her i 2019/2020 som vil fortelle litt om opplevelsen av sjukehuset? Utstyr, personalet, informasjon, tryggheitsfølelse o.s.v. :happy:
Fikk en datter i uke 21 på UNN i Desember 2019. Og en annen datter i 2013 (hun lever i beste velgående)

Synes alle jeg har truffet der av personell har vært svært greie og har ikke noe negativt å si.
 
Nokon som har fått baby her i 2019/2020 som vil fortelle litt om opplevelsen av sjukehuset? Utstyr, personalet, informasjon, tryggheitsfølelse o.s.v. :happy:
Fikk baby i 2019 (og i 2018). Positive opplevelser begge ganger. Kanskje ikke helt på nett med første jordmor på første fødsel, men de som tok i mot var det god kjemi med. Første ble tatt med sugekopp,og litt ammeproblemer gjorde at vi var der litt lengre. Traff en barnepleier som sa at vi ikke kunne bo på sykehuset for evig, men hun skjønte nok fort at hun hadde gjort en tabbe. De andre var veldig flinke, vil særlig fremheve en barnepleier som heter Marianne. Veldig flink og hyggelig, og hun og ei som heter Ingvild var årsaken til at amming gikk bra med første. Det var også ei veldig flink jordmor på barsel etterpå, me klarer ikke huske hva hun het! Hun var en voksen dame, masse krøller,menner hun har navn på S,men usikker. :) Hun hjalp oss også veldig.

På fødselen i 2019 kom ungen bare en time etter ankomst til sykehuset. Alle fødestuer var opptatte,men underveis ble ei ledig. Da fikk jeg velge og ble trillet på fødestue, fikk hjelp til å gå over i fødsel, og 10 min senere ble ungen født. Amming og alt var ingen problem da, og traff på Marianne på ny og takket henne for hjelpen hun ga gangen før. :)

Om noen kjenner de jeg har nevnt, så gjør det ikke noe, de er dyktige og hyggelige og om andre kjenner de igjen tenker jeg ikke gjør noe når jeg bare har godt å si om dem. :)

Jeg følte meg godt ivaretatt,synes det var veldig greit å være der. :) brukte ikke noe spesialutstyr, heller ikke bedøvelse. Måtte sy begge ganger, første gangen var det kirurgisk som sydde pga de var usikre på omfanget av rift. De gjorde en god jobb med å sy begge ganger. Lykke til når det er din tur. :)
 
Nokon som har fått baby her i 2019/2020 som vil fortelle litt om opplevelsen av sjukehuset? Utstyr, personalet, informasjon, tryggheitsfølelse o.s.v. :happy:
Fødte både i 2017 og i 2019 på UNN. Følte meg godt ivaretatt begge gangene. Første gangen hadde jeg ei godt voksen jordmor som bare var fantastisk, hun skjønte meg på en prikk og kunne ikke vært bedre <3 hadde samme jordmor hele tiden, var på føden i ca 3 timer før ungen var ute.

Andre gangen, november 2019, hadde de hatt det veldig travelt ukene før fødsel. Jeg var stasjonert på pasienthotellet i nesten 3 uker pga reisevei og mye modning ved 37 uker. Møtte (nesten) bare hyggelige jordmødre, leger og annet personell! Da fødselen begynte var jeg kjapp med å si at jeg ville ha lystgass (veldig positiv opplevelse under første fødsel), og di kasta seg rundt for å gjøre klart :D
Hadde student med andre gangen, og hun var fantastisk! Under denne fødselen kom det mye mer gloser og lyder fra meg (stormrier og styrtfødsel), men jeg følte meg trygg, sett og hørt hele tiden <3

De har bare ei fødestue med lystgass, så hvis man ønsker det som smertelindring så må den være ledig når man kommer.

Begge gangene ønsket jeg epidural. Første gangen tror jeg jordmoren rett og slett var (med vilje) treig å bestille den fordi hun så at det kom til å gå heeeelt fint uten. Anestesi dukket derfor opp 2 mikutter før jeg begynte å presse, ønsket meg lykke til og gikk igjen :hilarious:
Andre gangen ropte jeg "ta vannet eller gi meg epidural!", de tok vannet og jeg vet ikke om det gikk 5 minutter før ungen var ute.

Kan ikke si noe om barsel nede på sykehuset, for der har jeg aldri vært. Men jeg likte meg veldig godt på barselhotellet. Man er litt mer for seg selv og man må spørre litt mer om man trenger hjelp til ting. Men jeg likte å være i babybobla, og andre gangen reiste jeg heller hjem etter 48 timer enn å være på barselavdelingen (hotellet skulle stenge barsel etasjen den helga).

Alt i alt 2 veldig positive opplevelser, møtte kun 1 jordmor som jeg ikke har noe positivt å si noe om. Og jeg var inne på MANGE kontroller :happy:
 
Noen som har født på UNN nå i januar? Hvor lenge etter fødsel fikk partner være igjen før han måtte dra? Følges de strenge reglene til punkt og prikke? Synes det er litt trist at pappaen ikke engang kan være med på barselhotellet..
 
Hvordan står det til med lystgass på UNN nå? Fødte i april 2019. Hadde flaks under min styrtfødsel og jordmor kapra det ene rommet med lystgass da. Tilbake i oktober og håper på lystgass

Forøvrig godt inntrykk av føden på unn. God oppfølging både før, under og etter fødsel.
 
Hvordan står det til med lystgass på UNN nå? Fødte i april 2019. Hadde flaks under min styrtfødsel og jordmor kapra det ene rommet med lystgass da. Tilbake i oktober og håper på lystgass

Forøvrig godt inntrykk av føden på unn. God oppfølging både før, under og etter fødsel.
Jeg fikk lystgass i høst, jeg tror det bare er den minste stua som ikke har?
 
Back
Topp